• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable
    LillaEko skrev 2011-09-24 08:00:22 följande:
    En liten fundering!
    Hittar ibland supersöta bebisskor, men funderar på storlekar,
    Vad köper ni? 
    Jag har inte hittat några söta, men dock strumpor och strumpbyxor från trumpette!! Så jädra häftiga!
    www.trumpette.com/ väl värt att kolla på hörrni!! 
  • Marsätt

Jag trodde mina skulle kunna ha samma vinterskor eftersom de är födda i juni och juli. Men det har inte gått alls. Så var inte för säker på att de passar nästa barn

• zatori
    missable skrev 2011-09-23 12:20:20 följande:
    Zatori: Läste på din blogg att du börjar föräldra utbildningen slutet nov, början dec... Vi har bara två grupptillfällen 9 nov och 16 nov, jag tyckte det var sent?! Ingen annan som redan har börjat???
    Ja! Tyckte också det kändes lite sent att ha det slutet nov/början dec. Trodde det skulle vara ca 3-4 ggr och kanske en gång i månaden eller var tredje vecka eller så. Hoppas man hinner gå på alla träffar iallafall.
  • Sapato

Åhh, är så trött på att inte kunna promenera långt
    Älskar att gå långt, ska slita ut mina hjul på vagnen är liten kommit

• Pamper

Har lagt upp några bilder i mitt galleri på saker jag inhandlat, tänkte lägga upp bilder efterhand

V.22 för min del
    BF 1 februari
    3kg viktuppgång
    Äter järntillskott
    Känner Bumbi dagligen- kallar magen det då könet inte gick o se på RUL

Ingen föräldrargrupp än för min del men d kommer väl =)
    kul om man kan träffa andra o gå hemma med

däremot så erbjöd min BM en pilates introduktion med betoning på andning fr.o.m november månad =)

• got2b
    MissT skrev 2011-09-23 12:32:53 följande:
    Hoppas du gillar den . Gött med 50 %!
    Jag tycker den är fin och den ser inte ut som en "gravidjacka/kappa" så jag hoppas jag kan använda den även efter graviditeten, har tänkt göra det i alla fall. Jag har S i storlek i vanliga fall. Brukar beställa 36 på jackor men tyckte att denna är lite stor i 36. Vågar dock inte köpa mindre för jag vill ju kunna ha den fram till pyret kommer och gärna med en varm tröja under.
    Tack för tipset om jackan! Är ju lite rädd att den ska se stor ut men samtidigt måste den ju vara tillräckligt lång i armar med. Får skicka tillbaka den annars och beställa en mindre.
  • got2b
    missable skrev 2011-09-24 11:31:22 följande:
    Super nöjda med babyskyddet, här hemma kostar det runt 900:- att hyra ett!!!!
    Ja super lång leveranstid! Känns dock skönt att få hem den innan jul =) 4800:- för sittdel + chassi och sen 900:- för Citykorgen. Köpte den på Babyproffsen. 
    Bugaboon har jag också varit sugen på, men den funkar inte för oss i skog och mark och två jakthundar, tyckte den blev för mycket stadtsvagn liksom. Men så sjukt snygga! Suck kommer längta ihjäl mig efter vagnen, jag vet inte om jag hade klarat att veta om att den redan är på plats!  

Någon mer som har börjat inhandla de stora sakerna??? 
    Vi har beställt vagn Brio Happy (ska hämta den veckan innan jul), köpt babyskydd Izi sleep (begagnat av bekant, använt 5mån), köpt skötbord och säng (även det begagnat).
    Sen har vi köpt lite kläder och så också.
  • Alltochinget

Vi har bara köpt en stor sak än. Ett brio primo babyskydd som var nedsatt från 1995 till 1295. Om två veckor ska vi äntligen beställa vagn då det är upp till 12 veckors leverans på emmaljungas vagnar. Det blir en emmaljunga nitro city. Har vänner och bekanta som har den och dom är supernöjda. Har även varit barnvakt till dessa barn flera gånger och lärt känna vagnen :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • LillaEko

Vi har inte köpt mer än lite kläder än.
    Ska lägga beställningen på vagnen 5 okt, för då har vårt babyproffs kundkväll och då kan de finnas bra erbjudande.
    Liggdelen har vi köpt av en kompis, men inte hämtat och betalat än dock. Men den är vår.

Just nu är ju frågetecknena kring om det blir husköp eller ej innan bebis. Blir vi kvar i lägenheten vill jag renovera bebisrummet lite lätt och då är det lättare att köpa hem saker efteråt, trångt annars =S

Idag firar maken och jag 1 årig bröllopsdag, så här ska det mysas för hela slanten =) 

• roxylady
    missable skrev 2011-09-24 11:31:22 följande:
    Super nöjda med babyskyddet, här hemma kostar det runt 900:- att hyra ett!!!!
    Ja super lång leveranstid! Känns dock skönt att få hem den innan jul =) 4800:- för sittdel + chassi och sen 900:- för Citykorgen. Köpte den på Babyproffsen. 
    Bugaboon har jag också varit sugen på, men den funkar inte för oss i skog och mark och två jakthundar, tyckte den blev för mycket stadtsvagn liksom. Men så sjukt snygga! Suck kommer längta ihjäl mig efter vagnen, jag vet inte om jag hade klarat att veta om att den redan är på plats!  

Någon mer som har börjat inhandla de stora sakerna??? 
    Ja.. jag blev nedröstad direkt när jag ens tänkte på att hyra babyskyddet. Just för att man inte vet vad det varit med om innan och hur många som använt det osv osv. Det handlar ju trots allt om säkerhet först och främst. Tycker inte de kostar så fasligt mkt att köpa dem ändå trots allt.. speciellt inte när det kostar nästintill samma att hyra dem :)
    Ja men det förstår jag :) Mycket bra pris!!
    Okej! Annars har dom bra terränghjul till som funkar bra på snö och grusvägar. Min sambos bror har en sådan och de bor också ute i skogen. Funkar fint ändå :)
    Hihi ja jag längtar också ihjäl mig efter den ;) Haha nä det gör jag knappt heller men den som väntar på nått gott!
Svar på tråden Januaribebis 2012