• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko
    Pamper skrev 2011-09-25 16:24:53 följande:
    har lagt upp fler bilder i mitt galleri nu bla lite från ullared.

var på någon mässa idag o köpte pippi bodys för 20kr!
    Jag kan inte se ditt galleri, när jag går in på din sida syns det inte ens att du har några album?!?!?! 
  • roxylady
    LillaEko skrev 2011-09-25 18:47:55 följande:
    roxylady skrev 2011-09-25 13:56:38 följande:
    Ja.. jag blev nedröstad direkt när jag ens tänkte på att hyra babyskyddet. Just för att man inte vet vad det varit med om innan och hur många som använt det osv osv. Det handlar ju trots allt om säkerhet först och främst. Tycker inte de kostar så fasligt mkt att köpa dem ändå trots allt.. speciellt inte när det kostar nästintill samma att hyra dem :)
    Ja men det förstår jag :) Mycket bra pris!!
    Okej! Annars har dom bra terränghjul till som funkar bra på snö och grusvägar. Min sambos bror har en sådan och de bor också ute i skogen. Funkar fint ändå :)
    Hihi ja jag längtar också ihjäl mig efter den ;) Haha nä det gör jag knappt heller men den som väntar på nått gott!
    Jag har hört att babyskydd som varit utlånade en gång går igenom massa tester innan de lånas ut igen. Att det ska vara lika säkra som att köpa ett nytt!
    Får hoppas att det är så. Jag hade tänkt hyra först.. men vågar inte riktigt lita på det ändå till 100%. Sedan är det första barnet och vi kommer att vilja ha en till sedan också tror vi så då kan man ju ha det kvar :)
  • PrickenoGrodan

Hyrda bilstolar är testade!

Grattis LillaEko!

Wicky81: Förstår att det måste vara jobbigt./Kram

Jämthund: Grattis!

Jag har bara köpt lite kläder till bebisen. Var på meandi-party idag och då blev det en body. Vagn och babyskydd har vi kvar efter sonen. Vi har inget skötbord utan bara ett underlägg på bänken i tvättstugan. Praktiskt med vatten brevid och ett skåp ovanför. Däremot ska jag köpa ett nytt skötbordsunderlägg, sonens har jag slängt då det inte var så fräscht efter 2 års blöjbytande. Jag ska också investera i en ny skötväska. Vill ha en riktigt snygg, tips?

På tisdag ska jag till BM. Ska diskutera mina bäckenproblem. Tack för alla råd jag fick tidigare i veckan. Ikväll är en riktigt dålig kväll. Kan knappt gå. Hoppas det är bättre imorgon annars vet jag inte hur jag ska kunna jobba.

• twistedtofit

Bullen, jag kan inte se ditt galleri! Vi har köpt en Phil and Ted vibe på blocket till vrakpris. Sen var vi i vingåker outlet där de har mkt barnkläder och bla pop. Jag köpte 2 pop ulltröjor till lillis!

• fabler
    Wicky81 skrev 2011-09-25 16:20:20 följande:
    Här har tragedin slagit till mitt i när man ska vara lyckligt gravid och fullt upp med planering å inköp mm mm

Min svärmor har inte långt kvar å leva så vi har varit hos henne hela helgen (Bor 25 mil ifrån) Så idag åkte jag och dottern hem och mannen stannade kvar...
    Inge kul att lämna honom....
    förstår att de inte var någe roligt och lämna honom i en sådan situation.
    elias är världens sötaste!!!
  • Pamper
    twistedtofit skrev 2011-09-25 19:59:47 följande:
    Bullen, jag kan inte se ditt galleri! Vi har köpt en Phil and Ted vibe på blocket till vrakpris. Sen var vi i vingåker outlet där de har mkt barnkläder och bla pop. Jag köpte 2 pop ulltröjor till lillis!
    www.familjeliv.se/Hem/bullen/galleri.php

ja vet inte riktigt om detta fungerar..... kanske gjort albumet hemligt då?
  • Pamper

www.familjeliv.se/hem/bullen/gallery/phpcoenjt.jpg

haha hade gjort bilderna synliga endast för mig själv jaja, gör om gör rätt!

twistedtofit skrev 2011-09-25 20:00:50 följande:
    Förresten ska vi till ullared ons-tors!!
    kan tipsa om en skötbädd från ullared kostade end. 150 kr o laban överdrag till den 50kr, inget jag har på bild dock....
  • LillaEko

Paet: vi väntar också första och tänkte först köpa, men läste något om att de kan bli "gamla" i materialet (man skulle inte använda något som var över 5 år). Sen vet man ju inte hur lång tid det tar innan det kommer syskon tänkte vi, och om man byter bil osv. Därför vi sen bestämde oss 100:a för att hyra. Här kostar det ju bara 100:- i månaden

• roxylady
    LillaEko skrev 2011-09-25 20:47:40 följande:
    Paet: vi väntar också första och tänkte först köpa, men läste något om att de kan bli "gamla" i materialet (man skulle inte använda något som var över 5 år). Sen vet man ju inte hur lång tid det tar innan det kommer syskon tänkte vi, och om man byter bil osv. Därför vi sen bestämde oss 100:a för att hyra. Här kostar det ju bara 100:- i månaden
    Jo det kan nog stämma. Det är likadant med hjälmar man har på sig när man ska sporta tex ridning.. de går också "ut" efter 5 år. Men kände ändå att man får chansa på att nästa kommer inom fem år. Kunde inte riktigt lita på att en hyrd verkligen är kollad så pass mkt.. Vill vara hundra bara. Detta babyskydd vi köpte nu kostade oss 747,50kr var så det kändes inte så farligt.
Svar på tråden Januaribebis 2012