• roxylady

Januaribebis 2012

Skåne85 skrev 2011-09-07 09:11:28 följande:
    Jag är så rädd att något är fel så jag inte får behålla bebis!
    Åh vet känslan alldeles precis! Men som andra också säger så har du ju statistiken på din sida :)
    Det kommer att gå fint ska du se. Försök att slappna av och tänk på att du ska få "hälsa" på er nya familjemedlem en liten stund :)
  • roxylady

Tänkte på en sak det här igen med klädköp. Vad köper ni mest för storlek nu såhär i början? 50 eller 56?

• roxylady
    bumbi 84 skrev 2011-09-07 21:43:37 följande:
    56.
    Är det dumt att köpa nått i 50 då?
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-09-07 22:12:46 följande:
    Min son hade strlk 50 nästan 1månad då han var liten trots att jag gick över tiden 5dagar.
    Nått i 50 kan vara bra att ha ifall man tror barnet kan bli litet
    Okej! :) Men då får man köpa lite granna i 50 och lite mer i tex 56 då. Lite svårt det där märker jag. Man får se till att inte köpa för mkt :)
  • roxylady

Två: Ja det är ju så svårt att veta hur stor bebbe man får. Oj det var en liten plutt!:) ja en tillväxtkontroll kanske är något man skulle göra. Får du göra det i ditt landsting eller gör du det på privat klinik? Ja men precis! Det låter vettigt! Tack för tipset!

• roxylady

Vet inte om jag varit lite väl matglad men jag har gått upp 0,7 till nu. Så totalt sett har jag gått upp 4,2kg nu. Tänkte på att det måste väl vara mest blod osv som väger lite mer nu? För jag är inte sådär jätte stor ännu trots allt. Men sedan när bebis börjar väga så ska det bli intressant å se hur mkt man går upp :D

• roxylady
    GoodEnough mom skrev 2011-09-08 20:08:20 följande:
    Man får två ultraljud där vi bor, de räknar det som rutin, ett i vecka 18-19 och ett i vecka 32. Men det är säkert olika var man bor. Ja, min dotter var en liten prinsessa, gullig.. söt och helt perfekt, men det är ju alla små :D Hade man inte fått tillväxtultraljudet i vecka 32 had jag helt klart gått till privat klinik, för de beräknar vikt och ser ju hur det är med moderkaka, fostervatten och dylikt. Varsigod :D
    Åh ja jag tror vi ska göra ett sådant också. Kanske till och med i 3D i med att man inte får något mer UL här. Så då kan man lika gärna slå till på det känner jag :) Hihi aw vad mysigt! Jo det är sant :)

• roxylady

Jag går in i v21 imorgon.. (19+6 idag). Jag har känt av bebisens kickar varje dag sedan ca 3 veckor sedan tillbaka. Men nu senaste två dagarna så har det inte alls varit lika mkt. Senaste dygnet ingenting.. Jag hade lite växtvärk i livmodern i förrgår.. kan bebis redan ha fått ännu mer plats? Eller har h*n bara ändrat läge? Man kan ju inte låta bli att bli lite orolig ändå trots allt.. Har ni det likadant?

• roxylady
    curiosa skrev 2011-09-09 09:02:18 följande:
     då har vi beställt bilstol oxå och det enda som är kvar är chassi och sittdelen till vagnen (liggdelen har vi redan)
    och lite små grejer såklart oxå men just det dyra.

Blev en Akta Graco logico. På jollyroom hade de bra erbjudande tom 18/9. Då kostade den bara 1275kr inkl bas och fri frakt!
    Det var det billigaste jag hittat den för :)
    Den kommer att passa bra på barnvagnschassit sen, vi ska köpa adapter så vi bara kan klicka på den.
    i min bil får inte vagnen plats i sin helhelt men chassit får det så det kommer att bli jätte bra.
    Vi ska också ha en akta graco logico :) Funderar på att köpa den hos jollyroom också. Köpte en gravidkudde hos dem. Beställde 13.00 i Onsdags och fick sms 09,00 dagen efter att den var framme på mitt uthämtningsställe :D Kan inte du uppdatera sedan och berätta hur lång tid det tog att få babyskyddet på posten? :D
  • roxylady
    curiosa skrev 2011-09-09 09:23:11 följande:
    Kan jag.
    Jag beställde en baddräkt därifrån i sommras och det gick oxå jätte fort .)
    Egentligen kan jag ju åka och hämta (eller skicka bror som jobbar typ brevid) men det är smidigare att få hem den direkt :)
    Superschysst :D Ja men verkligen! Åh vad lyxigt! De verkar riktigt bra Jollyroom! Ja men det är ju klart!
Svar på tråden Januaribebis 2012