Inlägg från: shadowstorm |Visa alla inlägg
  • shadowstorm

Januaribebis 2012

Idag har inte varit en bra dag :((( Jag har varit ute och handlat julklappar åt min son och när jag står inne på Rusta för att betala för julpapper så svartar det helt för mig och jag svimmar....Tur jag ska till BM på måndag och höra om detta är normalt, hände inte ens 1 gång när jag vänta sonen och då var jag ändå höggravid när det var +30 grader ute!

• shadowstorm
    Velociped skrev 2011-11-25 15:07:39 följande:
    Usch vad obehagligt, hoppas att allt gick bra iaf? 
    Jo som tur var min vän där och hjälpte mig så jag hann inte slå mig. Men jag kände mig helt orkeslös i flera timmar efteråt. Och känner mig fortfarande väldigt yr :/
  • shadowstorm
    Velociped skrev 2011-11-25 17:15:05 följande:
    shadowstorm - nu låter jag som en mamma, men du har väl ätit och druckit ordentligt?
    jag hade just ätit och druckit försöker vara mycket noga med att dricka. hehe ja liiite men jag är likadan ;)
  • shadowstorm
    Cia80 skrev 2011-11-25 17:12:15 följande:
    Sitter här med förvärkar. Satans vad ont de gör! Jag måste andas mig igenom dem. Ska jag ha dessa i över en månad nu???
    Mina förvärkar gör riktigt ont men känner du att de ändrar karaktär eller blir värre tycker jag du ska ringa in. Man säger att förvärkar ska gå bort om man tar 1-2 alvedon och en varm dusch. Dock kan jag inte hålla med för då hade jag behövt duscha 10 veckor i sträck med sonen ;P.

Det enda jag kan säga, DU vet när det är förvärkar och riktiga värkar det KÄNNS!....speciellt i kroppen. Mina förvärkar satt oftast i magen, och när de riktiga kom satt de i benen, ryggen och magen och jag bara visste att det var riktiga värkar.
  • shadowstorm

Cia80 stoppar inte de till 35+0 eller har jag fel eller kanske är det olika runt om i Sverige. Skönt det lugnat ner sig för dig =) Men visst är det hemskt hur man kan bli lurad

• shadowstorm

Detta är ju mitt sista har jag då planerat på sen vad som händer i framtiden ska man ju ha osagt....Så nu när denna skrutt kommer ut blir det hitta tillbaka till mig själv innan jag fick min första och verkligen försöka bygga upp kroppen igen så jag inte får skador inom några år för jag känner att 2 graviditeter har tagit så mycket av min styrka och jag har ont jämt.

Jag har inte gått upp mycket 1-2 kg sedan jag blev gravid. Väger strax under 75kg men ska helt klart ner till 60-62 kg inom 1 år efter bebisen är ute. Men jag tänkte nog mest träna bort vikten är ändå så himla liten i maten så jag skulle inte bli förvånad om jag åt mer att jag gick ner i vikt.. Simma ska jag börja med direkt jag bara fått mitt godkännande från en läkare/bm

• shadowstorm

är jag ensam om att vara trött hela tiden? Dock har jag ju ingen chans att direkt ta igen mig med tanke på att jag har en gosse på 2.4 här hemma som rent ut sagt river hemmet! Jag känner att mitt tålamod knappt existerar längre och vi mest bara bråkar :(( Och känns som han jäklas med mig (vet att så är inte fallet men så känns det). Jag vill bara ha detta klart!

• shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-11-29 23:28:24 följande:
    Här blir det snart bebis. På läkarbesöket berättade jag att benet gjorde ont igen och att det hade svullnat.
    Läkaren skickade mig på ett ultraljud på benet som visade att min propp i benet inte hade försvunnit utan växt jättemkt. Det är farligt för både mig och bebisen.
    För att kunna behandla proppen så måste de ta ut bebisen.
    Får förhoppningsvis besked imorgon när det blir men inom de närmsta dagarna blir det.
    men oj :( Ja men mysigt att snart få bebis vilken vecka är du i nu?
  • shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-11-29 23:34:48 följande:
    Är v 33+5, det är lite tidigt men det är trots allt det bästa alternativet.
    Ja lite tidigt är det, men som du säger så är de ju det bästa av alla altenativ som du har :( Och ni blir säkerligen inte kvar överdrivet länge om de kanske väntar även någon dag innan de sätter igång dig. Håller tummarna för dig och lilla bebisen. :)
Svar på tråden Januaribebis 2012