• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • twistedtofit

På vårt bb fick man låna snäckor att ha på brösten mellan amningar. Suveränt! Fick aldrig ett sår!!

• LillaEko

Oj, har aldrig haft en tanke på såriga bröstvårtor och "sug-tekniker" hos bebisar. Vet många där ammningen inte funkat, men har då berott på att det sinat tidigt!

Verkligen ett kapitell i sig och låter ju som att det vore smart att inhandla en bröstnapp redan innan liten tittar ut?!?

• PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-09-11 09:33:35 följande:
    Oj, har aldrig haft en tanke på såriga bröstvårtor och "sug-tekniker" hos bebisar. Vet många där ammningen inte funkat, men har då berott på att det sinat tidigt!

Verkligen ett kapitell i sig och låter ju som att det vore smart att inhandla en bröstnapp redan innan liten tittar ut?!?
    Nej, de är lätta att få tag på om du behöver. Själv använde jag aldrig amningsnapp. Det är lätt att tro att man måste köpa allt i fall att. Men oftast finns det ju någon som kan handla åt en om man inte vill iväg och apotek är ju oftast öppna varje dag även om man kanske får åka en liten bit extra.
  • Moniqe1979
    Cvb skrev 2011-09-10 21:06:32 följande:
    Såå.. är det bra att ha en bröstpump inköpt utifall att eller bara för att varva med ? 
    Håller med om att amningen helt klart verkar som ett kapitel för sig ! 
    nej skulle inte köpt någon i förväg men däremot tittat ut vilken jag ev skulle vilja ha och vart den finns så man lätt kan skicka någon att handla om det krisar. min lillskrutt ratade min ena bröstvårta i början (större än den andra) så maken fick sticka iväg och köpa en pump samma dag som vi kom hem från BB så pumpande det bröstet i en vecka och ammade i princip bara från det andra sen när vi fått till tekniken och liten vuxit till sig lite så funkade det bra från båda tack vare att jag hållt igång det med pumpen...
  • doriah
    twistedtofit skrev 2011-09-11 09:23:21 följande:
    På vårt bb fick man låna snäckor att ha på brösten mellan amningar. Suveränt! Fick aldrig ett sår!!
    Håller med -  världens bästa! Fråga om det på bb!!
    Elsa och Lovis mamma
  • SFHelen

Hej!

Jag väntar mitt 3:e barn som enligt RUL är beräknat 2 februari (enligt mig 26/1)

Hoppas på att kunna få vara med i denna grupp, då vi här hemma är helt övertygade om att det blir ett januari barn, så jag inte gått tiden ut med nån av mina barn.

• lakritspuffen

Hur mycket rörelse känner ni i magen? Jag tror jag började känna redan v 16-17 och känner väldigt mycket nu (v21), är första barnet.

• elinson

jag har gjort 3D i vecka 13 och ska göra ett till om en måndag. 
    Lite konstigt är det ;) BM menade att vissa tyckte det var obehagligt, jag tyckte nog mer att det var lite konstigt bara. Vi kommer göra ett 3D nu om 3 veckor men skal inte göra något fler 3D. Tror jag vill vänta med att se bebis till han/hon faktiskt tittar ut i världen.

Detta är "räkan" i vecka 13

Svar på tråden Januaribebis 2012