Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

elinson skrev 2011-11-30 10:28:41 följande:
    Kommer just från läkarbesök och har fått förklaringen varför jag svimmat och varit yr sista veckan..

Hb 100
    Ferritin 11 (ref. 15-200ug/L).

Mina järnlager har minskat från 75  till 11 sista 3 månaderna, det är en liten parasit som tar allt mitt blod. Nu blir det blodpudding hela veckan.
    Då har du samma problem som mig, jag har också en parasit i min mage som rent utsagt som BM sa käkar upp mig! Äter upp alla mina vitaminer och har total tömt alla mina depoer. :P Och jag svimmar och är yr så skönt att inte va ensam iaf
  • shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-11-30 13:03:45 följande:
    Grymt frustrerad bli inte sjuka under graviditeten ett tips bara.
    Igår fick jag reda på att pga proppens tullväxt så är det ett livshotande tillstånd och då ville de förlösa mig snart som de skrev i journalen.
    Nu på morgonen kommer gynläkaren och har då bestämt att de vill försöka vänta en vecka till.
    Så en vecka till ska de spela rysk roulette med mitt tillstånd morr
    Men snälla NÅN!!! Vilka idioter!!
  • shadowstorm

Jag insåg idag att jag höll på förfalla så jag boka en tid på make up store och köpte lite nytt smink och fick ny plockade bryn och igår slängde jag i färg i håret. Uuha vad lätt det är att man förfaller som gravid ;P hehe

• shadowstorm

Jag har samma med CSN och jag läser till 8 januari (leker med ödet, ööh ja ;) Men vad gör man, det är bara gilla läget, sen kan man ju ta ut fp så det löser sig säkerligen :)

Nån mer som ska plugga under mammaledigheten? Jag tänkte köra igång igen i feb dock bara på 25-50% beroende på hur jag känner det funkar med lillbebisen. Och då ta bidragsdelen av CSN plus FP (läser ju hemma)

• shadowstorm

anynyym: Det ska jag göra. Fast du får bara ta ut CSN + FP om du läser hemma. Då får man ta ut fullt CSN och fullt FP.

• shadowstorm
    Yrla skrev 2011-12-03 00:40:15 följande:
    Jo då det är i boken med. Hon sitter i soffan med den där äckliga muggen och bestämmer sig för att gå på toaletten, så när hon får hjälp upp så råkar hon välta muggen och säger oj vad klantig av mig (eller liknande) och sen hör man ett knak och sen skriker alla rätt ut och säger att ryggraden gick av. (vet inte riktigt vad dom säger men du hänger med antar jag xD)

Ohu, men bebis ska ju inte komma än :S Ser man proppen tydligt eller kan den vara som vätska? För jag hörde bara ett plopp och såg att det var något ....oljeliknande i vattnet men inget mer. :S
    Min släppte föra veckan. Men jag har ingen bebis här ;) Den återbildas ju också om den släpper för tidigt. Med sonen gick den i delar lite ny och då från vecka 34 och han kom vecka 42 ;P
  • shadowstorm
    Yrla skrev 2011-12-03 01:02:47 följande:
    Skönt att höra!! *pust* Tack så mycket. Lite mobbing dock av slemproppen och lossna så tidigt och så går du över istället :)
    Ja jag tror du kan känna dig lugn :) Min lossna som sagt föra veckan efter en natt med hemska förvärkar (precis som med sonen) Men inte har det hänt nåt för det haha ;P Om jag inte minns HELT fel från vad jag läste och hörde sen jag vänta min första så återbildas den enda till vecka 37, jag kan som sagt ha fel. var glad du slapp se den ;) Jag såg min uuurk säger jag bara ;P
  • shadowstorm
    Yrla skrev 2011-12-03 01:12:56 följande:
    hehe då kan både jag och gubben slappna av :P Usch då :( Förvärkar är fasiken inte att leka med :S När är ni beräknade då ?:) Ända fram till 37 ? *pustar ut ännu mer* HAHAHA, jag kan tänka mig att den inte är jättetrevlig att titta på ^^
    Jag är beräknad 18 jan själv? :) Ja det tror jag ni kan göra, men som andra skrivit kan det hända men lossnar den tidigare än "vanligt" så brukar det inte behöva innebära bebis än på ett tag ;)
  • shadowstorm

Från det enda till det andra när man ändå gnäller ;) JAG VILL HA SNÖ!!! Jag bor ändå uppe i norr men inte får jag någon snö för det! Snacka om total saknad av julkänsla ;(

Svar på tråden Januaribebis 2012