• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86
    roxylady skrev 2011-09-29 11:14:20 följande:
    Ja det kan det vara. Det har väckt mig så jag bara velat skrika rätt ut mitt i natten också. Dock satt den värsta värken långt in i ljumsken och långt ned. Väckte min sambo en gång också. Igår kom en ny smärta runt hela svanken området, sidorna och framsida. Jag har precis varit hos doktorn och han klämde lite där det kan ha gjort ont. Och mkt riktigt så gjorde det de. Och fick svaret på att det var foglossning. Ska till sjukgymnasten snart och få lite hjälp. Så ring och prata med din barnmorska så du får hjälp att lindra det.
    Skönt att höra, man blir ju så rädd att det ska vara något med bebisen. Jag har tid hos barnmorskan på tisdag så blir det inte värre innan dess tänkte jag ta upp det då. Tack för att du svarar:)
  • Empa86

Haha måste berätta en rolig grej som hände igår. Jag och min sambo hade varit på föräldragruppen där vi bland annat pratade om amning (jätte informativt och bra). Så när vi kom hem fortsatte vi diskutera amning och vi började "studera" hur brösten förändrats under graviditeten. Då tar sambon ett tag kring ena brösten på mig och formar handen (på samma sätt som bebisen ska forma bröstet i munnen) och klämmer till! Aj! Och gissa om vi blev förvånade när det började spruta råmjölk!! Haha, fan va förvånad han såg ut! Jag trodde inte att den fanns så tidigt hos mig!  

• shadowstorm

Då gick man in i vecka 25 :) Och jag skriver typ aldrig men jag läser vad ni skriver så fort jag kan. Håller ju på studera på heltid hemma. Och har bara några veckor på mig slutföra en kurs :P Men passande tid när man ändå inte har något bättre för sig :)

• LillaEko

Usch är så kluven. Mig får man alltid i vanliga fall tvinga till sjukvården. Så nu är jag ju jätte kluven om jag ska ringa eller ej om uvin. Har haft utedag med eleverna hela fm så inte kunnat tänka på det mer förrän nu. Men ska uvi i alltid behandlas som gravid?

• got2b

Jag har också samma sak i skinkorna. Varirerar från sida till sida. Jag har framförallt känt av det efter att jag dammsugit huset. Ibland även efter att jag ansträngt mig på annat sätt. Känns som att hela benet ska ge vika när man vrider sig. Vila är väl det enda som funkat på mig.

Blir så arg och ledsen på folk som ska kalla mig tjock. Jag är inte tjock, jag är gravid! Man går väl inte och kallar folk tjocka i vanliga fall, då är det inte okej nu heller. Jag har hittills gått upp ca 9kilo sen plusset och visst syns det på mig som var underviktig innan. Nu ser jag normal ut. (Hade bmi på 18 innan och bmi på 21 nu). Det är så här jag ska väga i normala fall.
    Fattar inte hur folk tänker egentligen... Kallas mobbing i mina öron. Någon annan som blir utsatt för det?

• Carolaj83

dom flesta i min närhet säger tjena tjockis såfort jag kommer, brukar le o säga -desamma.....haha alltid lika kul o se deras min då....men såhär har folk hållt på under alla mina 3 graviditeter så jag tar inte illa upp

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • roxylady
    Majskorn skrev 2011-09-29 11:49:24 följande:
    jag uppfattade det inte som flera våningar men att man åker upp en rulltrappa från entrén. Jag hade ingen lapp med mig utan fick en där...har beställt hem varenda gravidbox som finns och den på Big Baby var lätt den bästa!
    Sunflower Sthlm skrev 2011-09-28 17:50:07 följande:
    Majskorn och Caradan:
    Låter som det jag har, som en punkt mitt i skinkan som gör ont. Trycker jag på exakt den punkten så känns det som att nån tagit en kniv och vridit runt den i skinkan. Enl. massören jag går hos så är det muskelfästet och kallas även typ falsk ichias eller nåt sånt. Googla det och se om det stämmer in på er. Massage hjälper mig så det unnar jag mig för tillfället.
    Nice! Då ska jag verkligen be om en sådan. Men du hade inte förbokat den då på något vis? Du bara bad om den när du var där?
  • roxylady
    Empa86 skrev 2011-09-29 11:57:00 följande:
    Skönt att höra, man blir ju så rädd att det ska vara något med bebisen. Jag har tid hos barnmorskan på tisdag så blir det inte värre innan dess tänkte jag ta upp det då. Tack för att du svarar:)
    Ja nej men precis, doktorn sa att bebisen märker inte av det alls så det är ingen fara så. Ok men då är det ju ganska snart. Men blir det riktigt jobbigt så försök komma in tidigare då isf.
    Ja men det var så lite :)

Du det där med råmjölken lät roligt :p *fniss* I vilken vecka är du i? Har kollat själv några ggr om man har nått. Men hos mig finns inget än vad jag vet :)
  • Empa86
    roxylady skrev 2011-09-29 13:05:10 följande:
    Ja nej men precis, doktorn sa att bebisen märker inte av det alls så det är ingen fara så. Ok men då är det ju ganska snart. Men blir det riktigt jobbigt så försök komma in tidigare då isf.
    Ja men det var så lite :)

Du det där med råmjölken lät roligt :p *fniss* I vilken vecka är du i? Har kollat själv några ggr om man har nått. Men hos mig finns inget än vad jag vet :)
    Är i 22+1, har inte sett till ett spår av någon mjölk fram tills dess, fattar inte hur sambon lyckades:)
  • LillaEko

Vet precis hur du känner. Folk tror att det är kul att få höra "hej tjockis" bara för att an är gravid. Och att det är okej för folk att specefikt påpeka var och hur man lagt på sig. Mår skit dåligt av det!

Svar på tråden Januaribebis 2012