• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81

Jag har oxå berättat för chefen idag och det gick ju bra. Hon gratulerade så klart :)
    Tänkte berätta för resten av jobbarkompisarna lite senare. Dock var det en som reagerade idag och kommenterade och jag kan ju inte ljuga. Så nu vet typ 4a jobbarkompisar oxå då dom befann sig på samma ställe och hörde. Så vi får väl se om det sprids vidare för jag tänker inte säga nått förrän alla är tillbaka från semestrar osv.
    Var min första dag tillbaka på jobbet idag.
    Övriga familj och en del närmare vänner vet om det. Det roliga är att min lillasyster väntar också sin andra. Hon skicka mms (vi har inte så bra kontakt) för nån vecka sen. Då kunde ju inte jag heller va tyst så jag skrev tillbaka att vi också väntar ett syskon. Visade sig att hon bara ligger ca tre veckor före mig så vi kommer få i princip samtidigt. Så det är ju lite coolt tycker jag.

• nya mamman

Jag har varit officiell i några veckor nu. Är idag i v. 17. Men jag har inte kunnat dölja det. Väntar tredje barnet och magen kom direkt kändes det som. Känner mig redan höggravid emellanåt =/

Idag var jag btw till MVC och fick höra ett hjärta som slog 150 slag/min =D En väldigt livlig krabat verkar det vara. Den bara flyttade sig hela tiden, bara skrapade i dopplern när vi sku lyssna. Men det känns riktigt bra. Nu vet jag att den lever och rör sig! Var även och köpte första bebissakerna efteråt. 2 dreggellappar och 2 snuttetrasor. Det stod JAG <3 PAPPA på den ena så det var mest därför jag köpte den. Blir ju min älsklings första barn detta <3 

• twistedtofit

Mina vänner vet, min chef får veta på torsdag. Jag har över 80 arbetskompisar, frågar de så svarar jag. Jag kommer inte skriva om det på tex facebook, så officiellt blir det kanske aldrig!

• RaraS
    twistedtofit skrev 2011-07-25 15:32:33 följande:
    Mina vänner vet, min chef får veta på torsdag. Jag har över 80 arbetskompisar, frågar de så svarar jag. Jag kommer inte skriva om det på tex facebook, så officiellt blir det kanske aldrig!
    Håller med! Jag kommer aldrig skriva det på Facebook!
    Man är ju "vän" med folk där som man inte är så nära vän med och när jag fick X i höstas tyckte jag det var jobbigt med folk på FB som malade på om sina graviditeter i sina Status-rader och när man gick ut så såg man gravida överallt, kändes som jag inte kunde fly någonstans, inte ens FB kunde jag läsa utan att gravida dök upp... så nej, jag kommer inte skriva något om det här på FB. Lägger väl ut en bild om allt går väl och då får de veta i så fall. De riktiga vännerna kommer ju få veta innan!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • fabler
    twistedtofit skrev 2011-07-25 15:32:33 följande:
    jag är också tveksam till att skriva nått på fb.
    elias är världens sötaste!!!
  • roxylady

Jag kommer hålla det borta från facebook också. Kanske att man skriver nått där när barnet kommit ut.

• Jamirl

Hur går det med namntänkadandet för er? Jag längtar tills om 2 veckor då vi förmodligen vet vad det är för någon i magen, då kan man rensa bort lite namn...vi har Maggi till en flicka och min favorit till pojkenamn är Emmet men mannen vill inte det sådär värst...Beppe är vi lite överrens om Syskonen heter Jonna och Abbe.

• fabler
    Jamirl skrev 2011-07-25 16:36:59 följande:
    Hur går det med namntänkadandet för er? Jag längtar tills om 2 veckor då vi förmodligen vet vad det är för någon i magen, då kan man rensa bort lite namn...vi har Maggi till en flicka och min favorit till pojkenamn är Emmet men mannen vill inte det sådär värst...Beppe är vi lite överrens om Syskonen heter Jonna och Abbe.
    Vi har inte pratat namn ännu. Jag har börjat göra en lista med namn jag kan tänka mig. Men vi pratade inte namn så jätte mycket innan RUL med sonen heller och sen hade Elias och jag sa Noah om de blev en rödhårig kille som kom ut. Men de va  de inte så de blev elias. Elin var ett tjejnamn vi pratat om sen innan sonen blev till så blir de en tjej så är de helt klart ett alternativ. Men jag vill gärna Saga eller Elsa om de är en tjej och Alfons eller Emil om de är en kille. Men jag har massa andra förslag också .
    elias är världens sötaste!!!
  • Frökenolson
    Jamirl skrev 2011-07-25 16:36:59 följande:
    Abbe, så fint! det kallar jag bebisen i magen kanske får han heta det när den kommer ut.
    Beppe passade ju bra till de andra två!
Svar på tråden Januaribebis 2012