• roxylady

Januaribebis 2012

Buzan skrev 2012-01-03 14:16:01 följande:
    Haha, exakt. Känns jättemärkligt!  Men väldigt roligt och spännande. 
    Ja, sammandragningarna känns mycket mer nu på ett obehagligt sätt. Måste typ stanna upp om jag är ute och går och så. Jag hoppas att mycket sammandragningar under graviditeten underlättar förlossningen. :P 
    Min lilla kille bökar som en vilde i magen. Ibland känns det som han har 8 ben. Det puffar och känns lite överallt. Har din lille fixerat sig än?
    Haha ja minst sagt Oh ja!
    Ja men visst gör dom? Jag får också lov å stanna upp. Går lika sakta som en pensionär när jag får det sådär :p
    Hoppas också på att dessa sammandragningar underlättar för det. Verkar som att det är jätteolika det där. Finns dem som knappt känner av några alls under graviditeten. Jag får säkert 1 vararannan timme minst!
    Haha ja min har nog också 8 ben ibland :p Han är överallt och det gör ont ibland! Ja han fixerade sig runt v32-33 har jag för mig. Minns inte riktigt.. din då? Tror min mage sjunkit med! Har mkt lättare å andas nu. 
  • roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 16:48:44 följande:
    Känner igen det där med att gå sakta som en pensionär. :P Har alltid tyckt om att gå i rask takt och är väldigt frustrerande nu när man inte orkar. :) Men snart så. Kommer bli mycket barnvagnspromenader för att bli av med gravidkilona. :) Skönt att din är fixerad och att magen kanske sjunkit. Undra när min lilla ska fixera sig. Ska till bm på torsdag så hoppas på att sjunkit och fixerat sig... Tror kanske att magen min sjunkit lite för kurvan har sjunkit, får hoppas att det beror på det iaf. =)
    Haha ja! Som man går å släpar med fötterna haha! Ja men jag också. Har alltid gått fort. Men nu tar det 5min från bussen och tidigare har det tagit kanske halva tiden :p
    Kommer bli jätteskönt att bli lite lättare och inte ha massor med sammandragningar hela tiden sedan så man kan röra på sig mer. Iofs dröjer det väl nån vecka kanske efter fl men ändå
    Ja känns jätteskönt! Hoppas att han stannar där nu bara. Okej så ska du få vändingsförsök snart då? Ja hoppas han gjort det. Skönare för er båda ju! När ska du till BM nästa gång då? Hur många ggr har du kvar?
  • roxylady
    Buzan skrev 2012-01-03 19:34:03 följande:
    Nej, inget vändningsförsök? Nu blev jag orolig... Tungan ute Han ligger ju med huvudet neråt! Har två gånger kvar hos BM, nu på torsdag och nästa gång är tre veckor efter det! Det tycker jag är konstigt, ska fråga henne om det. Vissa går ju varje vecka nu i slutet. Vilket sjukhus ska du föda på? 
    Jaha jag trodde han låg med huvudet uppåt! Då kör man vändingsförsök nämligen Men om han redan ligger nedåt så behöver du ju inte det. Hm det är ju på BF det ju? Ja men precis. Hehe kan skriva det i mail. Vill inte skriva ut sånt så publikt
  • roxylady

anonyym: Jag har iofs varit dålig i magen hela graviditeten. Men för någon dag sedan sprang jag tre ggr på en dag och var extremt kass i magen. Men var inte sjuk. Så det kan ju bero på det. Jag hade ätit chips och godis å druckit en alkofri bubbelflaska på nyårsaftonen så det kan ju ha haft med det å göra kanske.

Men tänkte fakiskt gnälla lite för hur mkt man kutar på toa nu. Brukar gå och kissa kanske en till två ggr om natten. Men nu går jag varannan timme!!!!!! Får inte sova nånting. Är man fortfarande kissnödig för att kroppen är van vid det efter fl?? har man andra hormoner som gör att man springer då med??

• roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-04 10:49:58 följande:
    Jag kissade iofs inte mycket innan, men tyckte jag fick gå mycket oftare efter förlossningen. Mest för att man vaknade av bebisen och då råkade känna efter och gick upp och säkerhetskissade förmodligen. Men eftersom jag aldrig gick upp mer än någon enstaka gång per natt innan så kändes det ju mycket mer! 

Varannan timme låter ju jättejobbigt..  
    Okej.. ja så kan det ju iofs bli. Men bebisen vaknar förhoppningsvis inte varannan timme hihi! Men man vet ju aldrig ;) Men när gick det över för dig så att du kände att du inte behövde gå på toaletten när bebis vaknade? Höll det på länge?

