• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    RaraS skrev 2011-09-23 13:08:21 följande:
    Vi har fyra tillfällen (hela eftermiddagar) i november. Tyckte det kändes mycket faktiskt, i alla fall när man måste ta ledigt från jobbet 4 veckor i rad. Jag tycker de flesta jag har pratat med runt om i landet börjar med föräldrautbildning runt v 30, så det är nog normalt!
    OJ! Fyra hela eftermiddagar? Vi har som sagt 2 timmar i två dagar, men ni vet att ni kan begära föräldraledigt via FK då??? Maken min kommer ta 1/4 dag per tillfälle, så totalt en halvdag. Skit bra tyckte jag det var! Sen har vi två öppna föreläsningar på kvällen om man vill gå med!
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-23 16:37:55 följande:
    Iiih idag har jag beställt ett babyskydd från allt från föräldrar! De hade superduperkampanj så det var ju perfekt! Fick skyddet+bas för 1495kr och inklusive frakt! Perfekt! Har kollat på den länge nu!
    KUL! Vi får hem vår i nästa vecka redan, hihi. Beställde barnvagnen idag med! Någon mer som gjort det???
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-23 17:10:59 följande:
    KUL! Vi får hem vår i nästa vecka redan, hihi. Beställde barnvagnen idag med! Någon mer som gjort det???
    Åh det får vi också :) Var har ni beställt eran?
    Jo vi beställde våran vagn i Augusti! Ska hämta den 28:e Oktober. Så spännande :D
    Vad har du beställt för vagn?
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-23 17:22:42 följande:
    Åh det får vi också :) Var har ni beställt eran?
    Jo vi beställde våran vagn i Augusti! Ska hämta den 28:e Oktober. Så spännande :D
    Vad har du beställt för vagn?
     ja var var det vi beställde?? En brio Primo med isofixbas beställde vi, de hade också extra pris. 1099:- för rubbet! 
    Oj vad skönt med så kort leveranstid! Vi får vår den 21/12... Det blev en Emmaljunga Classic sport med city korg. Citykorgen köpte förra årets färg så vi fick den för halva priset =) En mörk Lila och sittdelen heter Pro Coffee om jag inte minns fel, Brun är den!
    Vad valde ni för vagn? 
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-23 17:26:59 följande:
     ja var var det vi beställde?? En brio Primo med isofixbas beställde vi, de hade också extra pris. 1099:- för rubbet! 
    Oj vad skönt med så kort leveranstid! Vi får vår den 21/12... Det blev en Emmaljunga Classic sport med city korg. Citykorgen köpte förra årets färg så vi fick den för halva priset =) En mörk Lila och sittdelen heter Pro Coffee om jag inte minns fel, Brun är den!
    Vad valde ni för vagn? 
    Det babyskyddet har jag hört mkt gott om :) Bra pris!!
    Oj det var lång levtid! Var beställde ni den ifrån? Emmaljunga är ju så fina :) Ja men det var ju kanon att ni fick halva priset :) Snyggt!! Vad kostar en Emmaljunga? Om man får fråga alltså :) Funderade först på en sådan innan vi bestämde oss för vad vi skulle ha för nån.

Vi köpte Akta Graco Logico då den passar ihop med vagnen :) Vi beställde en Bugaboo All Black. Den har redan kommit till butiken i Sthlm redan för 3 veckor sedan men vi har en bit att åka och inte tid förens i Oktober så vi hämtar den där då. Men vill man hämta den tidigare så får man :) Känns skönt att den står där och det är handpenning lagd på den+lite annat tillbehör :)
  • harmonihalsa

Har börjat få mycket sammandragningar. Får se om det fortsätter för får nog ringa till sjukhuset annars. Sista två veckorna har de kommit och ökar i antal/dag. Hade mycket med sonen med men dessa känns mycket mer, lite mer än förvärkar. Vaknar på nätterna av dem men inte alls regelbundna. Ska avvakta några dagar till och se om det lägger sig. 

Ska slappa i soffan och ha det mysigt med familjen ikväll .     

• roxylady
    harmonihalsa skrev 2011-09-23 17:58:23 följande:
    Har börjat få mycket sammandragningar. Får se om det fortsätter för får nog ringa till sjukhuset annars. Sista två veckorna har de kommit och ökar i antal/dag. Hade mycket med sonen med men dessa känns mycket mer, lite mer än förvärkar. Vaknar på nätterna av dem men inte alls regelbundna. Ska avvakta några dagar till och se om det lägger sig. 

Jag har fått det på mornarna när jag varit stressad. Även på jobbet nångång när jag känt mig lite halvstressad. Inte så bra jag vet.. men men.. hoppas inte bebisen påvverkas så mkt av det. Men flera ggr per dag har jag inte lyckats få än i alla fall. Om du känner dig osäker så ring din BM om det fortsätter. Så du kan slappna av menar jag :) Men sedan är det ju också livmoderns sätt att öva.

Ja det tycker jag låter som en bra idee =D
  • fair

Vi ska hyra babyskyddet via NTF. Tycker det känns smidigast. Förra barnet köpte vi en modell av mindre känt märke, har alltid ångrat det och ska sälja den nu. Det känns mer värt att hyra ett babyskydd för 600kr i 9 månader, än att köpa ett för 2000. De små växer ju ändå ur det kring 9 mån.

• harmonihalsa
    roxylady skrev 2011-09-23 18:01:56 följande:
    Jag har fått det på mornarna när jag varit stressad. Även på jobbet nångång när jag känt mig lite halvstressad. Inte så bra jag vet.. men men.. hoppas inte bebisen påvverkas så mkt av det. Men flera ggr per dag har jag inte lyckats få än i alla fall. Om du känner dig osäker så ring din BM om det fortsätter. Så du kan slappna av menar jag :) Men sedan är det ju också livmoderns sätt att öva.

Ja det tycker jag låter som en bra idee =D
    Tack för svaret. Jag vet att de inte är bra då jag fick ta det väldigt lugnt med sonen i slutet pga mkt sammandragningar men lyckades hålla honom inne till vecka 37+0. känns mer och har kommit tidigare Redan sjukskriven för andra kompikationer så tar det väldigt lugnt. Ska ringa i början på nästa vecka om det fortsätter, blir nog sjukhuset direkt-är redan kopplad till spmvc. Har inte så bra förtroende för mig bm då hon sagt en hel del som sedan inte stämt enligt spmvc fast jag i frågasatte henne. Samma bm som med sonen men då var allt bra och behövde inte samma kunskap. Idag har jag fått sd bara jag sträckt mig efter tallrikar på de högre hyllorna i köket...tur sambon hjälper till .

Skönt du "bara" har på morgonen och vid stress. Ja kommer de vid stress så är det ju inte som livmodern tränar.
  • bumbi 84
    harmonihalsa skrev 2011-09-23 17:58:23 följande:

skrev om samma härromdagen!

har massa sd hela dagarna på kvällen kommer dom med 2-3min i mellan. räcker med att jag ändrar på mig så får jag en. och har ökat i styrka sista veckan. får hoppas vi slipper påverkan på tappen 
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
Svar på tråden Januaribebis 2012