• roxylady

Januaribebis 2012

minjalin skrev 2011-08-16 20:03:09 följande:
    Fast enligt fosterutvecklingen här på fl så växer barnet väldigt fort om man kollar på cm och gram, men det betyder ju inte att livmodern måste växa lika fort eftersom barnet inte fyller upp livmodern så mycket. Men det är ju säkert inget att oroa sig över eftersom fler verkar uppleva likadant :)
    Jag har också läst det och i andra kalendrar så står det att det kan stå still dessa veckorna. Jaja det verkar stå lite olika här å var :) Har ungefär 5 appar i min iphone som jag följer graviditeten i! Roligt sätt iaf :)

Ja men precis! Tror inte heller vi ska vara oroliga över det. Sedan säger det ju bara poff så kommer magen ;) Och nu har du heller inte många dagar kvar till RUL! Spännande! Längtar till min om ett par veckor!
  • roxylady

Sedan tänkte jag på denna bilden. Där visar den att livmodern inte kommer högre än naveln innan v20 också!

• roxylady
    tandra skrev 2011-08-16 21:01:43 följande:
    Vi bor i Ornäs
    fabler skrev 2011-08-16 21:20:20 följande:
    Där kikade vi lite på hus men då jag jobbar i Leksand så tyckte jag de kändes lite långt att åka även om de bara handlar om några minuter extra. Vi är mkt ute i Aspeboda då min mamma och syster bor där, så då åker vi ju "förbi" ornäs.
    Men vad roligt att höra! :) Här har ni en Falutjej!! Har tidigare även bott i Leksand :) Nära till Ornäs härifrån ju!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-08-16 22:03:36 följande:
    vad kul!!! Jag bodde i Leksand när jag gick gymnasiet (hr) och har även bott i Falun, aspeboda och norslund, innan och efter gymnasiet. Men hamnade till sist i Borlänge igen där jag bodde som liten.
    Jaha men då gick vi nog där samtidigt ska du se ;) Jag såg att du är 84a och jag är ju 85a.
    Åh aspeboda som är så mysigt! Okej! Ja man brukar ju tillslut hamna där man kommer ifrån tillslut :)
  • roxylady

ames: Haha oh ja!! Men Leksands gymnasium var bra måste jag säga! Hade tre mkt roliga år där :) Samt att man hade en helt underbar klass också!

• roxylady
    fabler skrev 2011-08-16 22:42:58 följande:
    Paet: ja jag hade med tre toppen år där. Är väl mkt tack vare dem jag sökte jobb där. Får man fråga vad du läste för nått?
    Ja det kan jag förstå! Leksand är mysigt! Jag flyttade därifrån för att det blev mer och mer jobbbrist där sedan.. trist!
    Men skönt att bo i Falun också. Trivs bra här med. Jag läste media. Vad läste du?
    Wicky81 skrev 2011-08-16 22:49:29 följande:
    En till från Dalarna! :D
    Bor mellan Mora och Vansbro :D

Kram på er!
    Kul å höra :) Oj var bor man då? Tänkte att det är väl ganska lång bit därimellan? Kramis!
  • roxylady
    fabler skrev 2011-08-16 23:04:03 följande:
    Paet: okej! Jag läste hotell och restaurang. Umgicks faktiskt ett tag med några som gick media.
    Åh men det verkade också vara roligt :) Vi gick gymnastik tillsammans med er ibland. Eller ja de man var lika gamla som då. Okej! Kanske ska maila dig ett PM och fråga vilka? :)
  • roxylady
    fabler skrev 2011-08-16 23:14:00 följande:
    Vad roligt att vi är så många från dalarna. Paet gör de du, så svarar jag imorgon när jag sitter vid datorn och inte på mobilen.
    Ja men verkligen! Trodde inte alls att det var så många som det är :) Gör så du!
  • roxylady

Leia: tänk inte så! Det kommer gå jätte fint ska du se!:) men jag förstår din oro. Känner samma sak jag själv. Man blir rädd efter allt man läser. Det är ju det som är det värsta. Försök å slappna av och tänk på att det gick ju bra förra gången! Då ska det göra det nu med!

• roxylady

Leia: Åh jag förstår det.. det hade jag också gjort. Man vill ju alltid vara på säkra sidan! Jag tror hon förstår att man hellre frågar en gång extra för att känna sig trygg!
    Men skönt att det går bra i alla fall att använda den! Jag har faktiskt inte frågat min BM om mina omega3 är ok. Men jag gick in på hälsokosten hälsokraft vi har här och frågade vad jag kan ta. Och då fick jag en som heter Mor&Barn som man kan äta när man är gravid eller ammar. De borde väl inte sälja sådant som är avsett för graviditet om det inte är det? Nu blev jag nojig. Hon i butiken lär väl veta? Iofs om jag minns lite granna vad jag pratat med BM om så tror jag att jag nämnde det och hon slog inte ned på det eller vad man säger. Ja jag tror att en del grejer kan man använda med måtta ändå. Barnet är ju skyddat där inne.. men det är väl för att ingen ska överkonsumera man skriver ut sådana varningar.

Någon  som jag hjälpa mig med detta? Jag börjat fundera på aspartam som finns i en del läskedrycker, safter och sådant. Hört att det kan vara farligt, nästan abortframkallande., är det sant????? Jag har ju druckit coca cola nångång.. kanske kommer vilja göra det på cypern nu nästa vecka.. hrm... hjälp mig!

Svar på tråden Januaribebis 2012