• roxylady

Januaribebis 2012

elinson skrev 2012-01-03 13:39:19 följande:
    Jag har bäddat med voksipose (dunpåse) och lamm-skinn i botten. Ingen kudde, ev. viker vi en handduk eller något om det behøvs.
    Okej det blir inte för varmt med fårskinnet då? Har du den under påsen eller i?
  • roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 13:47:07 följande:
    Har bf den 27 januari. :) Börjar bli nervös. Har ännu inga känningar att något skulle vara på G, men jag längtar så efter att få känna NÅTT!! :) Har en hund på 50 kg som måste promeneras dagligen. Är väldigt nyfiken på om det kan bidra med att bebis kommer lite tidigare?  Jag hoppas bara att jag inte går över 2 veckor som min mamma gjorde när hon väntade mig.. :P
    Då är vi två :) Har också bf den 27e. Har heller ingen som helst känning. 
    Ja det sägs ju kunna bidra :) Men man vet väl aldrig hur det där är? Nä två veckor får man ju hoppas på att man slipper gå över.. Bara någon dag får det högst bli då ha ha. 
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 13:51:12 följande:
    Här blir det fårskinn i botten och så en mjuklift för smidighetens skull i den hårda liggkorgen och sen overall på bebis och ett hemmasytt täcke ovanpå + en liten kudde. Hade samma på sonen (fast ingen mjuklift) och han höll sig så varm och go så, och då var det upp till 15 minus men det verkar det ju inte bli den här vintern xD
    Okej kanske man ska lägga i ett fårskinn då Nä precis det verkar ju inte bli någon riktig kyla nu så då behöver man ju inte så mkt. Dock trist hur vädret är nu.. blött å mörkt  
    Men ett täcke är väl onödigt om man har en varm åkpåse? 
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 13:54:54 följande:
    Ja fårskinn är bra då det isolerar bra underifrån plus att jag fattat det som att det är svårt att bli för varm med fårskinn för de svalkar på sommaren och värmer på vintern. Det är vad jag hört i alla fall. Täcke känns väldigt onödigt när du har åkpåse. Inte bra att bli för varm heller för då svettas ju bebisen och blir nerkyld istället.
    Provade att lägga i ett av dem i bottnen nu och det blev ju jättegosigt att ha åkpåsen uppe på den. Får prova så. Tack för tipset! Ja precis för varmt får det ju inte bli.

Men det här med att folk håller huvudet högt uppbäddat. Är det så bra? 
  • roxylady
    LillaJag89 skrev 2012-01-03 13:58:03 följande:
    Vi har fårskinn, mjuk liten kudde och en filt. Skulle de nu bli vinter med minusgrader så sätter vi i en åkpåse.

Dom ligger ju skyddade i en liggdel, och är de mer än 10-15 minus går vi inte ut med så liten bebis.
    Då har vi nästan samma nu då Har hållt på att prova vad man skulle kunna ha i. Tror jag kör på det vi har lagt i nu så får man prova Nä men precis!
  • roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 14:00:20 följande:
    Vad roligt!! :) Är det första barnet för dig också?
    Jag önskar verkligen att jag kunde känna något snart. Det ända jag har är sammandragningar, men dessa gör inte ont och har haft dem sedan typ vecka 15. Är så himla nyfiken på hur min förlossning kommer att bli. Men för mig är det fortfarande väldigt overkligt att jag ska bli mamma om bara några veckor... :)
    Japp det är första barnet Man går hemma nu och nästan känner efter varje dag om nått ska hända hihi! Men det kommer väl inte nu när man slutat jobba antar jag Jo jag har också sammandragningar som inte gör ont.. haft dem länge också. Men tycker att de är mkt starkare nu såklart. Sedan kan jag ibland ha sammandragningar i olika delar av magen ibland också. Du med? Ja gud jag med! Men känner att jag snart vill vara av med den, ha läkt och börjar livet med det nya lilla livet Samma här.. fast han gör sig påmind hela tiden av minsta rörelse i magen så förstår jag inte riktigt ännu att det ligger en liten människa där inne som kommer ut snart och gör mig och min sambo till föräldrar! Mäktigt!
  • roxylady

Haanky: Ja en termometer vore ju kanske något! Smart :) I alla fall när man är så oerfaren som mig. Ja att känna på bebisens nacke är ju bra att gå på också!

• roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 14:04:13 följande:
    Vi hade som sagt bara en vanlig kudde som är för vagn och vagga och då kommer inte huvudet speciellt högt upp :)
    Precis som jag lade i nu också. Tror med att det räcker
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 14:06:43 följande:
    Ja annars blir det nog bara obekvämt :)
    Haha ja knöligt också om inte annat. Ja tänk vilka funderingar man har när man inte har bäddat en liggdel förut! Tur att ni som kan finns här
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-03 14:11:48 följande:
    Gå på din känsla :) Du märker ju snart om bebis är alldeles svettig när du klär av den eller är alldeles kall. Jag tycker det är jobbigast när de sover i vagnen och man ska in i en affär eller nåt och lyckas plocka av dom utan att dom vaknar och sen få på dom igen när man går ut :P 
    Jo jag kommer nog göra det Man lär ju känna sitt barn också. Ja precis. 
    Åh det har jag tänkt på faktiskt! Verkar inte kul alls! Hihi får hoppas att vintern håller sig någorlunda mild iaf  
Svar på tråden Januaribebis 2012