• roxylady

Januaribebis 2012

Velociped skrev 2011-09-09 09:44:10 följande:
    roxylady skrev 2011-09-09 09:10:20 följande:
    Jag går in i v21 imorgon.. (19+6 idag). Jag har känt av bebisens kickar varje dag sedan ca 3 veckor sedan tillbaka. Men nu senaste två dagarna så har det inte alls varit lika mkt. Senaste dygnet ingenting.. Jag hade lite växtvärk i livmodern i förrgår.. kan bebis redan ha fått ännu mer plats? Eller har h*n bara ändrat läge? Man kan ju inte låta bli att bli lite orolig ändå trots allt.. Har ni det likadant?
    Jag är i v22, (21+0 tror jag) och har det likadant - har känt bebisen varenda dag i flera veckor men den sista veckan verkar den ha lugnat ned sig rejält. Jag kan fortfarande känna sparkar då och då men inte alls lika tydligt som förut och dessutom sparkar den åt ett annat håll än vanligt - mestadels. Så min teori är att den ändrat läge och att det snart kommer tillbaka med förnyad styrka. ;)
    Åh tack för ditt lugnande svar! Skönt att höra att fler har det likadant! Man blir ju så nojig fast man vet att de har ju ganska så mkt plats än så länge. Ja men då har du lika som jag hade :) Dock gick det över till hela magen ibland också.
  • roxylady

Har läst att man ska undvika att knipa med tårna för att det kan vara en utlösande faktor.. Det är bland det skönaste jag vet när jag gått långt.. vad gör man då istället? :S

• roxylady
    elinson skrev 2011-09-11 12:24:10 följande:
    jag har gjort 3D i vecka 13 och ska göra ett till om en måndag. 
    Lite konstigt är det ;) BM menade att vissa tyckte det var obehagligt, jag tyckte nog mer att det var lite konstigt bara. Vi kommer göra ett 3D nu om 3 veckor men skal inte göra något fler 3D. Tror jag vill vänta med att se bebis till han/hon faktiskt tittar ut i världen.

Detta är "räkan" i vecka 13

Det verkar verkligen häftigt :) Men det var värt det då? Jag vill göra det för att man kanske kan se något om det är en stor bebbe eller liten bebbe :) Iofs kanske det inte alltid stämmer. Men vi har bestämt att vi kör på det nu. Är det hos tittut du gjorde detta? :)
  • roxylady
    lakritspuffen skrev 2011-09-11 12:18:54 följande:
    Hur mycket rörelse känner ni i magen? Jag tror jag började känna redan v 16-17 och känner väldigt mycket nu (v21), är första barnet.
    Jag känner min bebbe varje dag. Har gjort det sedan v17 och är också mitt första barn :) H*n verkar riktigt aktiv haha. Det är roligt och väldigt lugnande. Dock slutade h*n i ett par dagar tidigare i veckan vilket fick mig att bli orolig.. men det kom tillbaka sedan. Vet ju att man inte ska behöva oroa sig över det förens senare i graviditeten. Men ibland kan man inte låta bli!
  • roxylady
    SFHelen skrev 2011-09-11 16:40:44 följande:
    Gjorde ett 3d/4d ul med vår dotter i v.25 och det var en häftig upplevelse som verkligen är värt pengarna. Vi fick med oss bilder, filmsnuttar och inspelning på hela ultraljudet. Gjorde på Tittut i stockholm.
    Åh vad roligt!! Ja det är där jag bokat nu också. Ser så mkt fram mot det. Kommer att vara i v26+6 då så det borde ju vara bra tid då :) Stämde det på om du bar på en liten plutt eller en stor en? :)
    Det där med allt man får med gör ju verkligen det till ett minne för livet!
    elinson skrev 2011-09-11 16:43:05 följande:
    Jag bor i Norge och gjorde det hos en privat barnmorska "påvei" i bodö ;)  
    Åh okej :D Riktigt häftigt i alla fall!!
  • roxylady
    SFHelen skrev 2011-09-11 20:38:42 följande:
    Jag kan inte säga om de stämde direkt, för min tös va 6 veckor tidig, men hon följde sin kurva superfint i magen om man säger så ;) hon kom nästan upp i den beräknade vikten till hennes igentliga bf dag ;)
    Åh okej nä men det kan jag förstå :) Ja men då kanske man kan få ett ltet hum om det i alla fall. Även om det kanske inte alltid stämmer så kan det vara skönt ändå att kolla så mkt man kan.
    Ja men det är ju skönt och det viktigaste! :)
  • roxylady

Fick för en liten stund sedan ont i mina ljumskar. Känns inte alls som tidigare.. för nu gör det ont!!!
    Någon mer som har det? Vad kan det vara? Försökte dra ut det lite men det förvärrade det bara Rynkar på näsan

• roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-09-12 09:53:50 följande:
    Det kan vara foglossning. eller ligamenten. var i ljumskarna gör det ont? högt upp? långt ner?
    Ja jag misstänker att det är något av dem i alla fall. Har ju känt av ligamenten tidigare men då har det inte känts såhär. Det sitter ganska så långt ned.
  • roxylady

Slänger in en liten fråga igen.. undrar om ca 5kg är för mkt i viktökning när man är i v21?

Svar på tråden Januaribebis 2012