• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • coockiejar
    shadowstorm skrev 2011-10-20 12:07:05 följande:
    Då går man in i vecka 28, åååh vill vara över vecka 30 tycker de går sååå sakta :P Kanske för jag sitter hela dagarna och pluggar och det är DÖTRÅKIGT ;P
    Jag pluggar oxå :) Vet iofs inte vad du läser men jag läser till beteendevetare och den här terminen läser vi 4 (7,5poängs) kurser så jag använder dem som små milstolpar. 1 avklarad -  1,5 vecka kvar på den 2:a - 2 kvar!!!
  • MissT

Jag pluggar också....sista terminen på socionomprogrammet. Läser nu teori och metod inför c-uppsatsen som startar i november. Får se hur långt jag kommer innan bebisen dyker upp ....har opponering veckan efter jag är beräknad. Ska dock försöka jobba på så att uppsatsen är så klar som möjligt vid jul så att jag förhoppningsvis hinner ha lite ledigt och mest sitta med finjusteringar efter det (vet inte om det är möjligt eller realistiskt men jag hoppas på det). Det blir som det blir....kan ju skriva klart när bebisen kommit.

• Alltochinget

Jag pluggar också. Näst sista terminen på lärarprogrammet, förskola-år 6. Denna termin slutar 20 januari och jag har BF 23 januari. Vore ju skönt att bli klar innan bebis kommer.

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • elingabriella

Och jag pluggar också :) sista terminen till fastighetsmäklare! Har sista tentan en vecka före BF ;D Hihi. Det känns som att det kommer gå bra, hoppas bara att det inte blir snitt på grund av låg moderkaka...

Har det löst sig för er som pluggar med er vilande sgi? Jag fick besked för ett tag sedan och det känns superskönt! 

elingabriella.se - Mops, chihuahua & en liten prins i magen ♥
  • LillaEko

Jag gillar inte heller att vara gravid. Har så svårt att acceptera att jag inte orkar på samma vis som innan. Älskar ju att träna, hitta på saker med hunden och massa pyssel och fix hemma. Men nu är man så trött vissa dagar att det kan räcka med att laga middag efter jobbet :s

Hatar också kommentarena om kroppen, det värsta var nog "du har ju inte så mycket mage, utan blivit mer jämntjock".
    Har ju gått upp typ 11 kg och då tränar jag fortfarande jogg, pump och massa promenader. Men men, trots att jag inte gillar graviditeten överlag så tycker jag verkligen att det är värt det :)

Går in i v 30 imorgon, helt otroligt att det bara är 10 veckor kvar!

• Cvb
    shadowstorm skrev 2011-10-20 12:07:05 följande:
    Då går man in i vecka 28, åååh vill vara över vecka 30 tycker de går sååå sakta :P Kanske för jag sitter hela dagarna och pluggar och det är DÖTRÅKIGT ;P
    Samma här ! Eller ja, jag gick in i v28 igår, men tycker som du.
    Jag sitter hemma vareviga dag och pluggar också, och det finns nog inge tråkigare att göra. Har försökt börja med psykologin som ska vara klar på måndag en sisådär 10ggr bara idag. Har iaf öppnat uppgiftspappret, så nästa blir väl att ta fram psykologiboken. Bläää 

• missable

Åh ska snart till BM!! Känns skönt faktiskt, någon som har påtalat för er BM om just att ni inte gillar att vara gravida mer??? 

Precis som du skriver LillaEko; jag har ingen fysisk ork att aktivera mina hundar på samma vis som tidigare, rätt tröttsamt faktiskt!  Grattis till dina 10 veckor! att det känns så långt kvar när jag snart går in i v28 är ju konstigt dock! 

• roxylady

Måste bara berätta något roligt :) I natt när jag höll om min sambo så (somnade jag givetvis på en gång).. men han berättade sedan nu på morgonen att bebisen hade legat och sparkat mot hans rygg hur länge som helst hahaha! Sikken buse ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012