• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tärning6
    Västeråsmamman skrev 2011-10-20 21:01:32 följande:
    Har tillbringat dagen på förlossningen. Blodtrocket var lätt förhöjt när jag kom in och ctg remsan var inte bra.
    Sen har de kollat allt de kan tom gjort mr röntgen. Men alla prover är bra så jag får åka hem imorgon. De vill observera för säkerhetsskull i natt.

När mina barn blir tonåringar och tycker attmamma är dum i huvudet kan jag ta fram pappret med röntgensvaret och visa att jag är normalstörd
    Låter inge vidare...

Ja prescis hehe min pappa å styvmor har papper på att viär en helt normal familj  :D
  • missable
    roxylady skrev 2011-10-20 20:55:44 följande:
    Här är den: www.niomanader.se/raknautvikt.asp Dock såg den konstig ut nu när jag kikade på dem med alla å, ä och ö. Men om det ser ut så för dig med så kan du i alla fall se hur mkt pga från din startvikt och din längd du kan gå upp per månad. Rätt intressant faktiskt för det stämde bra på mig. Ligger dock ett kilo under men det stämmer ju ganska bra ändå i med att det var så nära. Pendlade mellan 56-57 innan.. du då?
    Nä jag har faktiskt inte heller svullnat något ännu och kan fortfarande ha min förlovningring med! Men hört att det oftast kommer i slutet av graviditeten. Men det är ju olika för alla. Hoppas man slipper..
    Fan vad fränt, ligger +200gr! HAHA, kändes ju bra att veta på ett ungefär faktiskt! jag pendlade mellan 66-67, vägde in mig på 67,0.JAg hoppas verkligen jag slipper svullna, klart kylan kankse hjälper till?? Har hört att det är lättare samla på sig vatten när det är varmt, vet dock inte om det är sant!
    Vilken bra sida det var för övrigt med!
    Västeråsmamman skrev 2011-10-20 21:01:32 följande:
    Har tillbringat dagen på förlossningen. Blodtrocket var lätt förhöjt när jag kom in och ctg remsan var inte bra.
    Sen har de kollat allt de kan tom gjort mr röntgen. Men alla prover är bra så jag får åka hem imorgon. De vill observera för säkerhetsskull i natt.

När mina barn blir tonåringar och tycker attmamma är dum i huvudet kan jag ta fram pappret med röntgensvaret och visa att jag är normalstörd
    Här tänkt jätte mycket på dig! Skönt att du får komma hem imorn, hoppas natten fortsätter att vara bra! Och att ctg:n förbättras!!!

• fabler
    Här är den: www.niomanader.se/raknautvikt.asp Dock såg den konstig ut nu när jag kikade på dem med alla å, ä och ö. Men om det ser ut så för dig med så kan du i alla fall se hur mkt pga från din startvikt och din längd du kan gå upp per månad. Rätt intressant faktiskt för det stämde bra på mig. Ligger dock ett kilo under men det stämmer ju ganska bra ändå i med att det var så nära. Pendlade mellan 56-57 innan.. du då?
    Nä jag har faktiskt inte heller svullnat något ännu och kan fortfarande ha min förlovningring med! Men hört att det oftast kommer i slutet av graviditeten. Men det är ju olika för alla. Hoppas man slipper..
    vilken rolig sida. Får dock hoppas den inte stämmer fullt för d innebär att jag kommer gå upp 22kg...! Gick upp 17 med sonen och de känns som jag inte har lust att gå upp mer denna gång.
    elias är världens sötaste!!!
  • Serendipitet

81 dagar kvar till förlossningen och jag har nu klarat av 71% av graviditeten, det börjar närma sig även om det går långsamt :)
    Förresten brukar ni säga att ni gått (som i mitt fall) 28 veckor eller hade ni sagt att ni är i vecka 29?

