Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

elinson skrev 2011-10-26 22:43:35 följande:
    Har vart på UL idag och vi har nu fått veta att det är en liten pojke som bor i magen min, blev framflyttad 4 dagar så nytt datum för nedsläpp 26 januari, yes... liiiite tidigare alltså ;)

en sötnos =) Vill också göra 3D/4D :) Men nä så är det när man bor i norr då går det icke :(
  • shadowstorm
    fair skrev 2011-10-26 23:02:28 följande:
    Shadowstorm: usch, nej när det gör ont är det inte alls roligt! Var i norr bor du? Jag bor i Umeå, där finns inte heller 3d. :( Elison: åh, vi var i bodö sommaren 2009, det är så enormt vackert där!!
    Jag bor i Sundsvall men kommer ifrån västerbotten i grund och botten :) Nä och jag är inge sugen på betala kostnaden ner till stockholm och sedan kostnaden för tittut. Känns liksom inte värt det. Hon kommer ju snart ändå :) Tiden rullar ju på. Men klart man blir lite avis på alla som har nära :)
  • shadowstorm

Då har man varit till BM. Har nu i vecka 29 ett SF-mått på 28 cm och en väldigt hög mage. Och bebisens hjärtslag låg på 148. Och blodtrycket och sockervärdena var bra :) Dock inte järnvärdet =P Men men....

Sen var vi och gick på affären jag och killen och jag höll på svimma fick snabbt rycka åt mig en choklad för att få en kick det var hemskt :(

• shadowstorm

God morgon :) Ställde mig på vågen idag och jag hade gått upp 0.5 kg sedan jag blev gravid. Är i vecka 30 på torsdag så det känner jag ändå att man kan vara nöjd med :)

• shadowstorm
    Frökenolson skrev 2011-10-31 09:35:08 följande:
    hi hi, tänk vad olika det kan vara. Jag har gått upp 17kg ;) ja det kan du ju vara nöjd med, helt klart!
    Hehe ja det är ju lite skillnad :) Sist gick jag upp från vecka 28 och blev väl 6-8 kg på 10 veckor  hehe så jag tror det vänder för mig med. Men glad jag sluppit gå upp bara för att nu går jag ju upp för bebisen väger ;)
  • shadowstorm

Är det nån mer som har extrema pulsökningar? Mitt hjärta slår så extremt snabbt och det känns som det nära på ska explodera ur bröstet på mig.....

• shadowstorm

Nu har jag lämnat sonen på dagis och det känns som jag kommer få en hjärtattack, pulsen är så extremt hög och hjärtat slår eeextremt fort.....Såhär hade jag aldrig när jag vänta sonen vad är liksom skillnaden nu?

• shadowstorm
    sandy87 skrev 2011-11-03 11:32:27 följande:
    79 dagar kvar till bf å jag är så leds på att vara gravid nu...
    Magen är i vägen jämt, sover dåligt & sjukt ont i ryggen :( Någon annan som känner lika?
    Åhh vill ha ut bebisen nu (vet att det är lite väl tidigt)
     Ska höra med bm om man kan få bli igångsatt typ v 37-38, någon som vet om man kan det?
    Känner att jag inte orkar mer, sjukt jobbigt nu...
    (usch vad jag klagar) 
    Jag är less det kan jag lova less att inte kunna vara mig själv och less att jag inte orkar med min 2 åring på samma sätt som jag vill. Sover bra hela nätterna ÄN men gissar det blir ändring på det snart. Och jag tror TYVÄRR inte du kommer bli godkänd för igångsättning det krävs MYCKET. Jag försökte sist jag var gravid att bli igångsatt när jag hade gått övertiden och mådde så dåligt att ord kan inte ens beskriva hur jag mådde. Men de ville bara skriva in mig på psyket. Blev dock igångsatt +8 BF eftersom de misstänkte att jag läckte vatten.

Idag gick man in i vecka 30 lite närmare börjar man ju komma
  • shadowstorm
    ccecy skrev 2011-11-03 11:57:13 följande:
    Vad alla verkar må dåligt, o ha ryggont o sådär :/ Ja har mått dåligt 2 dagar av hela gravilteten ordentligt, då var jag magsjuk, annars kanske ja haft lite små illamående lite nu också då lite sådär som man kan ha annars fast man inte är gravid, mår ja såhär bra till slutet skulle ja nog kunna vara gravid hela tiden :) Har dock blivit lite trött och sådär , men det beror nog på det låga hemoglobin värdet som låg på 109 igår, så fort ja kommer ihåg alla vitamin tabletter lär det nog ordna sig det med :) Tror ja inte känt en ända sammandragning heller, vet inte om det är bra eller dåligt? är ju förstföderska och i v30. men dom kommer väl
    Var glad och njut :) En del människor är föda för bära och föda barn :) Jag är inget av det hahaha ;) Dock föder jag hellre 10 ungar på rad än gå igenom 10 graviditeter ;)

Man behöver inte ha sammandragningar och förvärkar vet en nära vän till mig som aldrig hade några problem när hon vänta sina 2 barn sen gick bara vattnet en dag in och födde tog 6 timmar sen var hon klar från första värken. :)
  • shadowstorm

Jag kan faktiskt berätta att min kompis födde sin andra dotter i säte nu i oktober och hon klara det galant. Men det är väl inte överallt i Sverige man får välja föda i säte här i sundsvall får man det om fött barn innan och har ett bra bäckenmått.

Sedan såg jag ni prata som smärtlindring. Jag hade lustgas och EDA men denna gång vill jag INTE ha EDA då uthärdar jag hellre smärtan. EDAN fick stängas av eftersom jag fick som brännsår och klåda av den...Men jag hade inte klarat födda min son utan den heller men min första förlossning var 37½ timme så  jag behövde den där lilla vilan som jag fick innan EDAN börja ge mig klåda.

Men jag hoppas det inte blir nåt liknade denna gång, vill ha en snabb förlossning!!

Svar på tråden Januaribebis 2012