• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaHo89

nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...

• bumbi 84
    MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    låter absolut som svartsjuka och att det snarare är hon som är barnet av er!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • minneli

Mina bröst är jätteömma nu. (v.17, 16+5) Kan göra galet ont när dottern ska klänga.
    Har inte börjat använta sportbh än när jag sover men det börjar bli dags, de är supertunga och känns uppsvällda typ.  

• Niins

Var på gekås för en vecka sen kollade in utbudet på babyavdelningen men det var en ren besvikelse jätte dåligt med grejor och dålig kvalité på mycket! Kanske blir bättre frammåt hösten när de får in nytt!!

• Carolaj83
    syntetica-väntar treedje så vi har redan gått igenom den fasen, nu umgås vi mest med andra som har barn....man lär ju känna nya goa vänner....men några barnlösa vänner har jag kvar

MaHo89-men gud hur omogen får denna tjej vara??? måste ju bero på svartsjuka eller jävligt grova problem
  • RaraS

Jag vet inte…det här med att vänner ”försvinner”. Jag har ju stått på andra sidan också, att vara den barnlösa när mina vänner fått barn och jag har upplevt att de ”försvunnit”. De får nya vänner i sina mammagrupper och de umgås på dagarna och är för trötta på kvällarna när ”vi” barnlösa har tid att umgås. Så jag vet inte, vissa vänner växer man bara ifrån. Så har det nog alltid varit genom livet. Vissa finns kvar och andra inte och nya vänner kommer. Jag har ju andra vänner som fått barn som jag umgås jättemycket med fortfarande och det blir ju himla kul nu om det går vägen för oss. Och det är en vän som jag speciellt tänker på som ”försvann” när hon fick barn. Och jag tror inte vi kommer att börja umgås nu igen bara för att vi också ska ha barn. Och vi umgicks mycket innan hennes baby kom till världen. Kommer ihåg vi satt hemma hos mig och drack te en kväll och hon hade gått 6 dagar över BF och sa ”nu är jag inte redo…har så jäkla ont i ryggen”. Men det visade sig vara värkarna som startat! Nästa dag kom hennes baby och sedan har de bara varit hemma på en fest hos oss en gång när jag fyllde 30 i våras….

I alla fall, ville bara säga att det inte alltid är den barnlösas fel att vänner växer isär. Det är nog bara livets gång!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • minjalin

Någon mer som har tidiga sammandragningar? Har haft sammandragningar senaste dagarna, men kanske 2-3 om dan. Är i v 15+5 idag. När jag läser på nätet verkar det vara ganska normalt, speciellt om det är andra barnet och det inte var så längesen man fick första. Verkar mest som att man ska oroa sig om dom blir täta eller gör ont. Nån som vet nåt om det är nån fara eller inte? Min bm är på semester och är inte så sugen på att ringa allmäntelefonen. Fick en igår när jag låg i soffan och då kände jag konturen av bebisen. Den sparkade massa igår också. En riktig livlig krabat :)

• jessielarsson

Handlade allt på Gekås när Viktor skullle komma och har nog inge att vara besviken på. Skötbordet och sängen är dock inte handlat där, inte vagn heller. Och allt har hållt så jag tänker handla det mesta till denna bebisen där oxå. Dom kläderna jag är mest nöjd med är dom med en lite giraff på lappen i nacken, dom har hållt i både färg och söm. Jag har inga höga krav på det jag köper. Bara för att det är dyrt behöver det inte vara bättre och kan jag spara pengar genom att köpa billigt så gör jag det. Tycker att Gekås har ett jätte bra utbud för allt som behövs till iaf första barnet. Men nu kan det ju vara väldigt utplockat iom att det är sommar. Men där finns verkligen allt!!!

• Sapato

På jobbet får vi alltid lönespec tidigt och ibland är det tom jag som gör lönen men har inte varit på jobbet på några veckor nu så har inte varit inblandad. Iallafall fick ingen spec förra veckan men tänkte inte så mycket på det. Loggade in på banken nu av nyfikenhet och det finns ingen lön på kontot :-O
    Vad har hänt?? Har smsat ekonomichefen så väntar på svar men skumt.
    Heeelt OT men ville bara skriva av mig

• Sapato

Något kul är att bebis levde rövare igår, låg nästan på mage och usch vad liten buffade, haha. Så nu är det slut med att sova på mage Kommer få svårt att sova nu!!

Svar på tråden Januaribebis 2012