• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Majskorn

15+2...tycker tiden går sjukligt sakta och jag vill ha min mage nuuuuu!!! hur mår ni alla? jag har fortfarande inga symptom så lär ju inte få några heller...känner mig så sjukt ogravid och har gjort hela tiden, tänk om det inte är en liten skrutt därinne...men va e de då som sprattlar helt plötsligt sen typ en vecka tillbaka??? känslan säger att lillskrutt lever rövare därinne men rädslan från förra MA säger att det kommer hända igen...bläää skamligt att gå miste om lyckan av att vara gravid pga den jävla skräcken för att det ska gå åt skogen igen...hur gör man?

• jessielarsson
    mabuse skrev 2011-07-24 13:00:40 följande:
    jessielarsson - fy vad jobbigt :( Om det är ok med lite tips så tycker jag att det kan hjälpa om man på något sätt bryter lite mönster. Om jag och min man håller på att bli för gnälliga och tråkiga mot varandra vet jag t ex att det hjälper om vi umgås med andra, gärna tillsammans, då får man in ny luft och andra perspektiv. Men vad som helst, som man kan få till som man inte brukar göra, tycker jag kan hjälpa - det mesta med en tredje part iblandad i alla fall. Kanske det vore en idé att ställa sig i kö till parterapi? Det finns ju gratis/till låg kostnad hos t ex svenska kyrkan. Man behöver ju inte vara i kris för att gå i terapi, relationer behöver alltid underhåll. Jag hoppas det ordnar sig för er!
    Har funderat på det där med terapi, men nä ska vi göra det när han inte är hemma?? Såna ställen har ju knappast öppet på helgerna. Men det brukar hjälpa att lätta mitt hjärta, men så här "illa" som det är nu har det aldrig varit, el jo det har det och då pratade han inte med mig på en vecka, och sen jobbade han som tusan, så jag hoppas att det blir samma nu med. Han har inte tittat mig i ögonen sen mitt lilla utbrott i förmiddags. Och nu håller han på att packa inför veckan, så han kommer nog snart att åka tror jag. Och jag har märkt på honom att han har funderat, för han har suttit i källaren helt ensam och tyst, ingen tv el radio, och det gör han aldrig om det inte är allvarligt. Men det kommer blir bra efter detta. Annars så får jag försöka prata med honom igen om några månader.
  • Niins

Jag är i 16+5 och kräks också fortfarande!! Bara en vecka kvar till RUL 1aug!! Längtar!!

• fabler
    jessielarsson skrev 2011-07-24 15:08:22 följande:
    Har funderat på det där med terapi, men nä ska vi göra det när han inte är hemma?? Såna ställen har ju knappast öppet på helgerna. Men det brukar hjälpa att lätta mitt hjärta, men så här "illa" som det är nu har det aldrig varit, el jo det har det och då pratade han inte med mig på en vecka, och sen jobbade han som tusan, så jag hoppas att det blir samma nu med. Han har inte tittat mig i ögonen sen mitt lilla utbrott i förmiddags. Och nu håller han på att packa inför veckan, så han kommer nog snart att åka tror jag. Och jag har märkt på honom att han har funderat, för han har suttit i källaren helt ensam och tyst, ingen tv el radio, och det gör han aldrig om det inte är allvarligt. Men det kommer blir bra efter detta. Annars så får jag försöka prata med honom igen om några månader.
    min är oxå av den sorten som gärna stoppar huvudet i sanden istället för att försöka lösa problemen. Men när de varit illa så har jag inte gett mig utan stått ivägen för honom så han blivit tvungen att prata med mig. Har även varit beredd att packa och flytta en gång och då förstod han allvaret. För oss va de värst under en period då han upplevde att han bara jobbade och jobbade och jag precis hade börjat jobba heltid så vi sågs mindre än vi gjort tidigare (han jobbar kvällar och helger och jag dagtid). Men nu har de varit bra i ett år i alla fall och de e väl de som även visat resultat i en bebis för oss .
    elias är världens sötaste!!!
  • RaraS
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Oops...mitt meddelande som jag skickade kom visst inte med...får skriva igen!

Jag kräks fortfarande, är i v15+0! Det är jätteviktigt för mig att lägga mig i tid, men då går det bra, som oftast!

• RaraS

Och en annan sak, om ni kommer ihåg så klagade jag på Medistore här. Jag hade köpt en Angelsound och när den kom hem så upptäckte jag att den inte var CE-märkt och när jag klagade på det så fick jag bara som svar: "Ledsen att du inte är nöjd med produkten. Om du inte är nöjd, skicka tillbaka den till denna adress." Och sedan skrev jag ett lite argare mail, och det har jag fått svar på nu!

"Hej,
    Jag har nu kontrollerat dessa apparater och de klarade inte våra tester. Du fick en av de första apparaterna som vi sålde och då hade vi inte noterat några kvalitetsproblem med denna produkt.
    Vi har nu tagit bort produkten för försäljning från sidan och vi har betalat tillbaka dina pengar. Kassera produkten är du snäll. Du behöver alltså inte skicka tillbaka den.
    Ber om ursäkt för det inträffade och att produkten hann nå dig innan vi reagerade.
    Tack för att du reagerade och informerade oss om problemet."

Så nu är jag nöjd! Jag har fått en ursäkt, fått tillbaka mina pengar och de har dragit in Angelsounden så fler behöver drabbas! Så nu anmäler jag dem inte till konsumentverket, som jag övervägde ett tag. Så Medistore verkar trots allt vara ett vettigt företag, även om det krävdes att jag skrev ett riktigt argt mail innan de tog tag i problemet!

• Sapato

RaraS: Bra företag Skönt att det löste sig.

Nyss dunkade bebis till i magen och nu kändes det högre upp, sååå härligt

• fabler

RaraS: Kanon!!!

Jag läängtar tills UL som en tok nu, 12 augusti känns jäääääätte långt bort just nu.

elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012