• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cvb
    elingabriella skrev 2011-10-20 13:54:33 följande:
    Och jag pluggar också :) sista terminen till fastighetsmäklare! Har sista tentan en vecka före BF ;D Hihi. Det känns som att det kommer gå bra, hoppas bara att det inte blir snitt på grund av låg moderkaka...

Har det löst sig för er som pluggar med er vilande sgi? Jag fick besked för ett tag sedan och det känns superskönt! 
    Hur kollade du det ? Jag ringde fsk och hörde mig för om min sgi, och hon sa att det normalvist inte ska påverka ens sgi så länge man har csn och inte blir sjuk. Men hur det var i just mitt fall visste hon ju inte. Kommer inte ihåg vad hon sa sen, om jag skulle skicka in något eller hur jag skulle göra för att få veta ? 
    Så, hur fick du reda på´t ? :P 
  • Cvb
    roxylady skrev 2011-10-20 14:03:54 följande:
    Måste bara berätta något roligt :) I natt när jag höll om min sambo så (somnade jag givetvis på en gång).. men han berättade sedan nu på morgonen att bebisen hade legat och sparkat mot hans rygg hur länge som helst hahaha! Sikken buse ;)
    Vad mysigt ! :)
    Vår gosse är mer vild än tam nu i magen.. och hans rörelser känns så mkt mer nu och ibland är dom obehagliga !
    I morse bad jag flera gånger om att han skulle sluta, att han skulle sova istället. Jag kunde helt enkelt inte somna om pga hans rörelser. Och så hade han hicka på det och det gillar han inte, tror jag. Han sparkar som bara den då ! :p 
    Men i övrigt är det supermysigt med dessa rörelser och när sambon får känna det. Hans ögon lyser upp på sånt fint vis då :) 
  • missable
    Måste bara berätta något roligt :) I natt när jag höll om min sambo så (somnade jag givetvis på en gång).. men han berättade sedan nu på morgonen att bebisen hade legat och sparkat mot hans rygg hur länge som helst hahaha! Sikken buse ;)
    Haha! Vad kul! 
    Cvb skrev 2011-10-20 14:08:18 följande:
    Vår gosse är mer vild än tam nu i magen.. och hans rörelser känns så mkt mer nu och ibland är dom obehagliga !
    I morse bad jag flera gånger om att han skulle sluta, att han skulle sova istället. Jag kunde helt enkelt inte somna om pga hans rörelser. Och så hade han hicka på det och det gillar han inte, tror jag. Han sparkar som bara den då ! :p 
    Men i övrigt är det supermysigt med dessa rörelser och när sambon får känna det. Hans ögon lyser upp på sånt fint vis då :) 
    Ja ibland är det riktigt otcäkt när de bökar på! 

Hur gör era respektive när dom pratar med magen? Min man han nästan skriker och gärna lite i fasett; Halååå hör du mig, det är Paappaaa.. 
  • elinson
    missable skrev 2011-10-20 14:02:33 följande:
    Åh ska snart till BM!! Känns skönt faktiskt, någon som har påtalat för er BM om just att ni inte gillar att vara gravida mer??? 

Precis som du skriver LillaEko; jag har ingen fysisk ork att aktivera mina hundar på samma vis som tidigare, rätt tröttsamt faktiskt!  Grattis till dina 10 veckor! att det känns så långt kvar när jag snart går in i v28 är ju konstigt dock! 
    Ja jag har gjort väldigt klart för min BM att jag inte trivs med gravidkroppen o de begränsningar som det tyvärr medför. Har förlossningsdepression i familjen så det kändes väldigt viktigt att göra klart det tidigt utifall att jag drabbas.

Men jag har en väldigt behaglig barnmorska att prata med, jag tror det är otroligt viktigt att våga säga att det inte är rosa moln hela tiden.
  • missable
    elinson skrev 2011-10-20 14:25:00 följande:
    Ja jag har gjort väldigt klart för min BM att jag inte trivs med gravidkroppen o de begränsningar som det tyvärr medför. Har förlossningsdepression i familjen så det kändes väldigt viktigt att göra klart det tidigt utifall att jag drabbas.

Men jag har en väldigt behaglig barnmorska att prata med, jag tror det är otroligt viktigt att våga säga att det inte är rosa moln hela tiden.
    Ja tror nog att jag vräker ur mig en del, känns dock otroligt skönt att det är fler som känner så! 
    Tack, det värmde =) 
  • Empa86
    MysigtGlad Våran katt fick sig en riktig spark när hon låg och sov mot min mage för ett tag sen, hon såg sur och förvånad ut samtidigt! 
  • Liina87
    Empa86 skrev 2011-10-20 14:43:50 följande:
    MysigtGlad Våran katt fick sig en riktig spark när hon låg och sov mot min mage för ett tag sen, hon såg sur och förvånad ut samtidigt! 
    Min sambo låg med huvudet på magen och pratade lite med lillan då fick han en ordentlig spark.
    Jag tycker det är riktigt härlig känsla när lillan håller på att böka runt hon är ju dock inte allt för aktiv som jag har fått bilden av att andra har det, men sen har jag inte något att jämföra med heller hon kanske är jätte bökig:P hehe 
  • roxylady
    Ja men det är ju det hihi!!
    Haha tycker det är så roligt när det blir sådär. Är det speciellt när ni gått och lagt er på kvälen också?? Det är då våran vild* börjar som hårdast och mest! ;) Hihi vilken buse! Åh ja men det är klart, hickan kanske blev lite jobbig för honom då. Klagar med att sparka då kanske? Ja men verkligen!! Ja det är så kul att se sambom bli så glad!!
    Måste hålla med om att det kan faktiskt börja bli obehagligt också emellanåt nu när de börjat bli större och starkare.
    missable skrev 2011-10-20 14:18:22 följande:
    Haha! Vad kul! 
    Haha ja det var det verkligen! :p
    Empa86 skrev 2011-10-20 14:43:50 följande:
    Haha vad roligt!! Satt katten och kurrade då? Hört att bebisar reagerar på det? Även vi kan känna oss lite lugnare av en katts kurrande :)  Kanske fick hon sig ett svar där då! Så sött :)
  • Sapato

Jag gillar att vara gravid men är trött på att inte vara lika rörlig som jag brukar, vill promenera, använda höga klackar osv.
    Men magen och uppmärksamheten är rolig och mysig.

Hade foglossning trodde jag så beställde tid till sjukgymnasten tills idag, men smärtan var helt borta då jag kom dit imorse.
    Men fick ett litet träningsprogram man kan göra hemma för att bygga upp bäckenet och ryggen inför förlossningen så det var toppen. Så ikväll blir det hemmaträning.

Nu är vagn beställd
    Bugaboo Cameleon All Black från familjetorget.se
    Man får 500kr rabatt för varje 6000kr man handlar för så fick 1000kr rabatt då jag beställde lite tillbehör!!

Vad verkligt det känns nu när vagn är på ingång

Svar på tråden Januaribebis 2012