Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Stort grattis SFHelen :) Första bebisen i tråden. Hoppas allt kommer rulla på fint, lycka till och stooort grattis

• shadowstorm

58 dagar kvar till BF fast jag gissar på några mer :P

Ja det är nära nu men känns ändå rätt långt bort än funderar lite på när man ska fixa till sängen men varje gång jag börjar fundera så blir det att jag kommer på nåt roligare haha ;P Och bb-väskan packar jag till jul när jag ändå ska upp och fira jul hos mamma o pappa. Och sambon ska vara hemma 35 mil ifrån mig och jobba!!! Hehe snacka om leka lite med ödet men men :P

• shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-21 13:01:48 följande:
    Någon mer som fått känna på det lägre immunförsvaret man får på köpet för att man är gravid?? Jag tycker jag är dålig varannan till var tredje vecka ungefär:(
    Enda jag haft *peppar peppar* är magsjuka i vecka 26 annars har jag varit oförskämt frisk. Men jag är inte ofta sjuk annars heller mer än små förkylningar. Men det är väl väldigt vanligt att man är lite sjukare elelr drar på sig lite mer skit när man är gravid?

Jag har ju tagit på mig magsjuka både med denna och med sonen. Och innan jag var gravid med sonen hade jag inte magsjuka sen jag var 11 år gammal.
  • shadowstorm

SFHelen, vilken kämpa du och sonen är. Hoppas ni snart får komma hem så ni kan vara en hel familj. Och vilken duktig liten gosse som inte behöver andnings hjälp :) Lycka till och tack för att du tog dig tid att skriva :)

Jag känner att orken finns verkligen inte längre, jag orkar inte med mig själv eller min 2åriga son han retar upp mig så jag skulle kunna dra av mig håret. Och jag känner hur hormonerna bara rusar i kroppen. Jag blir arg på han skriker på han, sedan i nästa stund börjar jag grina för jag får dåligt samvete....SUCK kan inte de sista veckorna skyyyynda på nu!!!

• shadowstorm

Är det någon mer som håller på rent utsagt gå under av halsbränna?????? Jag får snart panik på denna drake som flyttat in i min hals!! :P

• shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-23 14:40:25 följande:
    Jag har det också.. försöker släcka det med mjölk och vatten men det funkar inte riktigt.. dock har jag inte det 24/7 men nästan.. Riktigt jobbigt
    vatten ger mig halsbränna ;P Nu blev det apoteket igen och denna gång testa loces jag håller bara tummarna
  • shadowstorm
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-23 15:11:11 följande:
    Idag var vi på sista ultraljudet. Bebis mår bara fint, lär väga 2669g bl.a. Då han mätt allt så kom han till att alla mått i medel så skulle jag vara i v.37+2 idag Har en låååång bebis, verkar d som med. Fick även tid för igångsättning 19.12, så himla skönt o veta att jag får va hemma på julafton med alla mina älsklingar Är sååå glad o lugn! Dock hoppades doktorn på att vi skulle ses innan Nu ska jag börja gå ut o gå trots fruktansvärd värk överallt, han sa att man måste kompromissa

Hade dåliga värden i urinprovet, men de satt allt på odling, så får vi väl se.

Är så glad     
    Min son var 55 cm när han föddes och BM första kommentar var när han var ute..."oooj detta var en lång gosse det" Själv tyckte jag han var så liten haha ;P
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-23 16:20:30 följande:
    Haha okej :p Provar med allt just nu och jag kan hålla med om att vatten inte funkar hehe. Men ibland kan det kännas skönt med iskallt vatten Okej! tala gärna om det funkar! Då ska jag också prova i så fall
    Novalucol funkar en stund :) Och nu var det 2-3 timmar sen jag tog en loces och jag känner av halsbrännan men *peppar peppar* inte så jag inte klarar av den :) Så jag fortsätter uppdatera ikväll :)
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-23 16:42:33 följande:
    Låter bra Ja men gör det
    Uppdatering :) Halsbrännan är lugn ikväll :) Känns skönt för man får ju panik när det känns som halsen ska brinna upp
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-23 21:46:39 följande:
    Gud vad skönt! Då ska jag inhandla det Ja men eller hur?!? Ingenting hjälper känns det som.. man bara sitter å sväljer å sväljer hela tiden. Tack för din uppdatering!
    Och nu är den helt borta och jag har druckit ett glas COLA hör och häpna ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012