• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Majskorn skrev 2011-09-28 16:01:00 följande:
    Jag har varit på Big Baby i Häggvik...älskar den affären! Har du inte hämtat ut en gravidbox så föreslår jag att du gör det...många trevliga saker i den :)
    Härligt att höra!! Det är där vi har våran vagn som vi ska hämta sedan :D Men är det i flera våningar? Det är vad jag förstått?

Åh ja visst behöver man bara fylla i det där pappret (hittade å skrev ut förut) och lämna in det när man är där? Så får man det med en gång? :)
  • Carolaj83
    mabuse-nej men fy vad jobbigt, hoppas ni kommer på en lösning....annars kanske kolla upp om man kan göra någon deal med ett hotell i närheten vet en bkant som gjorde det och fick ett riktigt bra pris för 2 månader
    Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • LillaEko

Mindre än 100 dagar kvar nu, 65% av graviditeten avklarad.
    I helgen ska vi även börja renovera det rum som bebisen ska få :) mys. Längtar efter att få börja inreda.

• LillaEko

En fråga angående urinvägsinfektion.
    Har känt lite krypande trägningar nu på morgonen som man kan göra innan uvi bryter ut. Svider även lite när jag kissat. Brukar i vanliga fall hjälpa med att bara dricka extra vatten en dag.
    Men hur är det nu vid graviditet? Ska man söka direkt vid misstanke? Bm eller vårdcentral i så fall?

• Some
    LillaEko skrev 2011-09-29 07:40:54 följande:
    En fråga angående urinvägsinfektion.
    Har känt lite krypande trägningar nu på morgonen som man kan göra innan uvi bryter ut. Svider även lite när jag kissat. Brukar i vanliga fall hjälpa med att bara dricka extra vatten en dag.
    Men hur är det nu vid graviditet? Ska man söka direkt vid misstanke? Bm eller vårdcentral i så fall?
    Sök direkt vid misstanke. Jag brukar gå till vårdcentralen när det gäller uvi, även som gravid.
    happy until proven otherwise
  • MissT

Har haft lite strul med BM då den jag hade bytte VC och den nya jag skulle få blev sjukskriven......Fick ytterligare en ny som jag inte fick något förtroende för vid besöket i måndags. Det kändes bara som att hon ville få besöket överstökat vilket var trist för jag hade sett fram emot det. Hon frågade snabbt om jag hade några frågor sedan mätte hon magen och berättade att hon mäter stort/i överkant (jaha varför det???) och sedan försökte hon hitta hjärtljuden vilket hon inte gjorde förrän jag upplyste henne om att moderkakan låg i framvägg, då kunde hon hitta dem på sidan. Men hon sa bara att det är svårt att mäta än (???) och därför fick jag inte redan på vad hjärtljuden låg på. Hon missade också att ge mig ett moderskapsintyg så det fick jag ringa om. När det kom på posten var det fel BF på det......suck! Att saker och ting inte bara kan få flyta på...... Hoppas nästa besök blir betydligt bättre och trevligare!

• Skåne85

Lillaeko jag har ofta uvi o när jag är icke gravid känner jag direkt att jag har det pga den svidande o konstant kissinödigheten, nu när jag är gravid känner jag inte obehag utan är bara mer kissig o det kommer bara några droppar, lämna in ett prov så du kan få behandling för det kan gå upp till njurarna annars!

• Empa86

Åh fy fasiken va ont jag har haft i ryggen i natt! Jag fattar inte vad det är? Det påminner om samma ryggont jag får när jag har mens fast detta är mycket värre. Jag har knappt sovit en blund. Ett tag var jag rädd att det skulle börja komma värkar, men det gjorde det som tur inte men ibland gjorde det så ont att jag fick tänka på andningen för att inte börja skrika av smärta. Är det någon som varit med om samma? Är detta foglossning?

• roxylady
    Empa86 skrev 2011-09-29 09:17:11 följande:
    Åh fy fasiken va ont jag har haft i ryggen i natt! Jag fattar inte vad det är? Det påminner om samma ryggont jag får när jag har mens fast detta är mycket värre. Jag har knappt sovit en blund. Ett tag var jag rädd att det skulle börja komma värkar, men det gjorde det som tur inte men ibland gjorde det så ont att jag fick tänka på andningen för att inte börja skrika av smärta. Är det någon som varit med om samma? Är detta foglossning?
    Ja det kan det vara. Det har väckt mig så jag bara velat skrika rätt ut mitt i natten också. Dock satt den värsta värken långt in i ljumsken och långt ned. Väckte min sambo en gång också. Igår kom en ny smärta runt hela svanken området, sidorna och framsida. Jag har precis varit hos doktorn och han klämde lite där det kan ha gjort ont. Och mkt riktigt så gjorde det de. Och fick svaret på att det var foglossning. Ska till sjukgymnasten snart och få lite hjälp. Så ring och prata med din barnmorska så du får hjälp att lindra det.
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-09-28 18:09:10 följande:
    Härligt att höra!! Det är där vi har våran vagn som vi ska hämta sedan :D Men är det i flera våningar? Det är vad jag förstått?

Åh ja visst behöver man bara fylla i det där pappret (hittade å skrev ut förut) och lämna in det när man är där? Så får man det med en gång? :)

jag uppfattade det inte som flera våningar men att man åker upp en rulltrappa från entrén. Jag hade ingen lapp med mig utan fick en där...har beställt hem varenda gravidbox som finns och den på Big Baby var lätt den bästa!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-28 17:50:07 följande:
    Majskorn och Caradan:
    Låter som det jag har, som en punkt mitt i skinkan som gör ont. Trycker jag på exakt den punkten så känns det som att nån tagit en kniv och vridit runt den i skinkan. Enl. massören jag går hos så är det muskelfästet och kallas även typ falsk ichias eller nåt sånt. Googla det och se om det stämmer in på er. Massage hjälper mig så det unnar jag mig för tillfället.
    Ingenting hjälper mot det jag har eftersom det inte känns när jag trycker nånstans...det är när jag lyfter benet på ett speciellt sätt som det känns som leden ska typ knaka till så som man kan få i knä, axlar och nacken tex men detta knakar inte...jag har varit på massage en gång och jag har även bett min man massera lite då och då...det känns bra för stunden men e tillbaka på en halv sekund när han slutat. I förrgår dammsög jag....ångrar det bittert då jag haft så ont att jag knappt kunnat gå :( jag har haft ont sen jag plussade i princip men det blir bara värre...hoppas att det lugnar ner sig lite nu när magen växer på riktigt :/
Svar på tråden Januaribebis 2012