• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    jessielarsson skrev 2011-07-24 09:19:33 följande:
    Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.
    Ååå vad drygt vännen. Vi har med sånna perioder men dem kommer sällan. Hoppas de vänder för han snart.
    elias är världens sötaste!!!
  • shadowstorm
    jessielarsson skrev 2011-07-24 09:19:33 följande:
    Har för mig att efter v 30 så bör man känna bebisens rörelser varje dag, så bli inte oroliga ifall det går någon vecka emellan buffarna även om ni är i v 24.

Här har vi haft en pissig helg, sambon sur för något som jag inte vet, jag kämpar med att få han på gott humör men det är förgäves, blir bara avsnäst. Har inte haft sex sedan jag blev gravid, och innan det var det ett bra tag sedan. Så det är nog 1 gång på ett halv år. Han har inget behov alls av fysiskkontakt. Så man undrar just nu varför han vill leva med mig. Han rör mig inte, pussr mig inte, pratar inte med mig, om inte jag tilltalar honom, säger aldrig att han älskar mig om inte jag säger det. Känns som att den där ringen jag har på fingret inte betyder ett skit just nu. Vi har såna här perioder, men dom kommer tätare nu och jag känner att min kämpaglöd minskar för varje gång. Jaja jag ger väl av mig själv igen för hundrade gången och ser om jag får något litet litet tillbax, tror inte jag får det denna gången heller.
    Var bara tvungen att skriva av mig.
    Men usch :( Vi har också haft ett par perioder under våra snart 8 år tillsammans, men varje gång jag märker att vi börjar så sätter jag mig ner och pratar med min sambo hur jag känner. Och oftast sitter det i att man bara inte tänker på det. Hoppas ni hittar tillbaka till varandra, och skulle ni inte göra det så kommer du klara det hur bra som helst ändå. :) Tänker på dig!
  • minneli

jessielarsson: Hoppas ni kan prata ut om det och att det går över så att du kan njuta av din graviditet!

• jessielarsson

Han är ju utav den typen som gärna inte vill prata eller lyssna utan vill helst bara gå ifrån problemen och hoppas att det löse sig av sig självt. Men nu sa jag till honom att vårat förhållande känns som vänskap och att jag känner mig som att jag är i vägen för hans liv när han kommer hem, han jobbar borta mån-fre. Och jag jobbar varannan helg, så vi ses inte så mycket, vilket vi aldrig har gjort och det har funkat hur bra som helst. Men jag sa vad jag kännde och han reagerade som vanligt, tyst tyst och åter tyst. När han inte kom förbi mig när jag pratade så ställde han sig med ryggen emot mig, han är så barnslig så det finns inte. Han är så rädd för konflikter.

Och visst allt är inte hans fel, men när det kommer till förhållandet så kan jag nog säga att det är han som gjort att det blivit så här. Han har inte bjudit till för 5 öre dom sista 2 åren. Han var helt underbar innan, köpte mig blommor emellanåt, visade att han ville vara med mig. Men nu är det helt dött!!! Jag försöker och försöker, men han vill inte helt enkelt. Sa till honom att jag känner mig som hans hushållerska.

sen att han inte vill ha sex det är ju ett annat kapitel, och det får jag bara acceptera att han inte har lika stora behov som jag, men kan han bara visa attt han vill leva med mig och att han älskar mig så är jag glad.
    Och det konstiga är att han är ju sån här, och i andra förhållande så har det slutat med otohet, och jag fattar inte att han inte lärt sig på sina misstag. Jag har funderat många gånger på att säga ill honom att det är pga utav detta beteende som har gjort att alla andra varit otrogna mot honom.

Tack för ert stöd, jag är inte den som ger upp i första taget, ska nog få ordning på denna period oxå.

• mabuse
    jessielarsson - fy vad jobbigt :( Om det är ok med lite tips så tycker jag att det kan hjälpa om man på något sätt bryter lite mönster. Om jag och min man håller på att bli för gnälliga och tråkiga mot varandra vet jag t ex att det hjälper om vi umgås med andra, gärna tillsammans, då får man in ny luft och andra perspektiv. Men vad som helst, som man kan få till som man inte brukar göra, tycker jag kan hjälpa - det mesta med en tredje part iblandad i alla fall. Kanske det vore en idé att ställa sig i kö till parterapi? Det finns ju gratis/till låg kostnad hos t ex svenska kyrkan. Man behöver ju inte vara i kris för att gå i terapi, relationer behöver alltid underhåll. Jag hoppas det ordnar sig för er!
  • Serendipitet
    cabrera skrev 2011-07-24 13:16:28 följande:
    Är det bara jag som är i v 16 och kräks fortfarande :(

Nej då, du är inte ensam! Jag kräks med trots Lergigan Comp. Är i vecka 15+6. Så jäkla jobbigt. Hoppas det blir bra snart.
  • cabrera
    GoodEnough mom skrev 2011-07-24 13:34:20 följande:
    Nej då, du är inte ensam! Jag kräks med trots Lergigan Comp. Är i vecka 15+6. Så jäkla jobbigt. Hoppas det blir bra snart.
    Detsamma =)
Svar på tråden Januaribebis 2012