Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Nu efter jag har sett på ännu ett program av "drömmen om ett barn". Och tanken slår mig hur hemskt det måste vara att inte kunna bli gravid och vilken LYCKA man måste känna om man lyckas. Klart jag är lycklig att jag är gravid, men för mig så har det aldrig funnits ett hinder. Sonen blev till på 2.andra försöket och denna lilla genom att vi försökte undvika ägglossningen (men minst lika välkommen ändå)

Får man fråga om det är nån här inne som har haft svårt bli gravid?

• shadowstorm

Hur går era tankar kring amning? Själv så amma jag sonen 2½ vecka sen stod jag inte ut längre....det var en plåga från dag 1. Och jag insåg att varken han eller jag mådde bra av att lida igenom det. Nu står man inför detta igen. Ska jag göra ett försök eller inte ens stressa upp mig och bara ge ersättning och be om tabletterna redan på sjukhuset?

SUCK vet inte alls jag, vill ju inte det ska bli som sist då jag kände bara smärta och problem.

• shadowstorm

Då gick man in i vecka 31 det går ju lite framåt iaf. Men känns som min kropp inte komma orka med många veckor till. Sonen som håller på lära sig prata här hemma har helt klart snappat upp ordet AAAAJ....jag gissar det är för jag säger det 100000 gånger om dagen när jag rör mig ;P

• shadowstorm

Då har jag varit till BM, och denna gång låg SF-måttet på 31 cm och jag är i vecka 31. Känner mig inte liten längre ;P

• shadowstorm

Vad många av er som går föräldragrupper. Det är inget jag gick på när jag vänta sonen och inget jag går på nu heller. Skulle inte ha tid...känner mig stressad redan nu hur min tid ska räcka till :P

• shadowstorm

Jag har haft jätte onda förvärkar senaste dagarna och i natt var de hemska :( Och nu har jag hela tiden igen. Men jag minns jag hade såhär med sonen också så det är väl bara och stå ut och ta alvedon och varma duschar och hoppas veckorna jobbar sig fram SNABBT

• shadowstorm

Jag tycker det verkar som att det är den lilla i magen som sätter igång mina. För hon blir extremt aktiv när förvärkarna kommer. Mina håller i sig 20-50 sekunder och kommer typ var 3.de minut om det är en dålig dag =( och håller i sig i kanske 1-3 timmar, sen kan de vara borta i nåt dygn och återkomma igen. Hade exakt lika med sonen och ju närmare BF jag kom ju mer intensivt blev det och jag blev lurad gång på gång eftersom jag hade förvärkar i timmar sista veckorna. Så denna gång tänker jag inte stressa upp mig och ringa förlossningen för jag orkar inte hålla på åka upp dit och ta ctg-kurva och slösa bort en massa tid.

Men det är jag, och jag har 3 min till mitt sjukhus så skulle det behövas så har jag nära

• shadowstorm
    minjalin skrev 2011-11-16 20:34:58 följande:
    Men nu är det inte långt kvar! Vi får bita ihop och hålla ut och ha bilden av lilla knytets första sekunder på mammas bröst framför oss <3
    precis :) Det är nära nu...om man nu inte går övertiden igen ;P Men jag vääägrar denna gång då går jag i strejk ;)
  • shadowstorm
    minjalin skrev 2011-11-16 20:43:31 följande:
    Hihi, ja senast BF ska dom ut :P Hur mycket gick du över sist? Jag fick på BF så det ska bli spännande att se när denna behagar komma ut!
    BF+9 men då tvinga jag dem sätta igång mig för jag hade inte sovit på närmare 2 veckor mer än  nån timma just på grund ut av förvärkar :(
  • shadowstorm

Nu var stunden inne jag kan knappt gå längre =(( gör så förbannat ont i ryggen och bäckenet!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Januaribebis 2012