• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    Wicky81 skrev 2011-07-25 18:54:45 följande:
    Nån som är hemma på det här med mammabyxor och storlekar?
    Kanske lite korkad fråga men ska man gå på den storleken man lixom i vanliga fall har (som jag tex har mellan strl 38-40) ???
    Måste investera i såndana då jag inte kommer i några andra byxor förutom leggings....

Angående namn så är jag och maken totalt oense så bäbisen lär väl bli namnlös in i det sista :D
    Det gör jag iaf, alltså har samma storlek som annars. Är inte svullen eller så utan bara fått mage, så funkar perfekt.
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Snusmumriken80

På tal om namn så vet jag inte vad vi ska hitta på. Har fått in ett system (var inte meningen alls:)) på våra barns namn, de heter Bianca, Felix och Benjamin = BFB. Därav borde vi ju ha ett namn på F nu, om man följer "systemet":) Jobbigt:) Filip är jag inne på, dock är det väldigt vanligt här, men va tusan. Blir d flicka så är vi inne på Fiona,Fanny eller Frida , pojke är d som sagt Filip, ngt annat vettigt har jag inte kommit på :) Svårt juh!!!

• shadowstorm

Vi har börja fundera på namn och är nästan säker om detta blir en pojke Alexander och flicka Amelija, men jag tror det blir en gosse så jag har inte ens gett flicknamn en större chans hahaha :P

• Snusmumriken80
    harmonihalsa skrev 2011-07-25 18:58:08 följande:

De namn vi funderar på är Emilia och Oliver, inte helt nöjd med pojknamnet så ska fundera mer på det. Ska ni ta reda på kön? Det ska vi inte göra, vill ha den överraskningen sen.

Sjukskriven en vecka till för att kunna vila så blödningen slutar. Har blött till och från i 9 dagar nu. Sedan nytt beslut efter ultraljudet.   

Vi har försökt, men h*n vill inte visa sig. Har ju som sagt 3 barn från förut och de 2 senaste gångerna har det synts bra, pojkar båda 2 men med första fick vi aldrig reda på vad det var för en liten en i magen, hur gärna vi än ville och det var en tjej. Ska 18.8 på ul igen, så då ska vi se om det syns ngt. Vi är för nyfikna för att inte ta reda på, men ser man inget så får vi acceptera d bara.
  • bumbi 84
    minjalin skrev 2011-07-25 08:30:08 följande:
    Någon mer som har tidiga sammandragningar? Har haft sammandragningar senaste dagarna, men kanske 2-3 om dan. Är i v 15+5 idag. När jag läser på nätet verkar det vara ganska normalt, speciellt om det är andra barnet och det inte var så längesen man fick första. Verkar mest som att man ska oroa sig om dom blir täta eller gör ont. Nån som vet nåt om det är nån fara eller inte? Min bm är på semester och är inte så sugen på att ringa allmäntelefonen. Fick en igår när jag låg i soffan och då kände jag konturen av bebisen. Den sparkade massa igår också. En riktig livlig krabat :)
    jag får sd så fort jag anstränger mig men har haft mkt med dom andra med. så länge dom inte kommer oftare och oftare eller ändraar karaktär ska det inte vara nån fara.
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • harmonihalsa

Har gjort chokladpudding , blev så sugen när jag såg förpackningen i affären. Inte ätit det på säkert 10 år då min sambo inte gillar det men nu kan ju jag och sonen äta det tillsammans. Säkert inga konstiga ämnen och skit i det...

• MaHo89

Hej tjejer, arbetsdagen slut, ligger i soffan med tre gravid-tidningar och lite choklad =)
    Tack för ert stöd tidigare ang. hon som är svartsjuk..

Jag och min sambo har bott ihop sedan jag var 18 år och jag kan verkligen inte relatera till det hon säger, hoppas hon skärper sig annars måste jag ta ett snack med henne.. Och säga som det är, att jag tycker att det är skitjobbigt!!

Vi har bara tänkt på ett flicknamn, Lea.
    Pojknamn (jag tror det blir en pojke) har vi inget =/

• Carolaj83

idag fick jag en "elektrisk stöt" genom kroppen på jobbet, blev livrädd o började gråta hysteriskt, tänkte direkt att jag dödat min bebis, ringde mvc, bara tele svar som hänvisade till gyn akuten ringde dit, men då får man prata med sjukvårds upplysningen först.....hon i sin tur ringde en läkare på danderyd som sa att det inte kunde påverka...
    senare på jobbet kände jag bebisen röra sig'puh*....men känner att jag iallafall inte kan slappna av förrens ul, tur att de är nästa vecka 

Här har jag namn panik, hmmm jag vet att det är långt kvar, men vill komma på något som känns helt 100 

• Cvb

Idag hade jag inskrivning, och fick även höra vår lilla vilding ! Meeen så underbart det var !
    Jag har varit så orolig länge pga inga symptom alls. Men det visade sig att allt var bra. Många sparkar och svischande fick vi höra. :) Nu längtar jag till ul som är om en månad. Skyndskynda !

Svar på tråden Januaribebis 2012