Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

jag har fått magsjuka :( och jag lovar nu gör det ooooooooooooooooont

• shadowstorm
    missable skrev 2011-12-11 13:34:17 följande:
    FYYY!!! KRYA på dig! Är det inte sånt som kan sätta igång hela tjotabalängen också?? eller är det bara rykten?
    det kan sätta igång, o jag är ju redan öppen 1,5 cm och detta har gett mig hemska värkar
  • shadowstorm
    Pebbles82 skrev 2011-12-11 17:39:20 följande:
    Ooooo..
    Det är verkligen min största rädsla nu för sista tiden. Att åka på vinterkräksjukan som höggravid. Fyyy tusan! Stackare!  
    Jaa min med! :( Nu har jag inte spytt på ett par timmar iaf men jag mår så jävla dåligt och värkar som sitter i benen och ryggen avlöser varandra
  • shadowstorm

jag överlevde magsjukan och bebisen är kvar i magen.....men fy jag tror aldrig jag känt mig så hjälplös, och så fruktansvärt ont det gjorde....

• shadowstorm

Yrla: Lycka till håller tummarna :)

Är det någon mer som bara gått upp några kg?

Är i vecka 36 imorgon och gått upp 3 kg!! Känns lite lite?

• shadowstorm
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-14 13:45:25 följande:
    Shadow...
    Ja har bara gått upp 2,5 kg så de e lugnt :) va glad för de lilla :)
    Jo klart jag är glad :) Gick inte upp mycket med gossen heller men hade nog gått upp det dubbla nu. 2 veckor efter han var ute vägde jag 14 kg mindre och gick upp 8 kg. Och då fick jag höra av min bm att bebisen kommer vara så liten och babblaaa. Han var inte så liten 55 cm lång o strax över 4 kg...
  • shadowstorm

Det är det enda jag inte tänker klaga på. Jag sover hela nätterna från 23-08 utan behöva vakna. :) Och skulle jag inte göra det skulle jag vara död för jag är så trött och vilar hela dagarna iaf ;P

Då går man in i vecka 36 idag då...nu är det inte långt kvar SKÖÖÖNT!! Och jag ska göra klart allt för bebisens ankomst idag eftersom jag åker bort nu till veckan och kommer inte hem förns några dagar innan nyår

• shadowstorm
    Zaarah1984 skrev 2011-12-17 09:50:06 följande:
    Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.
    Men STORT GRATTIS :)
  • shadowstorm
    jinxez skrev 2011-12-17 14:40:54 följande:
    Sist jag var hos bm (två veckor sedan) vägde jag 71.9 och de senaste dagarna har jag vägt runt 69.
    Det är min första graviditet, så jag har ingen aning om det är normalt eller inte? Någon som vet? 
    du kanske har tappat vatten..säkert ingen fara =)
  • shadowstorm
    jinxez skrev 2011-12-17 14:57:51 följande:
    Okej, det är inget man måste kolla upp tror du? Kan även tillägga att magen har blivit mindre och har haft typ som mensvärk de två senaste dagarna konstant...
    sist ja var hos bm var även bebisen fixerad så det känns inte som att det är pga det? 
    detta med hur mycket eller hur lite man går upp i vikt under en graviditet är ju väldigt inviduellt jag går ju upp nästan inget när jag är gravid. Och jag har pendlat hela tiden. Ena veckan 1 kg hit och 1 kg dit. Hade du sköt magen just när du vägde dig? Och kanske inte gången före?

Du väljer ju själv om du vill ringa men jag skulle inte tro det är någon fara :)
    Magen har en tendens att blir "mindre" den går ju ner och blir inte lika hög vad är det man säger i vecka 36 är magen som högast för sedan börja sjunka neråt mer och mer.

Kul bebisen fixerat sig det hade inte min ;P Men tydligen så behöver de inte göra det för omföderskor heller de är snabbare på förstföderskor. Min sonen var snabb på fixera sig men inte snabb på komma ut ;P
Svar på tråden Januaribebis 2012