minjalin skrev 2012-01-04 22:04:37 följande:
Min byter inte sida helt men flyttar sig lite fram och tillbaka så ibland knör den fram i magen och ibland i höger sida så ryggen ligger bak eller åt vänster beroende på vad den känner för.
Jo, jag hade ju bara ont i ryggen med Leon och hade konstant smärta sista 1,5 timmen så det stämmer ju egentligen ganska bra in på vad dom beskriver att det känns att föda när den ligger i vidöppet läge men det är ändå läskigt när man läser alla skräckhistorier. Visst, blir det långdraget och supersmärtsamt så kan jag ju alltid ta EDA, men det skrämmer mig med historier om barn som får syrebrist och grejer för att man får krysta så länge eller att få krystningskänsla innan man är helt öppen men tänker tala om när jag kommer in att den förmodligen ligger så och att jag vill att dom tjatar på mig att stå på alla fyra för att hjälpa bebis att rotera rätt, samt att jag vill att dom har stenkoll på att bebisen inte får syrebrist. Tyckte det var väldigt skönt att dom hade skalpelektrod på Leon eftersom hans hjärtljud krånglade lite och när dom tog hål på hinnorna visade det sig ju att han bajsat lite i vattnet så han var ju stressad, men sen stabiliserade sig allt. Men det var en trygghet att veta att dom hade sån koll på honom.
Jo det är ingen hit när huvudet ska igenom, men det är en väldigt kort liten del av förlossningen plus att man är så nära målet så du får försöka tänka så :)
Jo det brukar bli så det sista, att man bara önskar ut dom :P Hoppas din kommer ett par dar tidigare i alla fall ;)
Ja varenda liten rörelse känns ju verkligen nu!! Måste göra extra ont när din knölar mot ryggen som du sa.. förstår att du har rejält ont där
Ja det är det där som skrämmer mig.. att jag ska ha så ont så jag inte vet var jag ska ta ivägen.. har ju aldrig upplevt den där smärtan förr.. men när saker och ting gör ont ihållande annars så vet jag knappt var jag ska ta ivägen.. blir bara mer och mer rädd för smärtan ju närmre BF datumet närmar sig.. men tänker ju att jag måste ju för att få träffa mitt barn!! Konstig känsla det där att bara vilja hoppa över det där men ändå inte..
Ja har du skrivit in det i ditt förlossningsbrev också? Ja det där med EDA verkar både vara bra och dåligt.. Jag har skrivit att jag bara tar det om jag måste/att det blir långdraget. Lillaplutt.. jobbigt att veta att de blir stressade av det.. Men man får tänka på att det gick bra i slutändan!!
Åh det där med syrebrist skrämmer mig också.. uuhhh..
Tur det att det är en kort del av förlossningen! Jag har fått höra att det är det som gör ondast?? Tyckte du också det? Jo ska försöka tänka så :)
Haha ja! Jag känner både och just nu. Ja ett par dagar tidigare vore ju nice iaf :) Vill absolut inte gå över!!