• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jamirl

Ames: Alfons är jättefint!

Frökenolson: Åh va kul !!! Abbe va mitt favvonamn som 15-åring, från madicken. Kul att du tycker Beppe e fint, många tycker nog det är konstigt Har inte vant mig själv än

• Snusmumriken80

Jessus vad ni skriver=)

Sitter på jobbet och har tråkigt, har dock bara 2h kvar.

I helgen var vi till Mumindalen, underbart, tills det började spöregna, åska o blixtra Barnen blev rädda, men så fort vi kom till bilen så var det lugnt igen o alla somna på 2 röda:)

På lördag ska maken och jag ut med 2 goda vänner på musikfestivalen som är i stan, vi ska äta 3 rätters + kika/lyssna på Swingfly och Patrik Isaksson. Första natten vi är utan barn på x antal månader, skönt!

Jag hoppas att vi har en liten tjej på g, men tror att jag inte kommer att få fler tjejer. Har 1 flicka och 2 pojkar, så det blir säkert en pojke till nu:) Hoppas kan man alltid, men blir nog glad vilket som:)

Mage ligger jag nog på emellanåt, inte såååå bekvämt, men en stund funkar det. Är i v.17+6 idag = bf 26.12 enligt senaste ul, inbillar mig att jag kommer att få i januari iaf, så blir kvar i tråden. Hoppas det är okej!?!?

*mamma till Bianca, Felix & Benjamin*
  • nya mamman
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-25 17:18:05 följande:
    Jessus vad ni skriver=)

I helgen var vi till Mumindalen, underbart, tills det började spöregna, åska o blixtra Barnen blev rädda, men så fort vi kom till bilen så var det lugnt igen o alla somna på 2 röda:)

På lördag ska maken och jag ut med 2 goda vänner på musikfestivalen som är i stan, vi ska äta 3 rätters + kika/lyssna på Swingfly och Patrik Isaksson. Första natten vi är utan barn på x antal månader, skönt!

Jag hoppas att vi har en liten tjej på g, men tror att jag inte kommer att få fler tjejer. Har 1 flicka och 2 pojkar, så det blir säkert en pojke till nu:) Hoppas kan man alltid, men blir nog glad vilket som:)

Mage ligger jag nog på emellanåt, inte såååå bekvämt, men en stund funkar det. Är i v.17+6 idag = bf 26.12 enligt senaste ul, inbillar mig att jag kommer att få i januari iaf, så blir kvar i tråden. Hoppas det är okej!?!?
    haha... är du DU?!?!?!? Ha jag totalt missat!!! =)
  • Snusmumriken80
    nya mamman skrev 2011-07-25 17:24:00 följande:
    haha... är du DU?!?!?!? Ha jag totalt missat!!! =)
    Haha=)
  • Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-07-25 17:05:24 följande:

Ames: Alfons är jättefint!

Frökenolson: Åh va kul !!! Abbe va mitt favvonamn som 15-åring, från madicken. Kul att du tycker Beppe e fint, många tycker nog det är konstigt Har inte vant mig själv än

Abbe i madicken är så mysig!
  • Frökenolson
    Snusmumriken80 skrev 2011-07-25 17:18:05 följande:
    Jessus vad ni skriver=)

va konstigt, jag är 16+5 och är beräknad till 3/1 enligt mej själv ;) 4 dagar längre gången enligt BM beräknad 30/12 enligt henne...
    Ska ju på UL på fredag, hoppas de säger januari även om det inte skulle bli så, för att hålla gubben lugnt =)

• Snusmumriken80
    Frökenolson skrev 2011-07-25 18:01:04 följande:

va konstigt, jag är 16+5 och är beräknad till 3/1 enligt mej själv ;) 4 dagar längre gången enligt BM beräknad 30/12 enligt henne...
    Ska ju på UL på fredag, hoppas de säger januari även om det inte skulle bli så, för att hålla gubben lugnt =)

Jag förstår mig inte på dessa beräkningar Enligt första ul som jag gjorde i v.12 (enligt bm), så sa de att jag var i v.10+1. Nu då jag var så blev d ändrat igen Enligt familjelivs beräkningar så ska jag va i 17+6 och bf 26.12, likaså sista ul Men har gått över de 2 senaste gångerna, 5 o 6 dagar så nog blir d januari nog :)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Wicky81

Nån som är hemma på det här med mammabyxor och storlekar?
    Kanske lite korkad fråga men ska man gå på den storleken man lixom i vanliga fall har (som jag tex har mellan strl 38-40) ???
    Måste investera i såndana då jag inte kommer i några andra byxor förutom leggings....

Angående namn så är jag och maken totalt oense så bäbisen lär väl bli namnlös in i det sista :D

• harmonihalsa

De namn vi funderar på är Emilia och Oliver, inte helt nöjd med pojknamnet så ska fundera mer på det. Ska ni ta reda på kön? Det ska vi inte göra, vill ha den överraskningen sen.

Sjukskriven en vecka till för att kunna vila så blödningen slutar. Har blött till och från i 9 dagar nu. Sedan nytt beslut efter ultraljudet.   

Svar på tråden Januaribebis 2012