• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Krikiz

Tänkte bara tipsa om att hämta ut barnvagnen från butiken så sent som möjligt, då försäkringen börjar gälla så snart ni rullar ut från affären

Nosce te ipsum.
  • roxylady
    harmonihalsa skrev 2011-09-23 19:53:18 följande:
    Tack för svaret. Jag vet att de inte är bra då jag fick ta det väldigt lugnt med sonen i slutet pga mkt sammandragningar men lyckades hålla honom inne till vecka 37+0. känns mer och har kommit tidigare Redan sjukskriven för andra kompikationer så tar det väldigt lugnt. Ska ringa i början på nästa vecka om det fortsätter, blir nog sjukhuset direkt-är redan kopplad till spmvc. Har inte så bra förtroende för mig bm då hon sagt en hel del som sedan inte stämt enligt spmvc fast jag i frågasatte henne. Samma bm som med sonen men då var allt bra och behövde inte samma kunskap. Idag har jag fått sd bara jag sträckt mig efter tallrikar på de högre hyllorna i köket...tur sambon hjälper till .

Skönt du "bara" har på morgonen och vid stress. Ja kommer de vid stress så är det ju inte som livmodern tränar.
    Ursch vad jobbigt :( Ja du får ta det riktigt lugnt! Ja men gör det så du kan få hjälp om det har bidragit med tidig födsel tidigare. Förstår att du blir orolig då. Tråkigt att du inte är riktigt nöjd med din BM :/ Kanske är försent för att byta? Ursch vad jobbigt.. kan det vara stress inom dig också? För det är så jag har det.. när jag inte kan slappna av nånstans.. å komer det. Jo det är "skönt"... nä det är sant.. är orolig att bebis mår dåligt över det. Jag kan inte rå för min stress över jobbet :( Suck.. men jobbar i alla fall bara heltid fram till 31a December. Sedan går jag ned på timanställning i 14 dagar innan jag går på semester så jag kan vila inför förlossningen. Hoppas på att tiden går fort!!
  • roxylady
    Krikiz skrev 2011-09-23 22:34:27 följande:
    Tänkte bara tipsa om att hämta ut barnvagnen från butiken så sent som möjligt, då försäkringen börjar gälla så snart ni rullar ut från affären
    Vilken försäkring? Är jag dum nu om jag inte vet vilken? fniss..
  • LillaEko

En liten fundering!
    Hittar ibland supersöta bebisskor, men funderar på storlekar,
    Vad köper ni? 

• fabler
    LillaEko skrev 2011-09-24 08:00:22 följande:
    En liten fundering!
    Vad köper ni? 
    köper inga då de vi hade till sonen förblev oanvända så de blir inga skor förrens tidigast i sommar.
    elias är världens sötaste!!!
  • curiosa
    fair skrev 2011-09-23 18:59:46 följande:
    Vi ska hyra babyskyddet via NTF. Tycker det känns smidigast. Förra barnet köpte vi en modell av mindre känt märke, har alltid ångrat det och ska sälja den nu. Det känns mer värt att hyra ett babyskydd för 600kr i 9 månader, än att köpa ett för 2000. De små växer ju ändå ur det kring 9 mån.
    Fast samtidigt om det nu kostar 600kr att hyra, vi köpte vårt för 1295kr (Akta Graco Logico) och om ett år får vi ut kanske 600kr för det begagnat.
    Det betyder att det kostat oss 695kr (kan bli mer kan bli mindre)
    Och sen så vet jag att det är nytt, oanvänt och helt. Sen så kan jag ha kvar den i 12 månader om jag har ett barn som inte är så stor oxå och måste inte köpa nytt bara för hyres tiden gått ut.
  • Jessica82
    LillaEko skrev 2011-09-24 08:00:22 följande:
    En liten fundering!
    Vad köper ni? 

har nånstans hört att man inte ska ha skor på dom små fötterna då dom är så mjuka och risken är att fötterna formas efter skorna istället för tvärtom.... vet inte hur mycket sanning det är i det men jag har inte haft skor på nån av barnen innan dom kunnat gå,

har kvar handsydda mockatofflor sen första sonen, som e köpta på marknaden, dom har varit perfekta att ha på små bebifötter
  • Sapato

Har massor av skor kvar sen sonen. Från 0år upp till nu(5år) så det är något vi inte kommer behöva köpa(men kommer säkerligen göra det då vi älskar skor i vår familj)
    Bebisskorna är mjuka och formar sig efter foten, iaf de vi har!
    Men lär väl mer bli tossor i början då det är vinter.

• missable
    roxylady skrev 2011-09-23 17:54:47 följande:
    Det babyskyddet har jag hört mkt gott om :) Bra pris!!
    Oj det var lång levtid! Var beställde ni den ifrån? Emmaljunga är ju så fina :) Ja men det var ju kanon att ni fick halva priset :) Snyggt!! Vad kostar en Emmaljunga? Om man får fråga alltså :) Funderade först på en sådan innan vi bestämde oss för vad vi skulle ha för nån.

Vi köpte Akta Graco Logico då den passar ihop med vagnen :) Vi beställde en Bugaboo All Black. Den har redan kommit till butiken i Sthlm redan för 3 veckor sedan men vi har en bit att åka och inte tid förens i Oktober så vi hämtar den där då. Men vill man hämta den tidigare så får man :) Känns skönt att den står där och det är handpenning lagd på den+lite annat tillbehör :)
    Super nöjda med babyskyddet, här hemma kostar det runt 900:- att hyra ett!!!!
    Ja super lång leveranstid! Känns dock skönt att få hem den innan jul =) 4800:- för sittdel + chassi och sen 900:- för Citykorgen. Köpte den på Babyproffsen. 
    Bugaboon har jag också varit sugen på, men den funkar inte för oss i skog och mark och två jakthundar, tyckte den blev för mycket stadtsvagn liksom. Men så sjukt snygga! Suck kommer längta ihjäl mig efter vagnen, jag vet inte om jag hade klarat att veta om att den redan är på plats!  

Någon mer som har börjat inhandla de stora sakerna??? 
Svar på tråden Januaribebis 2012