Sedan vilka järnpreperat använder ni er av? Är det ni använder milt mot magen? Jag vågar inte ta järntabletterna regelbundet för magen blir inget bra då. Blufsaft är det tillräckligt och hur smakar det? (Mina kräkreflexer är enormt rustade).
    Tacksam för alla tips och förslag kring järntabletter :)     

• tvillingen
    Stämde inte alls på mig jag ligger 4-5 kilo mindre än vad den säger.
    Dock har jag bara gått upp 6 kg å är i vecka 29
  • Tärning6

På mig stog det att jag skulle upp från 105 till 114 har nog redan passerat 114, samlade på mig massor med vätska när jag väntade sonen han är född 2juni 2009 har inte alls lika mycket påsamlad vätska denna gång

• doriah
    fabler skrev 2011-10-20 22:07:17 följande:
    vilken rolig sida. Får dock hoppas den inte stämmer fullt för d innebär att jag kommer gå upp 22kg...! Gick upp 17 med sonen och de känns som jag inte har lust att gå upp mer denna gång.
    Gjorde du inte som jag gjorde först, då? Jag skrev nämligen in längden utan kommatecken. Då stod det att jag hade BMI 0 och skulle gå upp 22 kg
    När jag satte dit kommatecknet blev det 14 kg...vilket jag nog inte kommer att klara mig på - låg på +10 i v 29+0...fanken! Men så äter jag godis varje kväll också.
    Elsa och Lovis mamma
  • missable
    GoodEnough mom skrev 2011-10-20 22:19:38 följande:
    81 dagar kvar till förlossningen och jag har nu klarat av 71% av graviditeten, det börjar närma sig även om det går långsamt :)
    Förresten brukar ni säga att ni gått (som i mitt fall) 28 veckor eller hade ni sagt att ni är i vecka 29?

Sedan vilka järnpreperat använder ni er av? Är det ni använder milt mot magen? Jag vågar inte ta järntabletterna regelbundet för magen blir inget bra då. Blufsaft är det tillräckligt och hur smakar det? (Mina kräkreflexer är enormt rustade).
    Tacksam för alla tips och förslag kring järntabletter :)     
    Gud vad skönt! jag säger att jag är i vecka 27 (26+4) nästan vecka 28...

Jag använder nefirix eller hur det stavas, det är i en kapsel som löses upp först i tunntarmen, så den ska inte påverka för mycket, jag blir (ursäkta infon) lite lös i magen och kan få lite krampkänning när jag måste på toa, men annars är jag nöjd, är rätt hård i magen sen jag blev gravid och har varit orolig för att få förstoppning! Sade dock till BM att jag inte tar de varannan dag som hon ville utan var tredje så kroppen och magen får vila från krampen... 
  • Serendipitet
    missable skrev 2011-10-20 22:28:24 följande:
    Gud vad skönt! jag säger att jag är i vecka 27 (26+4) nästan vecka 28...

Jag använder nefirix eller hur det stavas, det är i en kapsel som löses upp först i tunntarmen, så den ska inte påverka för mycket, jag blir (ursäkta infon) lite lös i magen och kan få lite krampkänning när jag måste på toa, men annars är jag nöjd, är rätt hård i magen sen jag blev gravid och har varit orolig för att få förstoppning! Sade dock till BM att jag inte tar de varannan dag som hon ville utan var tredje så kroppen och magen får vila från krampen... 

Kanske dags att säga vecka 29 då istället för 28 (är i v. 28+2).

Tror det är samma som jag har.. men om de fungerar bra för dig kanske det bara är tillfälligt eller graviditeten i sig som gjort mig hård i magen. Får väll ge dem en ärlig chans då :) Och dricka massor!
  • missable
    GoodEnough mom skrev 2011-10-20 22:36:45 följande:
    Kanske dags att säga vecka 29 då istället för 28 (är i v. 28+2).

Tror det är samma som jag har.. men om de fungerar bra för dig kanske det bara är tillfälligt eller graviditeten i sig som gjort mig hård i magen. Får väll ge dem en ärlig chans då :) Och dricka massor!
    ja det tycker jag du definitivt ska säga! 
    Jag tar de på kvällen och äter en apelsin med, plus att jag tar en omeprazol mot halsbrännan jag får av apelsinen! Jag brukar dricka ett halvt glas innan, äta två klyftor, ta tabletten med ett halvt glas vatten till, äta två klyftor och sedan ta omeprazolen med ett halvt glas vatten och sedan två klyftor sen vatten och de sista klyftorna! Bara för att jag inte ska bli hård i magen... vet inte om det är det som gör det, men alltid värt att prova  
Svar på tråden Januaribebis 2012