• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • jessielarsson

Här i Falkenberg lyssnar man inte på hjärtat förrän i v 22-25 nångång. Om det inte inte skulle vara något annat..

Har pratat med sambon en gång idag, vi brukar prata runt 4-5 ggr, korta samtal. Men han vill inte prata med mig så det är bara att hålla ut denna vecka, så hoppas jag att han vill prata med mig till helgen. Hatar verkligen långsinthet!!!

• Cvb
    jessielarsson skrev 2011-07-25 22:01:12 följande:
    Här i Falkenberg lyssnar man inte på hjärtat förrän i v 22-25 nångång. Om det inte inte skulle vara något annat..

Har pratat med sambon en gång idag, vi brukar prata runt 4-5 ggr, korta samtal. Men han vill inte prata med mig så det är bara att hålla ut denna vecka, så hoppas jag att han vill prata med mig till helgen. Hatar verkligen långsinthet!!!
    Va mycket det kan skilja från kommun till kommun när det ändå handlar om samma saker.. Konstigt :)

Långsura karlar är inte kul.. =/ Hoppas det blir bättre inom kort !
  • fabler
    jessielarsson skrev 2011-07-25 22:01:12 följande:

Ursch vad jag lider med dig. Jag hade verkligen inte klarat av det. Tur vi är olika och hoppas han vill prata i helgen.
    elias är världens sötaste!!!
  • MaHo89

Men jag var på inskrivning i v 13 för att det hade varit så mycket (det där med moderkaksprov och allt) så det kan ju inte bero på att det var för tidigt. Hon nämnde inte ens att lyssna, inte senare heller. Men vi får se, detta är ju ett äventyr utan dess like! :)

• Cvb
    MaHo89 skrev 2011-07-25 22:28:20 följande:
    Men jag var på inskrivning i v 13 för att det hade varit så mycket (det där med moderkaksprov och allt) så det kan ju inte bero på att det var för tidigt. Hon nämnde inte ens att lyssna, inte senare heller. Men vi får se, detta är ju ett äventyr utan dess like! :)
    Ja det verkar ju skilja rätt mkt från kommun till kommun har jag märkt.. Min bm sa i v9 att vi skulle lyssna på hjärtat på inskrivningen v15 (idag).
    Att det är ett äventyr kan jag inget annat än hålla med om ! Det är så mycket häftigare och unerbart än vad jag ens kunde föreställa mig ! :)

Jag köpte även en doppler/angel sound idag. Lyssnade lite när jag kom hem, jisses så glad man kan bli av att få höra ! :D
    Så det kan jag rekomendera. Jag köpte min på Teknik Magasinet för 350:- och då följde det med gel och hörlurar, samt batteri. :)
    Givetvis ska man vara lugn med att lyssna, då det är olika meningar med om det är skadligt eller inte, samt att man kan bli orolig om man inte hittar hjärtljuden.
    "En doppler ger ifrån sig ofarliga ljudvågor som detekterar ändringen i det ofödda barnets blodomlopp, ändringen konverteras sedan till ljud som hörs ur apparaten." står det om den jag har..
  • minneli

Jag fick lyssna på hjärtat när jag var på andra barnmorskebesöket och det bokade jag typ in bara för att få lyssna på hjärtat, min vanliga bm var på semester men jag ville få höra det eftersom jag annars var tvungen att vänta till rul för någon sorts bekräftelse. Jag var väl i v. 15 då tror jag. Hon frågade först om jag var säker på om jag ville lyssna för det kunde vara så att man inte hittade hjärtljudet såpass tidigt. Men jag ville ändå såklart och på det första stället hon satte det på så fick jag höra det underbara ljudet. Tillochmed min sambo fick en tår i ögat =)

8 aug ska jag på rul! Så det börjar ju närma sig sakta men säkert.

Det där med facebook och graviditeten. Jag har väl tänkt att inte skriva något iaf innan rul. Men sen vet jag inte? Det sprider sig nog ändå rätt hyffsat och det är ju ingen hemlighet nu heller och djungeltelegrafen går ju rätt fort den också med eller utan facebook.

Det enda killnamn jag har kommit på som jag verkligen gillar är Björn, men det heter min kusin och min sambo tycker inte om namnet. Men just nu har jag som fastnat på det... 

Imorgon går jag in i v. 18. Igår fick jag inte många sparkar men idag och speciellt ikväll har jag fått många.. så härligt!              

• Jamirl

I Örebro för vi lyssna efter RUL, nästa bim besök efter det, kanske v 24

• fabler

Zatori då går vi om varandra i varberg då. Jag har aldrig varit där så de ska bli kul. Har i alla fall hört att stadshotellet ska va riktigt fint så de hoppas jag på och bra frukost.

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Hihi, vi planerar också ett besök till Gekås, men i höst. Så där har vi tänkt göra massor med inköp :)
    Här har vi inte heller lyssnat på hjärtat än, men blir nog efter rul då kanske. 15/8 får vi se Lill* Enok igen ;)

Var på Roxette konserten i Gbg igår, ljuvligt. Så efter två nätter på liggunderlag är det skönt att vara hemma i sängen. Har fått ordentligt svårt med att ligga på rygg nämligen. Svankar och får inte ner "ryggen" någon mer som upplevt samma? Har inte märkt av det i sängen, men på hårt underlag får man in hela handen mellan svank och golv?!?!?!

• roxylady

Läste en av mina vänners förlossningsberättelser.. har aldrig tidigare känt rädsla för det.
    Men för första gången någonsin så känner jag rädsla för det efter jag läste hennes...
    Någon mer som är skraj? Vet ju att alla har det olika så det är inte säkert att det blir lika för mig i vinter.
    Men ändå...

Svar på tråden Januaribebis 2012