• roxylady

Januaribebis 2012

minjalin skrev 2011-08-31 08:36:03 följande:
    Härligt att höra :D Grattis ^^ Vad får er att tro att det är en pojke? :)
    Tack så mkt :) Jo för att sambon har alltid haft viljan att kolla om det var tjej eller kille för att han tycker att det är lättare att förbereda namn och annat. Men jag har velat fram och tillbaka i flera veckor nu så han fick veta så mkt barnmorskan kunde se i alla fall. Hon var dock inte säker i med att bebisen låg så konstigt haha :) Så jag litar inte riktigt på resultatet vi såg ändå. Deras maskiner var inte så jätte tydliga ändå trots allt. Men chansen är ju stor att det är en liten pojke vi väntar nu iaf :) Tyckte också jag såg en liten pung så :) 
  • roxylady
    got2b skrev 2011-08-31 16:12:05 följande:
    Mitt rul gick bra idag! Skönt!!
    Härligt!! Grattis! {#emotions_dlg.flower}
  • roxylady

Ska ställa en dum fråga.. hur mkt kläder behöver man inför första tex 3 månaderna?

• roxylady

Tack för svaret om kläder allihopa :)

Man får köpa på sig ett gäng helt enkelt :) Men inte för mkt heller.. Funderar på att köpa nått smått varje månad fram till bebis kommer. Behöver ju inte vara mkt. Vet att jag kommer att få en del av släktingar också som erbjudit sig. Men får se hur mkt det blir. Kul att börja tänka på sånt iaf :) Ska ut å köpa ett par gravidjeans nu i helgen så det kanske följer med lite bebbekläder hem också :)

Men är det H&M som är bäst prismässigt??

• roxylady

Ni som tar järntabletter/kapslar. När på dagen tar ni dem? Man får ju inte ta det till mat som innehåller mjölk. Så jag tar det på kvällarna ett par timmar efter jag ätit kvällsmat och när jag inte ska äta mer på kvällen. Men jag blir så fruktansvärt (ursäkta infon) lös i magen varje morgon. Vet inte om det beror på det.. hört att det kan bli antingen löst eller hårt. Börjar bli less på att springa varje morgon.. suck.. någon som har något husmorskurs tips mot det annars? :)

• roxylady
    Västeråsmamman skrev 2011-09-06 11:48:12 följande:
    Hörde att det är bra att käka apelsin/dricka apelsin juice samtidigt som man tar järntabletterna. C vitaminet hjälper kroppen att ta upp järnet snabbare.
    Okej då får jag göra det lite mer då :) Gjorde det igår innan jag gick å la mig faktiskt! Perfa ju :)
    Hoppas bara det här lösa i magen går över nångång...
  • roxylady

Jag har haft lite värk i livmodern senaste dygnet. Har inte haft det på nästan två månader nu. Har ni också det nu igen? Det gör inte ont men man är öm. Kände det även när sambon bara lade handen på.

• roxylady
    Velociped skrev 2011-09-07 09:32:52 följande:
    Jag hade väldigt mycket växtvärk de första ca 8 veckorna men sen släppte det. Nu värker det igen, särskilt i underkant av livmodern. Min teori är att det börjar bli tungt nedåt och därför tynger extra just där. Pratade med Bm igår om det och hon menade att det inte verkade vara något konstigt alls.
    Ja exakt! Jag också. Blev lite orolig nu när det kom igen fast det känns ju såklart över ett mkt större område nu. Skönt att hon tyckte det lät normalt :) Ja men så kan det ju vara! Sedan ska ju livmodern upp över naveln innan runt ungefär v24 också.
  • roxylady
    zatori skrev 2011-09-07 09:39:46 följande:
    Hur mycket har ni gått upp hittills?
    Jag vägde mig imorse och har gått upp 4 kg än så länge.
    3,5kg har jag gått upp :)
Svar på tråden Januaribebis 2012