Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Jag sitter och funderar om man ska ta och köpa en temperatursinställd vattenkokare...(jag kommer ju inte amma). Tänker det kan nog underlätta så jag slipper hålla på med kallt o kokande vatten mitt i nätterna ;P

• shadowstorm

Är det fler som har namn torka? Vi kan inte komma framtill ett passande tjej namn inte ens 1!! Så vi har inget namn på vår lista hehe...

Jag har 3 namn som jag kan tänka mig och det är Cornelia, Amelia & Emelia men inget känns jaa...:P

• shadowstorm
    Alltochinget skrev 2011-12-09 21:33:33 följande:
    Lea tycker jag bäst om av de två namnen :)
    Ja både jag och sambon börja smaka på det namnet men killen är mera sugen i såna fall med stavningen Leia (från starwars ;)
  • shadowstorm
    ccecy skrev 2011-12-09 21:37:12 följande:
    Lea är finare! :) ja gillar det namnet också har dock en kusin vi namn Elea och tycker att för mig skulle det blir allt för lika hennes (:
    Jo det är sant, du hade ett namn som jag också haft uppe Ofelia det tycker jag är fint, men det hatar min sambo
  • shadowstorm
    Wicky81 skrev 2011-12-09 22:52:56 följande:
    Jag älskar namnet Leah och hade själv tänkt mig det som tjejnamn...
    Nu får får vi en son och det är sååååå jävla svårt.....Jag och gubben kommer inte överens...Har haft många förslag men inget passar min andra hälft....

Nu har jag fastnat för Jamie....
    Vad tycker ni om det?
    Jamie är fint =) gillar killnamn på J =) min son heter ju jonathan :)

jag troooor jag tycker om leia bättre än lea hmmm svåååårt
    chicopico skrev 2011-12-09 23:03:58 följande:
    Vi har Vera som flicknamn... Men pojknamn är som sagt svårt... Våra flickor heter Maja och Ebba.
    Vera passar ju jättebra ihop med dina barns andra namn...men ni visste inte kön va? kille vad rtcker du om Viggo
  • shadowstorm
    fair skrev 2011-12-10 10:53:16 följande:
    Namn är SÅÅÅÅ svårt!

Vi har en Thilde sen förut.
    Lillasyster kommer att få heta antingen Ester eller Edith. Men vi kan inte välja...
    Vad tycker ni är finast och passar bäst ihop med Thilde?
    Edith skulle jag säga. Jag har en kusin som heter Thilde :) och hennes stora syster heter Tove :)
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-12-10 11:49:31 följande:
    Vi väntar en liten kille och eftersom min sambo är norsk så vill vi ju att det ska fungera med stavning och uttal både i sverige och norge. 

Men vi funderar på Viljar, Ask eller Idar.

Min personliga favorit är Ivar efter min morfar men det namnet fick tvärt nej av min sambo som tydligen hade en hemsk busschaufför med det namnet ;) 
    Viljar röstar jag för :)

Hehe ja visst är det sjukt att man förknippar namn med personer ;)

Vi bestämde oss nog igår för en liten Leia :) Om hon inte ser ut att heta något helt annat när hon är ute. PRECIS som min son gjorde. Vi hade bestämt att han var en gabriel men när han kom ut sa jag "han heter Jonathan" Så enkelt var det hahaha
  • shadowstorm
    zatori skrev 2011-12-10 23:14:48 följande:
    Jag stod nyss i köket och kände att min mage blev stenhård och det liksom drog inuti åt alla håll. Jag gick in i vardagsrummet för att sätta mig i soffan men blev stående en stund eftersom magen fortsatte vara hård och det inte gick över. Kändes lite obehagligt, men gjorde inte alls ont. Det höll på ungefär en minut, kanske lite mer. Kan det ha varit min första sammandragning?
    helt klart en sammandragning =)
  • shadowstorm

Var ju in på ctg här för någon dag sedan och jag hade ungefär sammandragning (både de som känns och gör ont och vanliga som inte känns) var 7.de minut ;P

Men idag har varit en rätt lugn dag

Pusselbiten: ring in om det kommer blod det ska man göra även om det är för man t.ex. haft sex man ska alltid ringa in när det är blod med i bilden

Svar på tråden Januaribebis 2012