• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tärning6
    Sapato skrev 2011-10-20 19:50:05 följande:
    Tärning6: haha, nej ibland går tråden fortare än fortast!!

Min dag:
    Käkade frukost på ett cafe med sonen
    Var hos sjukgymnasten
    Jobbade och glömde matlåda så blev en tunnbrödsrulle till lunch
    Beställde barnvagn
    Körde träningsprogrammet från sjukgymnasten
    Duschade
    Och nu ligger jag i sängen och surfar på min Iphone
    låter underbart hehe
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-20 19:22:28 följande:
    Paet: Bokade ingen ny tid utan går dit vid behov. Gjorde träningsprogrammet nyss och det kändes skönt, hade sällskap av sonen som dock tolkade det på sitt sätt

UJ är en jätte bra vagn, dock minus då den endast är framåtvänd vid sittläge.
    Okej men det är ju bra att det är vid behov :) Hihi vad gulligt! Så kul att se dem tolka vad de vuxna gör ibland! :D

Det var ju synd att det var så. Men då skaffar du ju verkligen en smidig vagn nu :D
    missable skrev 2011-10-20 19:28:12 följande:
    äger inte en våg =) blev dock förvånad att jag hade gått upp så mycket!
    fast iof har ju mitt sf mått ökat med 4 cm! 
    Ja men jag också!! Trodde inte alls att jag hade gått upp så mkt när jag kikade senast *fniss* Men jag har sett nån kurva på nätet räknat med mitt BMI och då ska jag ha gått upp faktiskt 9kg nu så det stämmer ju :) Ser dock inte var de 9 kilona sitter förutom magen? Haha. Gud vad kul å fått veta att det ökat! Jag har inte fått nått SF mått än så kommer ju inte kunna jämföra med något. Men på Tisdag morgon får jag veta vad jag har nu i alla fall :) Känner du dig tyngre?
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-20 20:18:14 följande:
    Ja men jag också!! Trodde inte alls att jag hade gått upp så mkt när jag kikade senast *fniss* Men jag har sett nån kurva på nätet räknat med mitt BMI och då ska jag ha gått upp faktiskt 9kg nu så det stämmer ju :) Ser dock inte var de 9 kilona sitter förutom magen? Haha. Gud vad kul å fått veta att det ökat! Jag har inte fått nått SF mått än så kommer ju inte kunna jämföra med något. Men på Tisdag morgon får jag veta vad jag har nu i alla fall :) Känner du dig tyngre?
    ååh vad var det för sida??? hade varit kul att kolla?! Vad hade du som startvikt om man får frågA?
    Nä inte tyngre, eller jo kankse. känner mig klumpigare, jag fattar inte heller var de 9 kg sitter!  Sen har jag ju så ont i fogarna så det känns som om det är det som gör att jag känne rmig tyngre... men jag har inte svullnat något om fingrarna, kan fortfarande ha min vigselring och andra smycken!
  • SFHelen
    Tärning6 skrev 2011-10-20 19:42:13 följande:
    Ja här hänger jag inte med så jag ställer en fråga istället
    Hur mår alla i dag och vad har alla gjort??
    Det jag gjort är varit på ett möte, gått in i vecka 27+0, och är barn och hundvakt

Här har man de sisådär idag, har vart till läkaren idag och pratat och det gick bra.
    Städat hemma så nu är man öm i fogarna och har ett smått tryck neråt med lite blandad molande/inför mens smärtor... Tur att bm ska ringa imorgon, så man kan prata och rådfråga lite för de känns liiiite väl tidigt att få såna känslor redan nu. 
  • Tärning6
    SFHelen skrev 2011-10-20 20:39:21 följande:
    Här har man de sisådär idag, har vart till läkaren idag och pratat och det gick bra.
    Städat hemma så nu är man öm i fogarna och har ett smått tryck neråt med lite blandad molande/inför mens smärtor... Tur att bm ska ringa imorgon, så man kan prata och rådfråga lite för de känns liiiite väl tidigt att få såna känslor redan nu. 
    ja inte kul att va öm och ha ont hua
  • SFHelen
    Tärning6 skrev 2011-10-20 20:46:39 följande:
    ja inte kul att va öm och ha ont hua

nej de är ju inte de, men är sååå himla gla att jag inte har samma problem med fogarna som när jag väntade mina första 2 barn... är klart bättre denna gång, än så länge. 

Det som man tänker på mest nu (igår och idag spec.) är de där trycker som känns fel, men som sagt, längtar till bm ska ringa imorgon så man kan rådfråga om man ska åka in o kolla eller om de bara är att avvakta!? Är lite smått rädd att få förtidigt, för det är verkligen inge kul att bå på neonatal om man säger så och då låg vi där bara 2 veckor med dottern.  

Kan medela att det känns lite bättre av att ligga på sida i soffan :) Så de är ju positivt ;) hihi  
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-20 20:33:44 följande:
    ååh vad var det för sida??? hade varit kul att kolla?! Vad hade du som startvikt om man får frågA?
    Nä inte tyngre, eller jo kankse. känner mig klumpigare, jag fattar inte heller var de 9 kg sitter!  Sen har jag ju så ont i fogarna så det känns som om det är det som gör att jag känne rmig tyngre... men jag har inte svullnat något om fingrarna, kan fortfarande ha min vigselring och andra smycken!
    Här är den: www.niomanader.se/raknautvikt.asp Dock såg den konstig ut nu när jag kikade på dem med alla å, ä och ö. Men om det ser ut så för dig med så kan du i alla fall se hur mkt pga från din startvikt och din längd du kan gå upp per månad. Rätt intressant faktiskt för det stämde bra på mig. Ligger dock ett kilo under men det stämmer ju ganska bra ändå i med att det var så nära. Pendlade mellan 56-57 innan.. du då?
    Nä jag har faktiskt inte heller svullnat något ännu och kan fortfarande ha min förlovningring med! Men hört att det oftast kommer i slutet av graviditeten. Men det är ju olika för alla. Hoppas man slipper..
  • Västeråsmamman

Har tillbringat dagen på förlossningen. Blodtrocket var lätt förhöjt när jag kom in och ctg remsan var inte bra.
    Sen har de kollat allt de kan tom gjort mr röntgen. Men alla prover är bra så jag får åka hem imorgon. De vill observera för säkerhetsskull i natt.

När mina barn blir tonåringar och tycker attmamma är dum i huvudet kan jag ta fram pappret med röntgensvaret och visa att jag är normalstörd

Svar på tråden Januaribebis 2012