• roxylady

Januaribebis 2012

mabuse skrev 2012-01-02 14:21:16 följande:
    Kul att vi har samma bf och är i nionde månaden båda två ;)

Här är läget ungefär detsamma, men när jag var uppe på toa i natt började det göra ont långt ner i ryggen också, förutom fram i magen. När jag till slut vaknade imorse hade jag dessutom troligen fått influensan av mannen som är jättesjuk. Just nu förstår jag inte hur jag ska stå ut, dessa smärtsamma förvärkar och influensa, vilken tajming, jag som inte varit sjuk på över ett år!

Det här med värktimer, någon som kan förklara hur det fungerar? Jag har väldigt svårt att känna någon början och något slut på värkarna. Är det inte på riktigt då eller kan det bara vara olika för olika personer? 
    Ja haha

Okej! Då har du ju fått någon annan känning iaf! Här står allt still gällande det. Ursch vad jobbigt med influensa och jobbiga förvärkar :( Hoppas du blir frisk snabbt!

Jag har kpt värktimer men inte testat den ännu. Är alla värkar smärtsamma? Känner du inte starten så sägs det ju inte vara sådana värkar för de ska verkligen kännas.
    LillaJag89 skrev 2012-01-02 14:38:58 följande:
    Vi tar fortfarande ut på dottern till 20 januari. Utifall bebis nu vill vara sen. Annars skulle jag nog rekommendera dig att ta ut snart. Första gången vet jag att de tog tid hos FK.

Vi tar ut för ca 3-4 månader åt gången. Med bebis kommer vi ta från 20 januari, det är den 20:onde de är bryt dag. Så från 20 januari till 20 juni ungefär. Sommaren får vara öppen tills vi vet hur mycket pengar de kommer gå åt.
    Vi kommer snåla på dagarna, så kommer ta ut max 3 dagar i veckan, förmodligen mindre med.
    Men allt handlar ju om själv hur man vill ta ut och hur långa perioder. Man kan ju ta ut bakåt också.
    Okej 3-4 månader låter ju som en bra plan! Ska allt ta och börja kika på det ikväll. Känns som det är bra att göra det nu allt! Jo sant.. men jobbigt om det blir någon lucka kanske.
    Sapato skrev 2012-01-02 14:49:22 följande:
    Paet: Handläggningstiden på fk är 30dagar (minst) så att ansöka i tid ifall man är beroende av pengarna är bra.

Jag ansökte i mitten av december och sökte från 9 januari sen om jag fortfarande jobbar då så ringer jag bara fk och meddelar vilka dagar jag jobbat så tar de bort de dagarna.
    Jag har fått klart om hur mkt jag ska få så det är ju färdigt i alla fall. Jag kan klicka i vilka dagar och hur länge jag vill ha nu. Är det bra att jag skickar in det redan nu för dem månader jag vill ha si och så många dagar? För det ska väl inte ta 30 dagar det också eller? Hoppas inte
  • roxylady

Sapato: Kommer alltså behöva börja ta ut dagar från och med den 30:e då det är slut på mina semesterdagar jag valt att ta ut från och med idag fram till BF-dagen så man vill ju ha utbetalning första gången i Februari. Hehe sorry om min gravidhjärna förklarade lite knasigt ;)

• roxylady
    minjalin skrev 2012-01-02 16:15:38 följande:
    Tror inte man ska gå så mycket på hur det SKA kännas för alla är olika. Min värkar gick inte att klocka exakt när jag åkte in till förlossningen förra gången för jag kände inte riktigt när en började och slutade men man fick ju ändå ett hum om ungefär hur många man hade på 10 minuter och att det var ganska regelbundet. Ändå var jag 6 cm när jag kom in och det var först inne på förlossningen som jag började känna hela värken så det där kan vara väldigt olika.
    Nä sant.. men man känner väl ändå skillnad på en vanlig sammandragning som också kallas förvärk och på en som gör ont som är lite mer signal på att något är på g? Var mest det jag tänkte på.
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-02 17:33:06 följande:
    Jo men som jag hade ju värkar i 5 timmar inatt som var regelbundna, men uppenbarligen var det bara förvärkar eftersom det inte blev nån bebis. Ja kallar bara smärtsamma sammandragningar för förvärkar men vet inte vad som är rätt och riktigt egentligen. 
    Jo alltihopa är väl förvärkar.. men jag reagerar inte på mina förens de gör ont. I alla fall tyckte BM det. Men nu har jag iofs inte haft regelbundna en längre tid mer än kanske i en timme nån natt.
    Men det märks nog när det är på G har jag tänkt hihi! Ska bli spännande att se iaf.
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-02 17:43:09 följande:
    Okej, i så fall har jag haft förvärkar sen v 15 och det känns lite konstigt att kalla det förvärkar då men :P Men bm säger i alla fall bara sammandragningar när dom inte gör ont men det är säkert olika :) När man är i slutskedet på förlossningen är det nog svårt att missa att det är på riktigt i alla fall ;)
    Ja jag med Jo visst är det olika allt!
    Haha ja men det hoppas jag verkligen! Annars vore det jobbigt  
  • roxylady

Pusselbiten: åh vad är det som har hänt att du oroar dig så? Hoppas allt är ok! Skönt att få komma in på TUL iaf!

• roxylady

Jag är konstig jag... Blir nästan deprimerad av att jag inte är den som får åka till sydost asien denna vintern. Man skulle ha fått föda på ett svenskt sjukhus utomlands! Tänk om det gick! Nåja. Om några veckor har jag glömt detta för då har man ju största händelsen i sitt liv i armarna! Men man kan inte låta bli att bli grön av avund när man ser andra reser nu;)

• roxylady

Sapato: okej! Ja samma här i Dalarna. Men det gör det så mörkt och trist så man blir deprimerad.. Pyttelite snö och en eller två minus hade varit perfekt! Och inga hala vägar såklart:) visst hade du också en bugaboo? Har du dragit på vinterhjulen på den nu såhär innan man ska börja använda den? Hört att allt grus som ligger på vägarna nu kan förstöra strollerhjulen lite granna? Inte nämnvärt men för att spara på dem så länge som möjligt:)

• roxylady

Hur har ni bäddat liggdelen nu inför bebis ankomst? Jag har bara åkpåse och en liten vagnskudde. Är det för lite?? När min sambo kom hem efter jobbet igår så var han så förvånad hur andra hade bäddat sina. Det var täcken och kuddar så de låg högt med huvudet. Ska dom det? Tycker ett täcke känns lite mkt när man har en åkpåse??

Svar på tråden Januaribebis 2012