• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cvb

Såå.. är det bra att ha en bröstpump inköpt utifall att eller bara för att varva med ? 
    Håller med om att amningen helt klart verkar som ett kapitel för sig ! 

• Some

Ammar gör man om man känner att man vill och kan. Barn klarar sig utmärkt på ersättning.

Jag hoppas kunna amma den här gången. Med Lillan hade jag tre månaders helvete med blödande sår och infektioner. Men när jag väl var igenom det så upplevde jag amningen som praktisk och en fin stund att dela med bebisen.

happy until proven otherwise
  • doriah

Huh, i dag har jag varit inne på förlossningen och kollat läget. Jag hade en liten blödning, försökte hålla huvudet kallt och vara en cool blivande 3barnsmor men jag ringde ändå in. De tyckte det var lika bra att jag kom in och kollade men det var tack och lov ingen fara, det var bara en liten rispa i livmodertappen (något som visst inte är helt ovanligt såvida man inte idkar total avhållsamhet under graviditeten, bara så ni vet om det händer er också!).

Fick dock se lillfisen på ultraljud igen så det var ju mysigt men aj fanken vad nervös jag blev!

Ang. amning så fick jag ingen ordning alls på den med min första tjej - helammade 3 veckor och försökte få ordning på det ytterligare 3 veckor men det var bara elände så hon fick ersättning. Min lilla, däremot funkade det fint med! Jag hoppas naturligtvis på att kunna amma den här gången också...det underlättar så mycket (men stortjejen är stark, frisk och inte allergisk mot något så det går bra att bli uppfödd på ersättning också!)

Elsa och Lovis mamma
  • bumbi 84
    Cvb skrev 2011-09-10 21:06:20 följande:
    Såå.. är det bra att ha en bröstpump inköpt utifall att eller bara för att varva med ? 
    Jag hade nog skickat gubben om du behöver ha en sen. dom kostar ju trots allt en liten slant
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • PrickenoGrodan
    Cvb skrev 2011-09-10 21:06:32 följande:

Använde aldrig pump. Amningen funkade jättebra, inte ett sår, alltid MASSOR med mat men jag tyckte inte att det var supermysigt. Tänker amma nästa också men skulle det inte fungera så lägger jag ner det. Tycker att man ska göra det som känns bäst.
  • Cvb
    bumbi 84 skrev 2011-09-10 21:31:17 följande:
    Jag hade nog skickat gubben om du behöver ha en sen. dom kostar ju trots allt en liten slant
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-10 22:18:10 följande:
    Använde aldrig pump. Amningen funkade jättebra, inte ett sår, alltid MASSOR med mat men jag tyckte inte att det var supermysigt. Tänker amma nästa också men skulle det inte fungera så lägger jag ner det. Tycker att man ska göra det som känns bäst.
    Ok. Ja då blir det att testa och gå där efter. Lite klurigt det här, men det kommer nog gå bra hur det än blir. :)
    Men det är ju guld att ha liten mer hum om detta av er som är erfarna. Och så olikt det är mellan alla gör det nästan bättre, så man vet vad man kan vänta sig. Dock så är det ju självklart tråkigt för er som det inte har gått bra för. Hoppas det går bättre för er nu vid ankommande amning ! 
  • missable
    Marsätt skrev 2011-09-10 17:19:11 följande:

Jag har ammat längre än min mamma.. och jag hoppas det ska funka bra den här gången också. Jag har använt amningsnapp med mina två i början. Dels för att få bra tag sen fick jag mycket sår... då har det underlättat

Tack så mycket för svaret! Jag 'r jätte nyfiken för hur det skall funka för oss..
  • doriah
    missable skrev 2011-09-10 23:11:03 följande:
    Tack så mycket för svaret! Jag 'r jätte nyfiken för hur det skall funka för oss..
    Jag ammade också längre än min mamma, själv blev jag ammad 4 veckorSolig
    Elsa och Lovis mamma
  • harmonihalsa
    LillaJag89 skrev 2011-09-10 19:33:31 följande:
    Planerar att helamma 6 månader eller mer.
    Dotter slutade amma runt 2 år. Och hoppas det funkar lika bra nu.

Finns inga smidigare än att ha maten med sig jämt och i rätt temperatur :)
    Kul att höra att någon annan med ammat länge. 

Vi hyrde en elektriksk pump från bb för att kunna pumpa ur det försts varje gång och ge honom då brösten var väldigt spända och han fick inte grepp om min lilla bröstvårta. Tog ett tag innan vi lärde oss vad som passade oss bäst men tillsist löste det sig .   
  • fabler
    doriah skrev 2011-09-11 07:26:11 följande:
    Jag ammade också längre än min mamma, själv blev jag ammad 4 veckorSolig
    de gjorde inte ja då jag ammades till två år och själv krånglade amningen för mig. Men vet även att min mamma inte ammade min bror och syster lika länge som mig men hur länge vet jag inte.
    elias är världens sötaste!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012