• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Någon mer som börjat drömma om förlossningen? Jag har drömt om det ganska mycket nu ett tag. Överhuvudtaget känns det som att jag drömmer mer och oftare än vanligt?

millablom.blogspot.com

• Tärning6

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, Jag var halvtids sjukskriven för ryggen för ett tag sedan å nu har jag äntligen fått ett beslut från försäkringskassan om att jag blev beviljad ersättnig för min halvtid så får pengar i morrn så skönt..
    Nu e det bara att ta det lungt och se om jag får bli heltids sjukskriven när jag kommer till läkaren i morrn

• LillaEko

Fick datumet för föräldrargruppen när vi va hos Bm igår.
    14 dec. Känns väldigt sent?!?!?! Har bf 6 jan?

• Serendipitet

Vid min första graviditet kändes hickan mer som en puls i magen i början. Denna gången känns det tydligare (det jag tror är hicka iallafall). Men det är också regelbundet och snabbare.

Idag är jag i vecka 29 eller 28+0. Snart vecka 30! Såg att ni pratar om att gå över och ställa in sig på februari, för min del blir det januari eftersom jag är beräknad den 9 men lite senare kan det säkert bli, trots det tror jag att det blir tidigare. Bara en känsla jag har! :) Ingen annan som känner så?

• Alltochinget

Ja det verkar ju rätt sent?! Vi fick tid 14, 21, 28 november (BF 23 jan). Jag tyckte det var alldeles lagom i tid men BM påpekade att vi gick gå tidigare än vanligt pga julhelger, trettondag osv.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • zatori

LillaEko: Hos mig skulle det inte heller börja förrän ganska sent. Slutet på nov/början av dec sa min bm. Jag går privat, men de som ska ha ungefär somtidigt som mig och inte gör det har redan haft sin första föräldrautbildningsträff (igår). Konstigt att det ska vara sån skillnad!

• roxylady
    Sapato skrev 2011-10-18 11:47:20 följande:
    roxylady skrev 2011-10-18 11:10:24 följande:
    Jag har beställt min all black på en butik i sthlm. Kände också så att det är skönt att kunna gå in på butiken om något är fel. Den kostar ju visst lite mer.. men hellre det än att det kostar tid med mailande eller skickande. Vilken butik har du beställt ifrån?
    Säger vilken butik så fort jag beställt för de finns bara 3 kvar i lager och vill inte missa vagnen/rabatten, måste komma överens med sambon att vi verkligen ska beställa just den vagnen
    Haha för min del är det lugnt ;) Har redan beställt min och har lagt handpenning på den, hämtar den nästa vecka. Men du får gärna berätta sedan när du beställd den bara för att det är kul :)
    Hoppas han ger sig snart då ;) vad vill han ha för vagn?
  • Sapato
    roxylady skrev 2011-10-18 12:37:58 följande:
    Haha för min del är det lugnt ;) Har redan beställt min och har lagt handpenning på den, hämtar den nästa vecka. Men du får gärna berätta sedan när du beställd den bara för att det är kul :)
    Hoppas han ger sig snart då ;) vad vill han ha för vagn?
    Självklart ska jag säga sen
    Han vill nog ha samma men vill inte beställa utan att vi bestämt 100% tillsammans. Låg och drömde och plockade ihop tillbehör mm igår så tänkte visa idag vad jag vill ha så får han vara med och bestämma färger
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-18 12:48:24 följande:
    Självklart ska jag säga sen
    Han vill nog ha samma men vill inte beställa utan att vi bestämt 100% tillsammans. Låg och drömde och plockade ihop tillbehör mm igår så tänkte visa idag vad jag vill ha så får han vara med och bestämma färger
    Härligt! :)
    Okej ja men det är ju klart. Åh sådant är så roligt! Det gjorde jag också på en annan hemsida förut för att se hur mkt allt blev totalt :D Jag ska ha (vilket min sambo tycker är störtonödigt men får det ändå *fniss) en flask/kopphållare hahah!
  • Sapato
    roxylady skrev 2011-10-18 12:55:36 följande:
    Härligt! :)
    Okej ja men det är ju klart. Åh sådant är så roligt! Det gjorde jag också på en annan hemsida förut för att se hur mkt allt blev totalt :D Jag ska ha (vilket min sambo tycker är störtonödigt men får det ändå *fniss) en flask/kopphållare hahah!
    Ska också ha det, så mycket som jag promenerar måste flaskan/kaffet vara lättillgängligt
Svar på tråden Januaribebis 2012