• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • harmonihalsa

Kul nu när det börjar närma sig. Längtar efter att ha bebisen i famnen och mysa. Lite strumpor, någon sparkdräckt, mösa och en vagga kvar att köpa sedan är det nog klart så länge. Precis sålt vår teutonia vagn så har en brio och en syskonvagn emmaljunga nu som jag hoppas ska användas flitigt. 

Denna graviditeten verkar jag drabbas av det mesta man kan drabbas av... Först blödning, sedan upptäcktes myomet, föreliggande moderkaka, GBS och uvi och nu har jag varit inne för att mina sd börjat påverka livmodertappen. Ska in på koll igen på måndag och se om det fortsätter för då blir jag nog inlagd en period. Jag ska åka in om jag har sd ofta vilket jag i och för sig hade igår kväll med de gör ju inte ont så svårt att bedömma. De gör inte direkt ont alls men påverkar ändå...Vill gärna att bebisen stannar i magen ett tag till.   

• missable
    got2b skrev 2011-10-21 01:05:33 följande:
    Jag såg inte ditt inlägg förrän nu men jag hade faktiskt vaniljessens hemma. Trodde först det skulle vara vaniljsocker men såg sen att det var nåt lite brunare flytande på bilden och insåg då att det var essens.
    Ärligt såg de godare ut på bilden än de var, men helt okej ändå.
    använde du oreos? Första omgången bakade enl recept, och andra så bytte jag lite... Jag tycker de är godare med digestive faktiskt, sen hällde jag på lite extra kolasås i smeten...
  • missable
    LillaEko skrev 2011-10-21 05:41:49 följande:
    V 30 och 76 dagar kvar. Shit, nu går det undan!
    Fy blä, ut med hunden en timme. Motivation
    Vad tidigt du var ute med hunden! Förstår att du behövde motivation! 
    men 76 dagar... det är ju inget egentligen...
    Nu ska jag ut en timma med min hane och sen äta och sedan ut en timma med min höglöpande tik.... yeay! NOT! 
  • Västeråsmamman

Är kvar på fl, de är osäkra på hur barnet mår. Är satt på fasta och fick byta om från egna kläder...
    Jag skulle ju hem idag...men nu finns risk att de måste ta ut bebisen istället.

• Zaarah1984
    Västeråsmamman skrev 2011-10-21 10:18:54 följande:
    Är kvar på fl, de är osäkra på hur barnet mår. Är satt på fasta och fick byta om från egna kläder...
    Håller tummarna för att allt går bra och att bebisen får stanna i magen lite till!
  • MissT

Hoppas att bebisen kan stanna där inne lite längre. Håller tummarna för det bästa oavsett om bebisen blir kvar eller kommer ut. Ta hand om dig/er!
  • got2b
    missable skrev 2011-10-21 09:57:33 följande:
    använde du oreos? Första omgången bakade enl recept, och andra så bytte jag lite... Jag tycker de är godare med digestive faktiskt, sen hällde jag på lite extra kolasås i smeten...
    Ja jag använde oreos. Fast jag gillade oreosmaken. Kanske ska testa baka igen med digestive.

Börjat drömma massa konstiga saker igen. Hade ett uppehåll på drömmarna i några veckor men nu är det full fart igen. I natt drömde jag att leaeva födde sina trillingar och en annan i tråden också fick sitt barn.

Önskar dig lycka till Västeråsmamman! Håller tummarna att allt går bra oavsett hur det blir idag.
  • Tärning6

Min gubbe brukar inte prata så mycke med magen men han brukar ge en klapp eller meka den lite å pussa på den sen i bland kan säga hallå där inne eller jag älskar dig å han ändrar då rösten lite

• Sapato
    Usch. Håller tummarna att bebis får stanna i magen så länge det bara går
  • Tärning6

Västeråsmamman: hua hoppas att det går bra och att lillen stannar kvar i magen ett tag till och att allt går bra.
    Massor med kramar

Svar på tråden Januaribebis 2012