• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SFHelen

Imorgon blir det till att ringa mvc igen... skulle göra de efter en vecka med järntabl. om inte yrseln försvunnit och det har den inte. Plus att jag får som sendrag och sd såfort de blir stressigt eller för tungt att bära/lyfta :( inge ksoj alls och idag har jag märkt att när jag haft jobbiga/stressiga stunder har man fått rosa flytningar, vilket inte är så kul vill jag lova, men jag vet sen tidigare graviditeter att det inte är något farligt. Hoppas på att få bra råd av bm så man vet va man kan göra mer än att vila.... ;)

Annars så är det bra med prinsen i magen :) han skarkar och slåss där inne och imorse var det första gången som familjen såg de på magen. Min äldsta son på 4 år va mäktigt imponerad och jag fick inte gå ur sängen för han ville se mera :D sötungen min.

Inhandlingen börjar man bli klara här hemma, hihi men det är ju pga att vi redan har två barn.

Syskonvagn inhandlades för en månad sen (britax b-dual) och lite kläder. 
    Har nu köpt en skötväska och försöker få min man att gå med på att köpa ett nytt skötbord...

Ska till ullared om 2 helger, så då ska de inhandlas de sista, kommer även att packa bb väskan redan fulla v.30 för att vara säcker på att man får med sig allt (har aldrig gått tiden ut och sista gick så fort med).              

• fabler

jag handlade ur söta kläder på kappahl idag i stl 62... hahaha japp helt onödigt men kunde inte motstå. Men fick min body på köpet kupong använd då och den tog jag i stl 56 i alla fall. Nää ska försöka ta tag i mina kartonger nån helg och se vad vi har i klädväg. Misstänker att de egentligen är köpstop på mig i flera stl just nu...!

Vi ska försöka få fingrarna ur och köpa babyskydd... velar och velar så de blir väl inhandlat i december eller nått. Resten har vi egentligen. Jag vill dock ha en ny skötväska men de blir nog min julklapp i år.

elias är världens sötaste!!!
  • RaraS

En fråga:

Det här är mitt första barn så jag vet inte hur det funkar riktigt med FK. För tre veckors sedan skickade jag in mitt "Moderskapsintyg". Det stod att när man gjort det så skulle man få ett "startpaket" hemskickat, som förklarade hur det funkade.

Jag har inte fått något ännu och loggade igår in på FK:s sida för att se om mitt Moderskapsintyg fanns registrerat någonstans, men hittade inget.

Är det någon som vet om man ser någonstans på "Mina sidor" på FK:s hemsida om det man skickar in registreras? I så fall under vilken rubrik ska det ligga på? Och är det någon annan här som väntar barn för första gången som har fått sitt "startpaket"? Hur lång tid tog det att få det? Tre veckor kanske är länge....jag är ju trots allt bara i v 25 så förstår väl om de tänker att det inte är någon brådska men undrar om intyget har kommit bort på vägen...tur jag tog en kopia på intyget så jag kan skicka det igen i så fall!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • RaraS

Ja, det kanske var "startbrev" det hette. I vilket fall känns tre veckor mycket. Det är ju inte som när man söker GP att någon handläggare måste godkänna moderskapsintyget direkt. Det borde ju ha gått ut ett brev tillbaka till mig så fort intyget registrerats i Östersund... Jag får väl ringa under vecka och kolla upp det om det inte dyker upp något brev snart!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • fabler
    RaraS skrev 2011-09-26 07:59:15 följande:
    Ja, det kanske var "startbrev" det hette. I vilket fall känns tre veckor mycket. Det är ju inte som när man söker GP att någon handläggare måste godkänna moderskapsintyget direkt. Det borde ju ha gått ut ett brev tillbaka till mig så fort intyget registrerats i Östersund... Jag får väl ringa under vecka och kolla upp det om det inte dyker upp något brev snart!
    fk är seeeeeega så de kan ta ett tag.
    elias är världens sötaste!!!
  • SFHelen

Måste få klaga av mig lite:

Fortfarande öm i magen och min bm på mvc sa att jag skulle ringa idag eller imorgon om min yrsel inte försvunnit (vilket det inte har) och nu har man ju även öm mage och börjar få rosa flytningar vid stress och ansträngning... Ringde under telefontiden och gissa vad: DET ÄR STÄNGT IDAG OCH IMORGON! Hur kan man be en av sina "patienter" att ringa nån av dem dagarna? borde ju ha vetat om att det är stängt... 

• SFHelen

Ang babyskydd: 

Vi ska köpa nytt babyskydd, men va ska man köpa i jungeln? Vi har haft en acta graco till våra två här hemma, men har inte tyckt att dem sitter någe bra den första månaden och efter dem blitt 6 månader... trotts att dem borde det.

Kollat på en britax, men ja vet inte. Någon som har erfarenheter av andra babyskyddsmärken?  

• Alltochinget

Min syster har ett besafe izi sleep som dom varit nöjda med. Deras dotter satt i den tills hon var strax över året tom fast då är hon väldigt liten också :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • jordgubbe0812
    Alltochinget skrev 2011-09-26 09:30:44 följande:
    Min syster har ett besafe izi sleep som dom varit nöjda med. Deras dotter satt i den tills hon var strax över året tom fast då är hon väldigt liten också :)

Bara en kommentar.  Rekomendationen är att byta från babyskydd till vanlig bilbarnstol när barnet sitter ordentligt. Skälet är att babyskyddet inte är lika säkert som en bilbarnstol. Så även om man får plats, så bör man byta.
Svar på tråden Januaribebis 2012