• roxylady

Januaribebis 2012

marickan skrev 2011-12-30 17:51:20 följande:
    paet: Jo visst är man expert på att noja och grubbla :) det är både plågsamt samtidigt som det nog är tur att man inte vet i förväg hur det kommer att bli. Men blir det nog jävligt så bryr man sig inte utan vill bara ha all hjälp man kan få. Och även om det blir jobbigt så går det ändå på något vis, för vi är ju skapta för det här vilket är lätt att glömma för allt kan verka så skrämmande och svårt.
    Haha gud ja! Jag tycker att det känns som att det inte är jag som ska göra det där nästan Man förstår det inte riktigt. Nej precis.. hade man vetat det och att det skulle bli en jobbig en så skulle man ju verkligen dra sig för det hehe. Jo kan tänka mig det..
    Vi är ju trots allt skapta för det. Det tänker man sällan på! Och att föda nutid är ju sådan skillnad mot vad det var för tex 100år sedan bara! Man ska vara glad för att det finns så mkt hjälp att få.
  • roxylady
    minjalin skrev 2011-12-30 18:04:22 följande:
    Jag hade inte läst nåt om dyktekniken vid min förra förlossning men tror jag använde mig ganska mycket av den omedvetet. Jag strävade efter att välkomna varje värk och se den som en värk närmare bebis och en värk mindre kvar. Försökte fokusera på en värk i taget och bara lyssna på kroppen och vad den ville. Jobbade mycket med mitt inre tänkande och när jag började få panik när varje värk bara blev värre och jag hade intensivt värkarbete så tvingade jag mig själv att inte tänka på hur många det kunde tänkas vara kvar och hur ont den sista skulle göra med tanke på att varje värk bara blev värre. För får man panik är det ju kört nästan för då börjar man ju jobba emot kroppen istället. Men jag tänkte mer "nu har du klarat den här värken och det gick ju jätte bra och du kan fortfarande tänka dig att göra om det här så nu tar vi nästa." typ :P Hade nog vart ganska roligt om man hade kunnat läsa min inre dialog med mig själv under förlossningen ;)
    Ja det är ju lite sådär jag tror att jag kommer att försöka vara. Alltså positiv.. att tänka att varje värk är ett steg närmre bebis. Men det är ju svårt också att veta nu idag vad man tänker då såklart. Men lovar att berätta hur jag tyckte att det var
    fabler skrev 2011-12-30 18:07:52 följande:
    jag sover med amningslinnen då behöver du ingen bh på dig när du sover.
    Okej.. då får jag nog vänta tills de fått in svarta på lindex. De var slut här och fanns bara i vitt.. kändes inte som någon bra idee att köpa ett i vitt direkt

bimbi 84: Det lät ju supersmart! Tack för tipset
  • roxylady

Oj Leia! Du som nästan beställde att bebis skulle komma idag!;) tänk om han gör det också;) har du ingen vän i stan som Leon kan vara hos tills dina föräldrar kan komma och hämta honom?? Jobbig tid att få sådana här värkar nu

• roxylady

Blir så fundersam.. står att jag är i 8e kalender månaden här inne på familjelivs gravidkalender. Jag har ju mindre än en månad kvar nu ju!! Fattar inte hur de räknar?

• roxylady
    pernillis skrev 2012-01-01 20:58:49 följande:
    min bebis rör sig alltid jättemycket. jag känner i stort sett alltid av henne och idag har hon varit extremt lugn. det rör sig men väääääldigt lite och jag börjar bli orolig. är i 38+0. vad tror ni?? 
    Känner du dig orolig så ring alltid och rådfråga med fl! Det är bara du som kan känna. Min kan vara lugn någon dag också i alla fall förut. Men för att stilla en oro så kan det vara skönt att prata med någon där i alla fall!
  • roxylady
    mabuse skrev 2012-01-01 21:25:39 följande:
    Tycker också den är konstig! 10:e lunarmånaden och bara 8:e kalendermånaden liksom. Jag räknar kalendermånad från bf-datum, alltså tycker jag att jag gick in i nionde månaden den 27 december (har bf 27 jan), och enligt många andra sidor är det så (till och med från senaste mens på vissa, men det tycker jag är lite väl tidigt -  skulle gått in i nionde kalendermånaden redan 20 december då). Som jag förstår det räknar familjeliv kalendermånad från och med befruktningsdatum, alltså ägglossning, så jag går inte in i 9:e kalendermånaden förrän 7 januari (hade ägglossning 7 maj). Mindre än tre veckor före bf! För sent tycker jag...

Hehe, min gravidjärna gillar att skriva långa omständliga inlägg Skrattande Hoppas du förstår vad jag menar...
    Ja visst är det konstigt? Står exakt samma sak på min också. Har samma BF-datum som dig
    Men jag räknar i alla fall mig själv som att jag är i nione månaden ändå.. det är ju trots allt mindre än en månad kvar så Har du några känningar ännu? Här är det helt lugnt. Inget tecken på nånting.

Haha klart jag förstår! Har ju också en gravidhjärna
  • roxylady

Packade endel av BB väskan idag men kunde inte packa allt i med att jag använder en hel del just nu... så känns om endel saker kommer åka ned sist. Men hur stora väskor har ni? Vi måste ha två väskor.. en med bebis kläder i och en med våra om man ska få med allt som står som tips i listan..

• roxylady
    Loppan81 skrev 2012-01-02 14:20:14 följande:
    Idag är jag i vecka 38+3! Jag kan knappt fatta att snart 9 månaders väntan är över när som helst! Snart är dom här våra små!:)

Jag har inga föraningar om att den är någon förlossning i antågande, inga slemproppar, knappt några sammandragningar, 11 dagar kvar till bf och ställer in mej på att gå över.
    Första barnet kom bf+2 andra bf-15. För min del får det gärna vänta lite, på började precis en antibiotikakur i fredags mot lunginflammation så jag vill gärna bli lite friskare innan förlossningen drar igång, så jag orkar med!

Någon skrev om att dom hade två väskor till bb, för att få plats med allt. Jag tror jag ska packa i en liten dragväska, tror jag får plats med allt där i..
    Men det kanske känns löjligt att komma med? -Hej här är jag och jag tänkte checka in här på "hotellet" ett tag!;)  

Ja det var jag som skrev om det haha! Vi får inte plats med allt som sägs vara bra att ha med sig så jag tror banne mig att det blir två väskor.. det är två dragväskor som iofs inte är så stora men ändå ;)
    Haha ja det kommer ju säkert att se ut så när vi kommer med väskorna :p Men visst är det bra att ha blöjor med sig? Var det som tog mest plats känns det som. Ska man ha nappar med sig?
  • roxylady

En annan sak. Har ni lagt in er kommande FP ännu?? För hur många månader rekommenderas man att göra det nu om man säger så?? Jag känner mig fortfarande så grön i det där

Svar på tråden Januaribebis 2012