• roxylady

Januaribebis 2012

Syoss skrev 2011-12-30 13:59:48 följande:
    I helgen har jag 3 veckor kvar till BF. Det är första barnet för mig så jag vet inte vad man ska förvänta sig. Men jag är inte nervös inför själva förlossningen och hur den kommer kännas, utan tänker mer på om droppet i handen kommer göra ont, eller hur EDA känns att sätta och kommer jag bajsa på mig under förlossningen. Bagateller egentligen, men det är såna tankar som far omkring i mitt huvud just nu :P
    Dom tankarna snurrar för mig också! Men dropp? Är det något alla får? Det har jag inte hört nått om.. Jag är både nervös, förväntansfull, rädd och inte rädd.
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-30 14:05:34 följande:
    Man får en sån ingång i handen så det är helt förberett för dropp om det blir bråttom att sätta det. Så själva nålen får man i men dropp får man bara sen om det behövs.
    Men fy!! Det lät inte roligt!! uuuuh sånt har jag aldrig fått förr.. nu kommer jag noja för det. Gillar inte sådana där tjocka nålar
    Syoss skrev 2011-12-30 14:06:12 följande:
    Vet inte om alla får det men tanken på det finns där ändå :) Innan har jag inte tänkt så mycket på hela grejen men nu när det verkligen närmar sig så kommer tankarna och nervositeten vare sig jag vill eller inte . Åh, det är så spännande! :D 
    Ja men eller hur nu blev jag mer nervös för det.. lär skriva till det i fl-brevet antar jag..
    hihi ja spännande är det ju
  • roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 14:21:59 följande:
    Bröstvärmare har jag köpt för med de andra barnen fick jag mjölkstockning väldigt lätt och kunde inte vara utan dem. Fick till och med köra med dubbla inlägg när det var riktigt kallt.
    Har även köpt en förpackning amininsginlägg för jag vill gärna ha det från början i fall att.....behövde det med de två andra. Även om jag inte hade så jätte mycket mjölk så läckte jag.
    Tror du man hinner köpa det innan man känner att det är "kört" om man säger så??
  • roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 14:43:48 följande:
    Förhoppningsvis gör du det. Det brukar ju ta lite tid innan det blir ordentlig mjölkstockning. Jag kunde ofta känna när det var på G och börja förebygga om det inte gått för långt. Men jag kände att jag inte ville chansa denna gång utan har köpt och packat ner i väskan.
    Okej får hoppas på att man hinner då. I med att alla säger så olika om att köpa innan man vet så får det nog vänta och så får man hålla tummarna
  • roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 14:57:49 följande:
    Det går förhoppningsvis bra Känner du att det är på gång/att du får ont kan du ju försöka lägga något annat över brösten så länge och skicka ut gubben och köpa Vetevärmare eller varm dusch använde jag mig av när det var på G.
    Hihi hoppas också det Jo precis, får ju göra så. Blir förhoppningsvis ingen vargavinter nu ändå. Verkar ju som att det inte kommer vara en gnutta snö alls..
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-30 16:17:35 följande:
    jag köpta bröstvärmare när mjölkstockningen var ett faktum med sonen. Men de bästa då var ett varmt bad. De finns även nån vadd man kan köpa som värmer, har inte haft de själv men vet att min brors fru hade de.

Amningsinlägg har jag kvar från när sonen va bebis plus att jag fått en kartong av en kompis så de har jag så jag klarar mig ett tag... i alla fall tills jag vet om amningen kommer funka eller ej.
    Ja man får allt se hur det blir det där.. Okej vad är det för vadd?

Skönt att du har kvar sedan senast! Jag lär nog köpa ett litet paket iaf då man redan läcker lite granna.
    MissT skrev 2011-12-30 16:19:29 följande:
    Nej...undrar vart snön tagit vägen. Med tanke på de två senaste vintrarna var jag orolig för att det skulle vara massor med snö och jätte kallt så jag inte skulle kunna vara ute och gå med vagnen men just nu känns det inte som att man behöver oroa sig för det.
    Ja men eller hur.. lite halvläskigt.. och trist att det är höst fortfarande.. visst blir det nog skönt för bebis. Men hade ju varit mysigt med -5 och en tur på isen i solen i vinter. Nä precis.. men regn och rusk är inte så kul heller
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-30 17:16:52 följande:
    paet: fetvadd var det hon använde och googlar man på de så får man upp på wikipedia "Den läggs i behån vid mjölkstockning. Eller ännu hellre innan, för att förhindra att det uppstår mjölkstockning."

Kan gissa att de är lite billigare än bröstvärmare från ex babyproffsen.
    fabler skrev 2011-12-30 17:19:04 följande:
    paet: www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.... detta kan jag ju då rekomendera dig att köpa hem och ha utifall att innan du vet om du kommer få mjölkstockning eller ej. Inte lika mycket pengar i sjön om de inte kommer till användning.
    Okej tack så mkt för tipset! Är ju verkligen inte dyrt. Får inhandla det så man har sedan
    Ja allt på babyproffsen är ju i stort sett dyrt...
  • roxylady

marickan: Tack för att du delade med dig av dessa erfarenheter! Hoppas också att man inte tänker så mkt på det för att man har för mkt annat i huvudet. Jag är mest rädd för EDA.n i med att de kan sticka fel så man blir förlamad.. jag vet.. det är ovanligt.. men man är ju expert på att noja sig över sådana saker såklart..

• roxylady
    MissT skrev 2011-12-30 17:32:35 följande:
    Paet jag köpte dessa www.apoteket.se/privatpersoner/common/search....
    De är ju inte så billiga som fetvadd men inte extremt dyra heller.
    Såg dem idag på lunchen faktiskt! Tyckte inte heller de var allt för dyra ändå trots allt.

Någon som har köpt ett bra nattlinne som funkar bra vid amning? Vart hittade ni det? Hihi tänkte passa på att shoppa in endel nu när man blir ledig.
  • roxylady

Åh storstädning är det jag ska pula med också närmsta tiden.. det man orkar man då
    Nu har jag totalt 5h och 15min kvar på mitt jobb.. haha.. sitter på jobbet nu till sju och sedan jobbar jag 10-14 imorgon. Skönt det ska bli att få komma hem lite. Känns jättesent i med att så många redn fått bebisarna eller att de gått hem för längesedan. Blir ju så när man har BF nästan sist i tråden

Svar på tråden Januaribebis 2012