• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady

Måste fråga om  storlek 52 i babykläder. Finns det ens? Var hos en familj igår som nämnde att det var en bra storlek att köpa. Hon måste ju ha menat 56?

• Skåne85

Ja eller 50, vi hade 50 till vår son när han föddes ganska länge... Han var 48 lång 3225. Vi kommer köra på samma nu men vi har ju en hel del kläder redan. 56 var alldeles för stort!

• roxylady
    Skåne85 skrev 2011-09-25 14:46:15 följande:
    Ja eller 50, vi hade 50 till vår son när han föddes ganska länge... Han var 48 lång 3225. Vi kommer köra på samma nu men vi har ju en hel del kläder redan. 56 var alldeles för stort!
    Ja men precis. Det är ju dem storlekarna man vet om och de enda jag sett i butik i alla fall :) Visste inte alls vad hon menade när hon sa 52. Men hon måste ju ha menat 50 då. Men då vet jag i alla fall att det inte fanns. Även om det kanske skulle vara en bra storlek trots allt.
    Ja vi har mest inhandlat 56 faktiskt. Blir nog till att köpa lite mer 50 än vad vi inhandlat så man har i alla fall. Behöver man 50 en längre tid får man nog köpa vartefter när barnet kommit då :)
  • Sapato

Beror på vart man handlar. Tror LaRedoute har 52 och andra affärer utomlands.

• roxylady

Ok men är det inte en utländsk storlek då? La Redoute har ju franska storlekar. Man fick lov att kolla i storleksguiden för att veta vilkens storlek som är anpassat för hur gammalt barnet är.
    Blev lite nyfiken :)

• Jämthund

Precis hemkommen efter en heldag bland massor av hundar. Varit på utställning med min lilla kärlek. Hård konkurans när alla hundar är av samma sort men fasiken så bra det gick. Bäst i ras med CK. Kärlek! Nu blir det vila i ett par minuter innan dEt är dags för nästa äventyr. Imorgon far vi till Ullared och handlar till bebisen b.la. Åhhhhh va jag kommer att handla:)

• Wicky81

Här har tragedin slagit till mitt i när man ska vara lyckligt gravid och fullt upp med planering å inköp mm mm

Min svärmor har inte långt kvar å leva så vi har varit hos henne hela helgen (Bor 25 mil ifrån) Så idag åkte jag och dottern hem och mannen stannade kvar...
    Inge kul att lämna honom....

• Pamper

har lagt upp fler bilder i mitt galleri nu bla lite från ullared.

var på någon mässa idag o köpte pippi bodys för 20kr!

• LillaEko
    Jämthund skrev 2011-09-25 15:40:11 följande:
    Precis hemkommen efter en heldag bland massor av hundar. Varit på utställning med min lilla kärlek. Hård konkurans när alla hundar är av samma sort men fasiken så bra det gick. Bäst i ras med CK. Kärlek! Nu blir det vila i ett par minuter innan dEt är dags för nästa äventyr. Imorgon far vi till Ullared och handlar till bebisen b.la. Åhhhhh va jag kommer att handla:)
    Grattis, vad kul att det gick så bra =)
    roxylady skrev 2011-09-25 13:56:38 följande:
    Ja.. jag blev nedröstad direkt när jag ens tänkte på att hyra babyskyddet. Just för att man inte vet vad det varit med om innan och hur många som använt det osv osv. Det handlar ju trots allt om säkerhet först och främst. Tycker inte de kostar så fasligt mkt att köpa dem ändå trots allt.. speciellt inte när det kostar nästintill samma att hyra dem :)
    Ja men det förstår jag :) Mycket bra pris!!
    Okej! Annars har dom bra terränghjul till som funkar bra på snö och grusvägar. Min sambos bror har en sådan och de bor också ute i skogen. Funkar fint ändå :)
    Hihi ja jag längtar också ihjäl mig efter den ;) Haha nä det gör jag knappt heller men den som väntar på nått gott!
     Jag har hört att babyskydd som varit utlånade en gång går igenom massa tester innan de lånas ut igen. Att det ska vara lika säkra som att köpa ett nytt!
Svar på tråden Januaribebis 2012