• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MissT
    got2b skrev 2011-09-23 11:03:07 följande:
    Går in i vecka 22 idag.
    Har beställt kappan från ellos nu. Hoppas inte den blir för stor.. Brukar ha 36 i jackor eftersom jag är lång och de brukar vara korta i armarna (har annars 34 i tröjor). Vi får väl se när den dyker upp. Fick 50% rabatt på den i alla fall.

Hoppas du gillar den . Gött med 50 %!
    Jag tycker den är fin och den ser inte ut som en "gravidjacka/kappa" så jag hoppas jag kan använda den även efter graviditeten, har tänkt göra det i alla fall. Jag har S i storlek i vanliga fall. Brukar beställa 36 på jackor men tyckte att denna är lite stor i 36. Vågar dock inte köpa mindre för jag vill ju kunna ha den fram till pyret kommer och gärna med en varm tröja under.
  • RaraS
    missable skrev 2011-09-23 12:20:20 följande:
    Zatori: Läste på din blogg att du börjar föräldra utbildningen slutet nov, början dec... Vi har bara två grupptillfällen 9 nov och 16 nov, jag tyckte det var sent?! Ingen annan som redan har börjat???
    Vi har fyra tillfällen (hela eftermiddagar) i november. Tyckte det kändes mycket faktiskt, i alla fall när man måste ta ledigt från jobbet 4 veckor i rad. Jag tycker de flesta jag har pratat med runt om i landet börjar med föräldrautbildning runt v 30, så det är nog normalt!
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • roxylady

Det pratas om milstolpar hela tiden. Jag har ingen koll på dem. Någon som skulle vilja berätta vilka veckor det är? Och varför? :)

• Marsätt
    LillaEko skrev 2011-09-23 12:42:47 följande:
    missable: tack för tipset. Ska kolla upp det.

Det fick jag när jag väntade sonen... helt underbart var det att kunna röra sig utan att det gjorde ont.. Så det är värt att kolla upp
    ♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • LillaEko

Än så länge gör det ju inte så värst ont, känns ju mest som sträckningar eller träningsvärk efter ett ridpass.
    Hoppas ju på att det beror på två ordentliga morgonrundor med hunden (har ju varit hemma 2 veckor för virusinfektion nu innan).

Föräldrarutbildning?!? Är det samma som föräldrargruppen?? 

• RaraS
    LillaEko skrev 2011-09-23 15:01:48 följande:
    Föräldrarutbildning?!? Är det samma som föräldrargruppen?? 
    Det antar jag?! Där man pratar om amning, går igenom de olika förlossningsskeden, gör besök på förlossningen, pratar om hur förhållandet utvecklas när man får barn...osv!
  • Lalo2

Fick papper från fkassan och blev beviljad gp from 17 nov :) dags att börja njuta och längta :)

• RaraS

Känner mig lite avis på er som får gp. Inte att ni inte är värda det, för det är ni! Men jag skulle också tycka det vore skönt att gå hem tidigare och vila upp sig lite innan det är dags! Att vara gravid är ju som sagt ingen lek...
    Tur att det är jul och nyår innan det är dags! Då tycker ingen det är konstigt att man går hem nästan en månad innan BF, för alla andra här på jobbet är ju långlediga över jul och nyår också!

• roxylady

Iiih idag har jag beställt ett babyskydd från allt från föräldrar! De hade superduperkampanj så det var ju perfekt! Fick skyddet+bas för 1495kr och inklusive frakt! Perfekt! Har kollat på den länge nu!

Svar på tråden Januaribebis 2012