• fair

I morgon är det dags för BM besök. Känns spännande, är så sugen på att höra hjärtat slå igen :)

• fair

Leia: jag har också gått var fjärde vecka men från och med imorrn blir det varannan vecka. Var dock på ett oplanerat extra besök för några veckor sen pga att jag hade högt blodtryck.

• fair

Just varit hos bm v.31+4. Allt såg bra ut, blodtryck 130/70, sf mått 30cm och hjärtljud 154. Lilltösen ligger just nu på tvären med huvudet under revbenen på vänstra sidan. Det var säkert därför jag hade så ont i magen inatt, hon vände sig. Jag har nu gått upp 5kg sen inskrivningen men 8 sen jag plussade. Barnmorskan tycker jag ska vara stolt. Hon rådde mig att vaccinera mig mot influensan eftersom jag har infektionsutlöst astma så nu sitter jag och väntar på distriktssköterskan.

• fair

Jag har också problem att hålla helt tätt när jag hostar eller nyser. Har alltid trosskydd för säkerhetsskull, så slipper man eventuella trosbyten åtminstone...

• fair

Jag är inne på förlossningen pga onda sammandragningar. Bebis ligger i tvärläge, mår prima och sparkar och bökar runt. Har haft ganska regelbundna sd hela morgonen så nu har jag fått brichanyl för att lugna dem. Livmodertappen var opåverkad så det känns ju skönt. Men fy sång skakar av brichanylen!!!

• fair

Min lilla trycker sig verkligen utåt idag, magen är stenhård för att hon lägger sig så ytligt. Har tom fått lite ont för att huden blir så spänd.. Obehagligt men ändå mysigt :)

• fair

Köp en spargris, en finare speldosa, en ram att göra hand- eller fotavtryck i osv. Finns massor man kan köpa!

• fair

Empa86: hoppas inte bebis tänkt sig ut nu, ska hålla tummarna! Hoppas du får komma hem och se då till att vila!! :)

Svar på tråden Januaribebis 2012