• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    Förstår dig, avundsjuka och idioter. Jag är 28, min sambo är 22. Vi väntar barn.. so? Det är väl fint! Men vi får kommentarer som får det att låta som jag lurat honom... som att jag måste skynda mig att få barn och att han är en del i produktionen. Sjukt irriterande! Jag har tidigare varit i ett längre förhållande med en +30 kille och han var inte hälften så redo för barn som min nuvarande sambo, och det är min nuvarande sambo som kanske är mest klar för detta i vårt förhållande. Kan bara säga det 89:orna en fantastisk årgång ;)
    Stå på dig!
  • shadowstorm
    MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    jag  var 22 när jag blev gravid med sonen, och inte fasen kände jag mig som ett barn på nåt sätt. Flytta hemifrån när jag var 16 år, så den som skulle kallat mig barn hade jag bett dragit lååång väg ifrån mig :)
  • tvillingen
    shadowstorm skrev 2011-07-25 10:19:13 följande:
    jag  var 22 när jag blev gravid med sonen, och inte fasen kände jag mig som ett barn på nåt sätt. Flytta hemifrån när jag var 16 år, så den som skulle kallat mig barn hade jag bett dragit lååång väg ifrån mig :)
    Jag blir 19 i höst jag känner mig inte som ett barn nu. Sen är jag mognare än vissa som är mkt äldre än mig, men det är bara en som har på pekat att jag är ung.
  • Sapato

Var också 22år med första och har faktiskt fått helt annan reaktion nu som 27år än jag fick då.

En kommentar som jag störde mig enormt på som 22åring var att när jag berätta för en del att jag var gravid var inte reaktionen åhh vad kul utan "ska du behålla" ähh, klart jag ska annars skulle jag inte gå runt och berätta för folk, haha.
    Jobbade på en fritidsgård när jag var 22 och gravid och en kille som gick där tyckte der var helt galet att jag inte var gift men gravid mitt svar: Vi bor i Sverige och behöver inte gifta oss innan barn.

Nu är alla bara positiva. Men under alla sonens 5år har jag fått höra massa kommentarer om att vi väntar med 2:an:
    Ja, men du hinner med flera barn, du som är så ung. Gaaahh osv osv

• doriah

Hinner inte med att läsa i samma takt som ni skriver roligt med en fartig tråd!

Trist med tråkiga kommentarer, jag gissar som ni andra att det handlar om avundssjuka. Försök att strunta i vad de säger och fokusera på det som är positivt. Jag insåg när jag skrev i presentationstråden att jag tillhör de gamla uvarna i den här tråden

Elsa och Lovis mamma
  • shadowstorm

Nu har magen börja spöka igen :(( Jag lider ju av mag/tarmsjukdom och den blir hemsk när jag är gravid :((( Varit vaken hela natten för jag haft så ont i magen att jag inte kunnat stå eller gå....nu har det börja släppa men jag är helt slut så min svärmor kom och hämta sonen för jag är heeelt slut. Ingår också i min sjukdom att man blir så fruktansvärt trött när man får ett skov!!!

• bebismys2011

När ska man/bör man officiellt berätta för "alla" om graviditeten ?

• elinson
    bebismys2011 skrev 2011-07-25 12:12:50 följande:
    Vi har berättat för famij och en del vännen. Officiellt blir det när magen börjar synas ;) Har inte sagt något på jobbet ännu och med 4 dagar till semester så håller jag det hemligt en stund till för att komma tillbaka efter semestern om 3 veckor med lite större mage.
  • fabler
    bebismys2011 skrev 2011-07-25 12:12:50 följande:
    jag har berättat för de flesta. Är väl bara en del bekanta som jag inte umgås med så mycket som inte vet.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012