Ja sjukt jobbigt.. iofs tar jag en klunk vatten varje gång efteråt för att jag inte ska samla på mig så mkt vatten. Men en klunk tycker man ju inte ska göra en så panikkissnödig som man blir. Har mkt att tömma varje gång också. Skumt hur det kan bli så mkt av bara en klunk  
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-04 10:47:19 följande:
    Själv har jag haft en riktig helvetesnatt! Är förskyld och känner mig så där matt i kroppen som man kan göra vid förkylning. La mig tidigt igår kväll för jag var så trött och mådde illa och hade ont i bäckenet, magen och ner på insidan låren. Foglossningen tillbaka men det lustiga var att det gjorde konstant ont även när jag var stilla vilket inte min foglossning brukar göra. På natten hade jag konstant ont i ländryggen och mådde illa plus svaga oregelbundna förvärkar. Sen var bebis helt vild i magen och så fort den rörde sig så kändes det som knivar i ryggen så det kändes som värkarna förra förlossningen men de betedde sig inte som värkar som stegrar i smärta för att nå en topp och sen gå ner igen och magen var inte alltid hård utan bara lite halvhård. Och så rörde sig bebis som sagt super mycket så tror mer på att den klämde mot tarmarna. Men en gång stod jag bara itne ut med smärtan liggandes utan ställde mig upp och då hade jag sammandragning och det kändes som att ryggen skulle gå av och sånt tryck mot tarmen att jag seriöst trodde jag skulle bajsa ner mig men kom inget när jag gick på toan och jag mådde illa och kallsvettades av smärtan. Sen kom det inget mer och jag la mig och sen var det bara lite småont när bebis rörde på sig och den konstanta molvärken i ryggen så kl 5 hade jag sovit 3,5 timme uppdelat på 3 tillfällen. Tur jag fick sovit lite till morgonen och att mamma kommer och sysselsätter sonen lite idag när han sovit middag för själv är jag död. Jag står snart inte ut längre om det ska hålla på så här och det är 8 dagar kvar till bf!!!! =/
    Stackare vilken hemsk natt det låter som du har haft Och jäkla foglossning som kommit tillbaka också då.. du som hade fått bli av med lite granna tidigare iaf. Du får tänka på att det är riktigt nära nu! Tänk hur länge du stått ut och hur lite du har kvar! Min bebis hade en sådan tid när han var extremt överaktiv så jag inte kunde sova för några veckor sedan också. Och rörde sig så det gjorde ont. Dock har ju jag inte haft smärta pga förvärkar ännu. Men han har varit sådär ändå.. det gick över efter en natt har jag för mig. Men visst undrade man ju varför han var så himla aktiv.

Men nu när det närmar sig kanske h*n känner att det börjar bli väldigt trångt.. plus dina sammandragningar/förvärkar som pressar åt och gör det ännu trängre? Kanske han känner att han måste få mer plats på något vis då? Hoppas h*n kommer ut snart! En vecka kvar nu till BF!! Håll ut!!
    Och krya på dig! Förkyldning nu låter inget vidare
  • roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-04 11:51:58 följande:
    Alltså varannan timme är nog ganska standard i början att bebis vaknar, men du slipper förhoppningsvis gå upp varje gång... ;) Hmm... det var inte så länge tror jag - första månaden kanske? Sen började hon sova längre intervaller och då känns det ju inte lika jobbigt direkt. 
    Sen är jag en sån som har GRYMT svårt att somna om när jag har varit uppe, så jag tacklar inte sömnbrist speciellt bra kan man väl konstatera... 

Det låter ju ändå bra att du måste kissa så mycket, för då lär du ju inte samla på dig vätskan! :) 
    Ja det ska ändå bli spännande att se hur mkt han kommer att vakna när han är ute Just nu i magen så sover han när vi gör det och är vaken när vi är vakna. Vilket är jätteskönt! För tidigare har det varit fullerulle hela nätterna som gjort att man inte kunnat sova. Men man har ju tur att man får vara hemma och vara mammaledig så man slipper  jobba Samma här.. har också jättesvårt att somna om och är väldigt lättväckt så det blir nog inte så mkt sömn när bebis är ute. Hur har din varit i magen? Och ditt barn du har sedan tidigare.. hur har han/hon varit i magen och när han/hon kom ut? Var det liknande då?

Jag hoppas det! Än så länge så har jag bara svullnat något på morgon och kvällstid men det har försvunnit så fort man hållt det i högläge :)  
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-04 12:13:41 följande:
    Den kommer och går men håller ofta bara i sig ett par dar och är borta sen igen. Jo min har ju också rört sig så det gjort ont men inte sån smärta så man inte vet vart man ska ta vägen. Men googlade lite och verkar som att när bebisen ligger med nacken mot mammans rygg så kan man tydligen få grymt ont i ryggen när den pressar neråt så förmodligen var det därför och det är antagligen förklaringen till att jag har ständig molvärk i ryggen också. Men jobbigt när man inte får sova >.<
    Ursch då.. hoppas man slipper det... har iofs senaste dagarna börjat känna smått smått med molvärk längst ned men inget jag lidit av riktigt.. har tänkt att det kanske berott på att jag så ofta måste gå på toaletten kanske.. i med att det är så mkt som varannan timme om nätterna.
    Ja gud jag förstår det Hoppas att det ger med sig så du får några lugna nätter!  
  • roxylady
    minjalin skrev 2012-01-04 12:36:29 följande:
    Nä men din bebis ligger ju inte så som min gör så det är nog ingen fara. Hade inte så här när jag väntade Leon.
    Nej sant.. men de kan ju ändra läge med att snurra rumpen till andra sidan tex.. min hade rumpan under höger revben förut jättelänge. Nu har han bytt till vänster enligt BM. Ska bli intressant att se vilken sida han ligger på, på Onsdag. Men jag är glad så länge han är fixerad som han är just nu. Så man vet ju aldrig tänkte jag. Hm okej.. kanske din kan ändra sig nu ändå. Hoppas! 
Svar på tråden Januaribebis 2012