• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

missable: Yes. Min sambo går alltid upp några oktaver i sitt tonläge när han ska prata med bebisen. Mycket märkligt beteende då falsett vanligtvis inte riktigt är det han brukar använda sig av när han pratar. :D

• missable
    zatori skrev 2011-10-20 23:23:50 följande:
    missable: Yes. Min sambo går alltid upp några oktaver i sitt tonläge när han ska prata med bebisen. Mycket märkligt beteende då falsett vanligtvis inte riktigt är det han brukar använda sig av när han pratar. :D
    Skönt att det inte bara är min man som gör det då... och jag försöker förklara att hon ändå hör honom om han pratar vanligt! 
    Inga fler otäcka drömmar??? 
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-20 23:30:10 följande:
    insåg nyss att det bara var 90dagar kvar till bf
    galet! tänk vad tiden går fort, kommer du ihåg i början... då skulle man ju vänta med att berätta etc etc...
  • Tärning6
    missable skrev 2011-10-20 23:37:50 följande:
    galet! tänk vad tiden går fort, kommer du ihåg i början... då skulle man ju vänta med att berätta etc etc...
    Ja fast vi väntade inte så länge med att berätta hehe vi berättade ganska snart för dem närmaste i alla fall..
    ´Men tiden går fort de gör den...

Nä mina damer nu e det dags att sussa är över trött och typ hyper inombords..
    Får se om mina drömar stämmer å vattnet går i morrn när vi sitter barn å hundvakt mitt i alla tå päronen typ 40mil bort hmmmm hoppas inte kan bli lätt jobbigt..
    Tror dock inte att vattnet går men otäckt att dröma om de å har drömt nu två nätter i rad att de kommer gå i morrn
    aja natti natt på er sötnosar
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-10-20 23:41:08 följande:
    Ja fast vi väntade inte så länge med att berätta hehe vi berättade ganska snart för dem närmaste i alla fall..
    ´Men tiden går fort de gör den...

Nä mina damer nu e det dags att sussa är över trött och typ hyper inombords..
    Får se om mina drömar stämmer å vattnet går i morrn när vi sitter barn å hundvakt mitt i alla tå päronen typ 40mil bort hmmmm hoppas inte kan bli lätt jobbigt..
    Tror dock inte att vattnet går men otäckt att dröma om de å har drömt nu två nätter i rad att de kommer gå i morrn
    aja natti natt på er sötnosar
    Sov gott, jag ska också krypa ner hos min make som snarkar... och ligga och känna på när vår Lilja bökar i magen!

Sov gott ni andra alternativt god morgon =) 
  • Loppan81

Min man pratar också med en konstig röst när han pratar med magen!:)
    Fast jag tror han egentligen känner sej lite dum, det kan jag också känna mej när jag pratar till magen...
    Men det är ju så mysigt att få gensvar när man pratar, klappar och puttar lite på bejbi!♥

• Loppan81

Angående vikten så har jag nog lagt på mej 14 kg redan och några till blir det nog, gick upp ca 30 kg med första barnet, mycket vätska och benen var som stockar! Med andra gick jag upp ca 16 kg.

Har ingen nojja alls över det, det blir vad det blir, det försvinner ju sen! :)

• got2b
    missable skrev 2011-10-20 10:52:41 följande:
    Jag är också stolt över min mage, och jag visar den tydligt, men som någon annan skrev det är ju kul om man kna få höra vilken fin mage, och inte bara tjockis, oj, när skulle du ha? är det bara 1? Ja du kan ju inte orka mycket när du ser ut så! Jag har så jädra ont överallt och jag kan kräkas på nästa som säger att jag ser trött och tjock ut! 
    got2b skrev 2011-10-20 09:49:51 följande:
    Dessa såg grymt goda ut så jag ska testa baka dem idag. Glad
     Det går INTE med vaniljsocker bara så du vet :-P
    Jag såg inte ditt inlägg förrän nu men jag hade faktiskt vaniljessens hemma. Trodde först det skulle vara vaniljsocker men såg sen att det var nåt lite brunare flytande på bilden och insåg då att det var essens.
    Ärligt såg de godare ut på bilden än de var, men helt okej ändå.
  • LillaEko

V 30 och 76 dagar kvar. Shit, nu går det undan!
    Fy blä, ut med hunden en timme. Motivation

Svar på tråden Januaribebis 2012