• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Sapato skrev 2011-10-20 16:08:16 följande:
    Jag gillar att vara gravid men är trött på att inte vara lika rörlig som jag brukar, vill promenera, använda höga klackar osv.
    Men magen och uppmärksamheten är rolig och mysig.

Hade foglossning trodde jag så beställde tid till sjukgymnasten tills idag, men smärtan var helt borta då jag kom dit imorse.
    Men fick ett litet träningsprogram man kan göra hemma för att bygga upp bäckenet och ryggen inför förlossningen så det var toppen. Så ikväll blir det hemmaträning.

Nu är vagn beställd
    Bugaboo Cameleon All Black från familjetorget.se
    Man får 500kr rabatt för varje 6000kr man handlar för så fick 1000kr rabatt då jag beställde lite tillbehör!!

Vad verkligt det känns nu när vagn är på ingång

Ahaaa var der där du beställde :D bra rabatt ju! Vi fick 500kr rabatt på annat i alla fall där vi köpte den. Och så bygger dom ihop den innan vi kommer dit också vilket känns bra! Hur hämtar ni eran vagn nu? Skickar dom den?

Jag har ju också fått domen att jag har foglossning.. fått remiss till sjukgymnasten men inte fått nån tid än.. tar tid verkar det som.. även om de skulle hört av sig för en vecka sen. Men ska ändå till BM på Tisdag så väntar innan jag ringer. Har inte heller ont jämt faktiskt. Efter jag var och kollade upp det hos läkaren så hade jag inga känningar på två veckor!! Känns träningsprogrammet bra?

• Sapato

Paet: De kör hem den men vi bor nära iallafall
    Har byggt ihop 2 buggor innan så känner att jag kan det (kommer säkert min strula bara för det, haha)

Har bara gjort programmet hos sjukgymnasten och övningarna då kändes super bra. Jag kände att övningarna var rätt för en gravidkropp om man säger så
    Får väl se om jag klarar mig utan bälte..

• missable

Varit hos BM v27 (26+4), hjärtljudet vår lilla flicka låg på 156slag/min. Blodtrycket 95/40 om jag inte minns fel. SFmått 27 cm och sedan förra gången (19/9) har jag gått upp 4 kg! Men hon rynkade inte på näsan, för jag sade förra gången att jag undrar när mina kilon kommer, så då sa hon vänta till nästa gång ! Har totalt gått upp 9 kg nu. 

• roxylady
    Sapato skrev 2011-10-20 16:45:50 följande:
    Paet: De kör hem den men vi bor nära iallafall
    Har byggt ihop 2 buggor innan så känner att jag kan det (kommer säkert min strula bara för det, haha)

Har bara gjort programmet hos sjukgymnasten och övningarna då kändes super bra. Jag kände att övningarna var rätt för en gravidkropp om man säger så
    Får väl se om jag klarar mig utan bälte..
    Åh vilket lyx!! :D
    Så du är van vid buggor? Hur har du trivts med dem å så?

Okej men vad bra :) Kommer nog att få något liknande när jag kommer in också.
    Hoppas hoppas! Man får hålla tummarna på att vi slipper bältet :)
  • roxylady
    missable skrev 2011-10-20 17:19:15 följande:
    Varit hos BM v27 (26+4), hjärtljudet vår lilla flicka låg på 156slag/min. Blodtrycket 95/40 om jag inte minns fel. SFmått 27 cm och sedan förra gången (19/9) har jag gått upp 4 kg! Men hon rynkade inte på näsan, för jag sade förra gången att jag undrar när mina kilon kommer, så då sa hon vänta till nästa gång ! Har totalt gått upp 9 kg nu. 

Jag har också gått upp 9kg nu. Är i v26(25+5) idag. Har våg hemma och kan inte riktigt hålla mig att väga mig då å då hihi!
  • Sapato

Haha, virrpanna 1 är jag. Kom på nu att jag sa till sjukgymnasten att jag är i v.27 men är i v.29

Paet: Nej, har byggt ihop åt kompisar. När sonen föddes för snart 6år sen så hade jag bla Urban Jungle och några andra modeller men ej bugga.

• nya mamman

Jag har gått in i v. 30 och tycker inte det är "sparkar" längre utan mest ett bökande hit och dit... Någon mer som upplever det så? Börjar ju bli lite mindre utrymme i magen säkert =)

• fair

Min bebis ligger så himla långt upp nu, jag brukar få jätteont under revbenen och ibland kan jag inte sitta upprätt för att det tar stopp. Halsbrännan kommer oftare numera också, inte så konstigt kanske :P

• minjalin
    nya mamman skrev 2011-10-20 17:42:16 följande:
    Jag har gått in i v. 30 och tycker inte det är "sparkar" längre utan mest ett bökande hit och dit... Någon mer som upplever det så? Börjar ju bli lite mindre utrymme i magen säkert =)
    Jag har gått 27+5 idag och har samma. Får nån spark då och då men mest är det bök och  händer och fötter som trycker ut :p
  • nya mamman
    fair skrev 2011-10-20 17:59:12 följande:
    Min bebis ligger så himla långt upp nu, jag brukar få jätteont under revbenen och ibland kan jag inte sitta upprätt för att det tar stopp. Halsbrännan kommer oftare numera också, inte så konstigt kanske :P
    Jag har oxå halsbränna! Mest kvällstid... Känns som min ligger snett över, gräver med händerna vid höftbenet och fötterna vid revbenen =P
    minjalin skrev 2011-10-20 18:00:31 följande:
    Jag har gått 27+5 idag och har samma. Får nån spark då och då men mest är det bök och  händer och fötter som trycker ut :p
     Så har jag med! Sparkarna blir mindre och mindre men ett jäkla bök =) Mys det med förstås!
Svar på tråden Januaribebis 2012