• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Zaarah1984

Idag var vi på ultraljud och det visade sig att vi inte alls är i vecka 17+4 utan 15+4 så blev bakåtflyttade 2 veckor. Det är väl inte hela världen och det bästa av allt är att vi får gå på nytt ultraljud den 16 augusti eftersom de inte kunde mäta allting idag. Men vi fick sen en livlig krabat som snurrade runt och hjärtat slog så fint <3

När det gäller förlossningar har jag inte börjat fundera på den ännu, det blir som det blir ändå

• SysterAnna

Jag har sedan innan jag blev gravid sett fram emot förlossningen. Är övertygad om att det kommer göra APONT! Men jag ser fram emot hur det känns och hur jag kommer att reagera. Är så nyfiken!

Jag har fått som stickningar i nedre delen av livmodern till höger. Kommer ilte då och då, är som en snabb ilning som sedan går över på nån sekund för att sedan komma tillbaka ca 15 sek. senare. Gör så några gånger för att sedan försvinna i några timmar. Vet inte riktigt vad det kan vara men jag misstänker att det är något ligament eller nån nerv som ligger precis där. 

Jag börjar bli lite sugen på att börja handla saker nu... Men skall vänta till RUL - sen väntar inköp av barnvagn och sen åker vi på smekmånad och då ska här shoppas.
    Blir så sugen när ni berättar om att ni ska till Gekås. Det skall vi också i oktober/november, efter smekmånaden men före alla julshoppare kommer igång. Har en kompis som älskar att åka till Gekås, tog dit henne för första gången i hennes liv för ca 2 år sedan. Sen dess så börjar hon tjata om när vi ska dit nästa gång när vi är påväg därifrån. Vi brukar åka ca en gång var 8:e månad. 

• LillaEko

Var och hämtade en baby to be box på ett apotek nu när vi ändå va i GBG (Vi har inget apotek som tillhör apoteksgruppen här nämligen).
     Stillade köpbehovet lite att få sitta och titta på de små söta napparna, skeden m.m.

Vi har annars tänkt vänta till efter rul med (15/8) 

• elinson

min mage har börjat växa (vecka 14) och det känns som jag har träningsvärk i magmusklerna så fort jag stäcker på mig. Nån som har nått liknande?

• coockiejar
    elinson skrev 2011-07-26 12:14:50 följande:
    min mage har börjat växa (vecka 14) och det känns som jag har träningsvärk i magmusklerna så fort jag stäcker på mig. Nån som har nått liknande?
    Åh ja :) Jag har känt sådan träningsvärk att jag var tvungen att googla det och hittade då att det verkar vara ganska vanligt med träningsvärks-känsla under graviditet.
  • fabler

Min höst shopping till bebisen blir på underbara barnmässan i sthlm i oktober. Då ska de handlas syskon matchningar till sonen och bebisen.

Nu ska jag och sonen ut i skogen och leta blåbär.

elias är världens sötaste!!!
  • roxylady

Ja jag har ju egentligen inte heller börjat kunna fundera så mkt på förlossningen, men när orden gick igenom mig sådär från min väns berättelse så fick man en liten kall kår eller vad man kan kalla det. Men såklart är det ju det bästa hon har gjort. Nej jag ska nog inte läsa så mkt om förlossningar tror jag, jag får uppleva min egen om ca 6 månader :)

Idag går jag in i v15(14+0), går ganska sakta ändå.. och jag har inte ens fått tid för RUL än.. vet inte varför det tar sådan tid.. om 3-5 veckor ska jag ju in... suck.. Man vill ju kunna planera dagarna när man jobbar något.. Låter som alla ni har fått era kallelser rätt långt innan?

• SysterAnna
    roxylady skrev 2011-07-26 12:27:58 följande:
    Idag går jag in i v15(14+0), går ganska sakta ändå.. och jag har inte ens fått tid för RUL än.. vet inte varför det tar sådan tid.. om 3-5 veckor ska jag ju in... suck.. Man vill ju kunna planera dagarna när man jobbar något.. Låter som alla ni har fått era kallelser rätt långt innan?
    Jag gick in i v.14 igår (13 +1) och väntar även jag på kallelsen fortfarande. Min barnmorska har dock sagt att har vi inte fått någon kallelse tills nästa vecka ska vi ringa henne. Tycker också det är så jobbigt när man inte kan planera!
Svar på tråden Januaribebis 2012