• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Ang. råmjölk. I förra graviditeten fick jag råmjölk redan i v. 15. Sen ammade jag till dottern var 1 år. Hade mjölk länge efteråt, 4 månader efter plussade jag med denna bebis och mjölken försvann helt för att sen återkomma i v. 20. Konstigt hur det fungerar :) hoppas verkligen att amningen ska fungera lika bra denna gång!

• PrickenoGrodan
    LillaEko skrev 2011-09-29 12:15:34 följande:
    Usch är så kluven. Mig får man alltid i vanliga fall tvinga till sjukvården. Så nu är jag ju jätte kluven om jag ska ringa eller ej om uvin. Har haft utedag med eleverna hela fm så inte kunnat tänka på det mer förrän nu. Men ska uvi i alltid behandlas som gravid?
    Ja, det ska  ALLTID behandlas då du är gravid!!! Ring bm och be att få komma in med ett morgonurinprov. Be att de inte bara tar stickor utan skickar på odling. Hoppas det inte är något.
  • PrickenoGrodan
    PrickenoGrodan skrev 2011-09-29 16:35:40 följande:
    Ja, det ska  ALLTID behandlas då du är gravid!!! Ring bm och be att få komma in med ett morgonurinprov. Be att de inte bara tar stickor utan skickar på odling. Hoppas det inte är något.

Såg just att du fått tid på VC, bra!
    En del uvi ger inte svar på snabbtest med stickor utan kräver odling. Jag har haft många uvi och till och med kissat blod och dessa ger inte utslag på stickor utan odling krävs. Däremot brukar man kunna se att kisset är grumligt och att det finns spår av blodkroppar (vita blodkroppar tror jag).
  • Skåne85

De har skickat mina på odling också o nu senast var det tur för jag hade nån annan bakterie också som satte i gång sammandragningar, så kolla alltid en gång för mycket ! :)

• missable

Måste bara få fråga er: 

Har ni kännt lillen i magen hela tiden?? Jag har känt min lilla flicka konstant i två veckor varje dag, men igår kände jag bara lite och idag nästan ingenting.. har även haft mensvärk i ryggen idag.. Är det så att hon är i en växtperiod nu eller och sover mycket istället??? Ska ringa BM imorn tänkte jag, men kan inte skaka av mig obehaget!

• LillaEko

De fanns varken blod eller bakterier i men början på infektion. Så läkaren rådde mig att göra som jag brukar, försöka "skölja" bort det med massa vatten och gärna citronvatten. Avskyr antibiotika så extremt tacksam att jag slapp det!

• missable
    LillaEko skrev 2011-09-29 20:08:05 följande:
    De fanns varken blod eller bakterier i men början på infektion. Så läkaren rådde mig att göra som jag brukar, försöka "skölja" bort det med massa vatten och gärna citronvatten. Avskyr antibiotika så extremt tacksam att jag slapp det!
    Skönt! Tranbärsjuice är bra med!!!

Fick precis reda på att flickan i magen skall få en kusin i april 2012!!! -lycka- hoppas min flicka kan börja böka lite nu ikväll!! 
  • roxylady
    missable skrev 2011-09-29 19:38:30 följande:
    Måste bara få fråga er: 

Har ni kännt lillen i magen hela tiden?? Jag har känt min lilla flicka konstant i två veckor varje dag, men igår kände jag bara lite och idag nästan ingenting.. har även haft mensvärk i ryggen idag.. Är det så att hon är i en växtperiod nu eller och sover mycket istället??? Ska ringa BM imorn tänkte jag, men kan inte skaka av mig obehaget!
    Så har det varit för mig också. Har en sådan dag idag. Haft en sådan tidigare så det är andra gången.
    Det kan vara så ibland. Läst att det är vid v26 som man ska börja bli mer uppmärksam. Men känner du ändå att du vill ringa så gör det! Jag försökte ringa förra gången men fick aldrig tag i dem.. men bebis började leka tvättmaskin sedan igen så :)
  • missable
    roxylady skrev 2011-09-29 20:24:06 följande:
    Så har det varit för mig också. Har en sådan dag idag. Haft en sådan tidigare så det är andra gången.
    Det kan vara så ibland. Läst att det är vid v26 som man ska börja bli mer uppmärksam. Men känner du ändå att du vill ringa så gör det! Jag försökte ringa förra gången men fick aldrig tag i dem.. men bebis började leka tvättmaskin sedan igen så :)
    Hoppas verkligen det är så! Leka tvättmaskin, det var ett bra uttryck! Det snor jag :D
    Hoppas att hon börjar böka ikväll igen, har haft rätt mycket de senaste dagarna och inte haft chans att slappna av heller... Är i v24 nu, men känner jag inget ikväll så ringer jag imorn, så slipper jag oroa mig hela helgen!!!
Svar på tråden Januaribebis 2012