• roxylady

Januaribebis 2012

Mirakelbäret: Skönt att höra! Har en kollega som hade cravings för det också, Hon drack tror det var två burkar om dagen här på jobbet under hela graviditeten! :) Då kan man ta nån burk med gott samvete till middagen under semestern då. Kanske är farligast innan v12? Ja precis med måtta borde det vara lugnt. Har läst både och nämligen. Men tack för ditt svar :)

• roxylady

doriah: ja det är lite det jag känt också.. tänkte bara att det finns ofast inte så mkt att välja bland när man är utomlands sådär och sitter på restaurang. Trist å bara ta en vatten varje gång också. Får se vad de har :) Kanske de har något god fruktshejk eller nått istället man kan ta :)

Bullen i ugnen: Den har jag också funderat på att börja använda. Är det bra att redan börja med den så tidigt som möjligt? Jag har ju ingen jätte mage ännu men tänkte huden stretchas väl ändå mer å mer för varje dag kanske.

• roxylady

Bullen i ugnen: Då ska jag allt köpa den så snart kan jag :) Såg att den kostar 208 på hälsokosten, Man kunde ju beställa hem den men då får man ju gå och hämta ett paket och det är ju inge kul ha ha! Ja men det låter perfekt det :)

• roxylady
    Syoss skrev 2011-08-17 13:19:48 följande:
    Beställer ni hem gravidpaketet från Allt för föräldrar så får ni bl.a en check på Havandeskapsolja från Weleda som ni kan hämta ut på en Hälsokraft-butik :)
    Paketet är gratis ;)

www.alltforforaldrar.se/gravidpaketet
    Hur snabbt får man checkarna? Tänkte köpa oljan om ett par veckor ungefär :)
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-08-17 16:22:38 följande:
    Det tog ett par-3 veckor innan dom kom :)
    Jag har fortfarande inte använt mina checkar än, men det kliar i fingarna för checken på bodyn på Kappahl. Det blir när vi har varit på RUL nästa fredag :) 
    Åh okej :) Då får man ju den ganska snabbt iaf! Hehe jag förstår det ;) Det hade det gjort på mig med!

Åh jag har fått erbjudande om att lägga undan en vagn nu som snart är slutsåld. Vi får betala nu och hämta den när vi vill. Man betalar bara 30%. Sitter och funderar på om vi ska göra det eller ej. Jag menar skulle något jätte hemskt hända *peppar peppar ta i trä* så har de ju i förlossningsgaranti. Ska jag?
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-17 16:54:42 följande:
    Jag tycker du ska slå till :) om det är en vagn du verkligen vill ha? Vad är det för vagn som säljs ut?
    Ja det är en vagn vi har sagt att vi ska ha redan innan vi blev gravida hihi! Släktingar har den redan så man brås väl lite på det också ;) Det är en Bugaboo all black. Det fanns bara 3st kvar så jag håller på att kontakta försäljaren i butiken nu för att få tag i honom :)
    bumbi 84 skrev 2011-08-17 16:56:03 följande:
    är det en vagn du väldigt gärna vill ha så slå till. saker kan alltid hända men vi får alla tro att det går vägen
    Ja men jag tänkte det också :) Exakt.. man får ju tänka positivt!

Tack för att ni pushar på oss :)
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-17 17:06:24 följande:
    Det kan lika gärna hända nåt nu som det kan hända om 10 eller 20 veckor. Så pga den anledningen tycker jag inte att du ska tveka :)
    Nä jag kände det också! Ska ju ändå på RUL den 30e så då vet man ju lite mer. Men de har ju garantier för sådant så. Känns bra att den finns där att hämta när som då i alla fall.
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-17 17:10:02 följande:
    Jag har en bekant som förlorade sitt barn i magen i vecka 33. Så bara för man gått långt i graviditeten är det inte säkert, tyvärr. Vad som helst kan ju hända när som helst. Men man måste tänka positivt annars blir man ju helt galen :)
    Ja men exakt.. tyvärr är det ju så läskigt.. men som tur är så har de ju i alla fall dessa garantierna.
    Man måste ju tänka positivt! Oftast går det ju bra i alla fall! Så man får tänka så!
  • roxylady
    Alltochinget skrev 2011-08-17 17:10:02 följande:
    Jag har en bekant som förlorade sitt barn i magen i vecka 33. Så bara för man gått långt i graviditeten är det inte säkert, tyvärr. Vad som helst kan ju hända när som helst. Men man måste tänka positivt annars blir man ju helt galen :)
    Måste bara säga det.. fy vad hemskt.. :( vilken mardröm :(
  • roxylady

Skönt att hon är igång igen nu i alla fall! Men måste vara svårt ändå att repa sig efter något sådant. Men som sagt, skönt att hon nu är gravid igen! :) Åh en kvart kvar innan jag ska ringa.. ha ha. Blir lite pirrig när jag tänker på det att man fixar sitt barns vagn nu!! :D

Svar på tråden Januaribebis 2012