• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • LillaEko

Oj, råkade skickas för tidigt. Ska stå : men segt att stupa i säng redan åtta om det är något särskilt man vill se på tv. Eller som ikväll när vi är bortbjudna....får se hur det går.

Går in i v 27 (26+0) idag....tiden börjar verkligen gå!!!!

• Skåne85

Jag har ätit Niferex sedan v. 10 och är fortfarande så där slående trött, jag skulle till en början äta 3 st om dagen och sen 2 och nu tar jag bara 1 på kvällen för mig mage har fortfarande inte vant sig vid dom. Blä

• twistedtofit

Vi var i ullared igår och stoppades en massa! Både till mig Lill*n och till storebror! Mys! Tur att vi åkte nu o inte senare då min stackars kropp tyckte det var väldigt hårt! Jag fick ont i näsbenet och onda sammandragningar!

• LillaEko

Haha, ja man blev lite konfundersam om hur du fick ont i näsbenet först ;)
    Vi ska börja renovera det blivande bebisrummet i helgen. Sen ska vi me till Ullared :)

Någon som vet om de har gravidleggings på hm?

• curiosa
    twistedtofit skrev 2011-09-30 07:33:58 följande:
    Vi var i ullared igår och stoppades en massa! Både till mig Lill*n och till storebror! Mys! Tur att vi åkte nu o inte senare då min stackars kropp tyckte det var väldigt hårt! Jag fick ont i näsbenet och onda sammandragningar!
    Jag vill oxå till Ullared men vet inte riktigt när och hur jag ska få till det. Jag har ju redan ont av att gå en längre sträcka (och att stå still oxå) sen så har jag utvecklat ngnslags fobi för stora utrymmen utan fönster..jag som älskar att shoppa får lite smått panik när jag är på sådana ställen nu.
    Så jag vet inte, kanske att jag får nöja mig med att shoppa på nätet istället.
  • twistedtofit
    curiosa skrev 2011-09-30 08:40:45 följande:
    Jag vill oxå till Ullared men vet inte riktigt när och hur jag ska få till det. Jag har ju redan ont av att gå en längre sträcka (och att stå still oxå) sen så har jag utvecklat ngnslags fobi för stora utrymmen utan fönster..jag som älskar att shoppa får lite smått panik när jag är på sådana ställen nu.
    Så jag vet inte, kanske att jag får nöja mig med att shoppa på nätet istället.
    Ett tips är att sova över (om du bor långt bort) Och gå in när de öppnar. Då har man några timmar på sig innan det blir mycket folk.
    LillaEko skrev 2011-09-30 08:38:43 följande:
    Haha, ja man blev lite konfundersam om hur du fick ont i näsbenet först ;)
    Vi ska börja renovera det blivande bebisrummet i helgen. Sen ska vi me till Ullared :)

Någon som vet om de har gravidleggings på hm?
    Ja, men jag skulle ju lätt kunnat vandra rätt in i nåt ;)
    Ja det finns på HM.. eller menar du som vanliga svarta tights? Jag tror de har jeansleggins också! kolla hemsidan!

JAg shoppade riktigt mkt bebisgrejer - bland annat en superfin åkpåse och alldeles mjuka och sköna bodys. Jag hade inte så mycket kvar sen sonen - framförallt inget med lång ärm (han är född i juli). Men jag köpte några bodys där när han föddes också och de var super! De var supermjuka och höll färg och form. Dessutom hade de mycket omlottbodies - perfekt när de var så pluttiga!
  • roxylady

LillaEko: Kan verkligen rekommendera HMs gravidleggings! Äger själv två par. Finns en sort billigare för 99kr och nått par dyrare för 199kr. Det är dem för 99 jag har. Supersköna!

• Serendipitet
    Okej, jag behöver lite hjälp flickor! Jag har läst att det är normalt med tryck mellan benen, (att det trycker och spänner). Men om jag ska på toa så känns det som jag ska trycka ut hela ungen :S Även när jag ska kissa ökar trycket och det känns svullet och spänt.. *pinsamt*.. och svårt att förklara. Jag kan inte komma ihåg att jag hade den upplevelsen förra graviditeten.

Är det enbart pågrund av foglossningen? Jag har ont, kan inte cykla pågrund av att jag fått ont mellan benen då, har ont i höft, svanskota, svank och har svårt att hitta bra ställning i sängen då hela höftpariet ömmar. Ska ringa sjukgymnast och prova ut foglossningsbälte - order från BM. Dock så har "detta" trycket mellan benen kommit på senaste tiden så jag har inte pratat med BM om det.

Sedan har jag en fråga om sen avnavling! Har hört en massa om detta tidig vs. sen och förstår ju vad det betyder men brukar de inte göra samma på alla förlossningar? Och varför är det ena bättre än det andra? Någon som har koll?  
Svar på tråden Januaribebis 2012