• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-09-29 13:12:57 följande:
    Är i 22+1, har inte sett till ett spår av någon mjölk fram tills dess, fattar inte hur sambon lyckades:)
    Okej! Hm kanske det finns där då :p Själv är jag i 22+5 idag. Har iofs inte försökt på en stund nu haha!
  • minjalin
    roxylady skrev 2011-09-29 13:31:10 följande:
    Okej! Hm kanske det finns där då :p Själv är jag i 22+5 idag. Har iofs inte försökt på en stund nu haha!
    Förra grav fick jag inte råmjölk förrän sista veckorna och då kom det ngåra droppar om jag pressade. Nu har jag haft det i nån månad men är ju bara några droppar om jag pressar. Och det är skönt det för läckande bröst har man nog med under amningen ;)
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-09-29 13:32:34 följande:
    Förra grav fick jag inte råmjölk förrän sista veckorna och då kom det ngåra droppar om jag pressade. Nu har jag haft det i nån månad men är ju bara några droppar om jag pressar. Och det är skönt det för läckande bröst har man nog med under amningen ;)
    Jo jag kan då tänka mig det ;) Får se när det kommer på mig. Är ju så olika när det kommer på alla. Men inte vill jag då ha det än. Men man är ju nyfiken och klämmer då och då ;)
    Ja men precis! Hoppas på att det dröjer för mig!
  • Majskorn
    roxylady skrev 2011-09-29 13:03:36 följande:
    Nice! Då ska jag verkligen be om en sådan. Men du hade inte förbokat den då på något vis? Du bara bad om den när du var där?

Jag sa: Hej jag har hört på min mammagrupp att man får en jättefin gravidbox här! och såg glad ut....JA DÅ sa hon och såg lika glad ut så gick hon och hämtade en stor låda och jag fick fylla i ett formulär (antar att det är bevis på att man fått en så man inte hämtar 2)

Googla "Gratis gravidpaket" så finns det fler att hämta och en del kommer på posten! och på facebook kan man "gilla" en sida som heter MAM och få en napp och även "gilla" salus ansvar och fylla i adress så kommer det ett paket hemskickat med lite gratisprover....ha så kul :) 
  • roxylady
    Majskorn skrev 2011-09-29 14:05:58 följande:
    Jag sa: Hej jag har hört på min mammagrupp att man får en jättefin gravidbox här! och såg glad ut....JA DÅ sa hon och såg lika glad ut så gick hon och hämtade en stor låda och jag fick fylla i ett formulär (antar att det är bevis på att man fått en så man inte hämtar 2)

Googla "Gratis gravidpaket" så finns det fler att hämta och en del kommer på posten! och på facebook kan man "gilla" en sida som heter MAM och få en napp och även "gilla" salus ansvar och fylla i adress så kommer det ett paket hemskickat med lite gratisprover....ha så kul :) 
    Ha ha okej! Då får jag fylla i lappen jag fixat så funkar det nog ;)

Ja det från Salusvar har jag också gillat men har inte fått det ännu. Även från Libero och Pampers å nån till som jag glömt av. Haha ja tack :)
  • LillaEko

Fick tid till vårdcentralen redan idag 16.15 efter jobbet. Men tycker deg känns lite småfjantigt :(

• roxylady
    LillaEko skrev 2011-09-29 15:14:20 följande:
    Fick tid till vårdcentralen redan idag 16.15 efter jobbet. Men tycker deg känns lite småfjantigt :(
    Det kan ju vara skönt så du får ett svar snabbt om det är uvi eller ej. Om det var för uvi:n?
  • fair

Empa86: jag hade liknande i min förra graviditet. Jag for in på akuten för jag hade så ont i magen, långt ner åt ena sidan. De konstaterade också att det var foglossning. Det är verkligen ingen lek...

• Skåne85

Det får man inte svar på nu tror jag, uvi ska skickas in för odling, har jag för mig!

• roxylady
    Skåne85 skrev 2011-09-29 15:32:47 följande:
    Det får man inte svar på nu tror jag, uvi ska skickas in för odling, har jag för mig!
    Jag vet inte om det är samma när man är ickegravid. Men när jag hade uvi när jag gick i gymnasiet så fick jag svar på det med detsamma i alla fall.
Svar på tråden Januaribebis 2012